Dworzec w Legionowie. Zaglądamy w harmonogram budowy

koparka-dworzec

 

Według Urzędu Miasta Legionowo prace przy budowie Centrum Komunikacyjnego są wykonywane zgodnie z planem, według przygotowanego harmonogramu prac.

Fundamenty i słupy

Do tej pory usunięto kolizje wodociągowo-kanalizacyjne i elektryczne pod budową budynku dworca oraz garaży. W garażu i budynku dworca wylano ściany fundamentowe i wszystkie słupy. Na 80% powierzchni garażu została też już wylana posadzka i zamontowana instalacja podposadzkowa. W budynku dworca te same roboty wykonano w 50%. W tej chwili trwają prace związane z dalszym nawożeniem i zagęszczeniem gruntu oraz prace instalacyjne. Trwa również przygotowanie do montażu elementów stropu.

Dworzec w Legionowie – harmonogram prac

Licząc od 11 kwietnia 2013 roku, kiedy to oficjalnie przekazano wykonawcy robót plac budowy, w 28. tygodniu budowy powinny być ukończone roboty ziemne wraz z usunięciem kolizji. Przypada to na ok. 20 października 2013 roku. Z początkiem tego miesiąca według harmonogramu rozpoczęły się prace zmierzające do wykonania stanu surowego zamkniętego. W przypadku dworca mają one potrwać 16 tygodni, czyli do połowy stycznia 2014 roku. W przypadku wielopoziomowego garażu prace te mają zająć ok. 20 tygodni, czyli do początku marca. Do połowy lipca 2014 roku mają trwać roboty wykończeniowe wewnątrz i na zewnątrz dworca. Wszystkie prace łącznie z wykonaniem nawierzchni jezdni, chodników, wjazdów i oświetlenia mają zakończyć się w 78 tygodniu budowy czyli we wrześniu 2014 roku.

Podwykonawcy

Według UML w projekcie Centrum Komunikacyjnego nie zostały naniesione żadne istotne zmiany w stosunku do pierwotnego projektu. Zgłoszono też oficjalnie podwykonawców. Robotami żelbetowymi zajmie się firma z Tuchowicza „Dariusz Ostojski Usługi Ogólnobudowlane”. Roboty teletechniczne wykonają firmy z Legionowa, „RAJSKI ANDRZEJ ZAKŁAD ELEKTROINSTALACYJNY”, a energetyczne Jaronex Stanisław Jaroń.

Nowy parking

W ostatnim miesiącu pojawiła się informacja o możliwości budowy kolejnego parkingu wielopoziomowego w okolicach dworca. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy planowane jest przedstawienie wizualizacji projektu czy konsultacje społeczne w sprawie jego budowy. Nie znane są także jeszcze szacunkowe koszty inwestycji, liczba pięter parkingu, powierzchnia i liczba miejsc parkingowych. Nie wiadomo, w jaki sposób zmieni to kształt rozwiązań komunikacyjnych przy Centrum Komunikacyjnym. Urzędnicy twierdzą, że na tym etapie bardzo trudno mówić o jakichkolwiek konkretach. – Oszczędności w projekcie Centrum Komunikacyjnego oraz duże potrzeby parkingowe, szczególnie w okolicach dworca pozwoliły na realne zmierzenie się z pomysłem budowy jeszcze jednego parkingu naziemnego. Obecnie zleciliśmy prace wizualizacyjne, lecz do budowy jeszcze długa droga. Nie jest możliwym podanie ani dokładnej ilości miejsc parkingowych, ani sposobu finansowania czy też kwoty jaką może pochłonąć ta inwestycja – mówi rzecznik UML Anna Szwarczewska.

Utrudnienia dla mieszkańców

W najbliższej przyszłości nie są przewidywane istotne utrudnienia wywołane budową dworca. W listopadzie jedynie na fragmencie ulicy T. Kościuszki, pomiędzy ul. J. Piłsudskiego a ul. J. Słowackiego, bezpośrednio przy realizowanym obiekcie dworca, planowane jest tymczasowe wprowadzanie ruchu wahadłowego.

Foto