Gminy będą dopłacać do płatnej strefy parkowania przy legionowskim dworcu, a ich mieszkańcy będą parkować tam za darmo? Trwają rozmowy

spotkanie parkingi dworzec UM Legionowo

Spotkanie poświęcone możliwościom zniesienia opłat za parkowanie przy Centrum Komunikacyjnym w Legionowie, fot. UM w Legionowie

Legionowski samorząd chce, aby gminy Wieliszew, Jabłonna, Serock i Nieporęt ze swoich budżetów finansowały parkowanie ich mieszkańców na parkingach wielopoziomowych przy Centrum Komunikacyjnym w Legionowie. Obecnie, mieszkańcy tych gmin za postój w tym miejscu płacą 5 zł na dobę. W tej sprawie odbyto niedawno pierwsze spotkanie konsultacyjne. Będą kolejne, ponieważ jeszcze nie wypracowano kompromisu w tej sprawie.


Przypomnijmy. Płatną strefę parkowania na przydworcowych parkingach w centrum Legionowa uruchomiono w drugiej połowie września 2023 r. Jej operatorem jest firma Atpark ze Śląska, która ustawiła w tej przestrzeni 10 parkometrów. Osoby nie będące mieszkańcami Legionowa, a korzystające z wielopoziomowych parkingów przy Centrum Komunikacyjnym istniejącym w tym mieście muszą za ten postój zapłacić. Doba postoju auta w tej przestrzeni dla nie legionowian kosztuje 5 zł. Co ważne, pierwsze 30 minut parkowania w tej strefie jest darmowe dla wszystkich, również dla osób mieszkających poza Legionowem. Nieopłacenie po tym czasie postoju na przydworcowych parkingowcach łączy się natomiast z naliczeniem opłaty karnej w kwocie 95 zł.

Wprowadzenie opłat za parkowanie wokół legionowskiego dworca dla pasażerów spoza Legionowa w opinii mieszkańców ościennych gmin jest rozwiązaniem wysoce niesprawiedliwym i zaprzecza idei przyświecającej budowie takich parkingowców. Wielu samorządowców chce, aby te opłaty zostały zlikwidowane. Apeluje do władz Legionowa o znalezienie innych alternatywnych rozwiązań. Informowaliśmy o tym w tej wiadomości.

 

Będzie więcej takich spotkań

W piątek, 26 lipca 2024 r. w Urzędzie Miasta (UM) w Legionowie zorganizowano spotkanie poświęcone możliwościom zniesienia opłat za parkowanie przy Centrum Komunikacyjnym w Legionowie dla nie legionowian. Wzięli w nim udział włodarze wszystkich gmin w powiecie legionowskim. Takich spotkań będzie więcej, ponieważ jeszcze nie wypracowano kompromisu w tej sprawie. – Sprawna komunikacja ze stolicą to nasz wspólny cel, dlatego ważne, aby rozwiązanie było optymalne dla wszystkich mieszkańców – mówi prezydent Legionowa, Bogdan Kiełbasiński – Kolejne rozmowy odbędą się już w sierpniu 2024 r. – dodaje.

Konkretna propozycja

Zanim doszło do pierwszego spotkania w sprawie zniesienia opłat za korzystanie z parkingowców przy legionowskim dworcu dla nie legionowian, władze poszczególnych gmin otrzymały konkretną propozycję od zarządcy tej infrastruktury tj. konsorcjum dwóch miejskich spółek – Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej (PEC) i KZB Legionowo. – Istnieje możliwość zapewnienia mieszkańcom Państwa gmin korzystania z parkingów wielopoziomowych zlokalizowanych przy Centrum Komunikacyjnym w Legionowie bez konieczności ponoszenia przez nich opłat. Opłaty te mogłyby zostać opłacone bezpośrednio przez poszczególne gminy. Podkreślamy, że spółka nie może zrezygnować z tych przychodów z uwagi na znaczne i ciągle rosnące koszty utrzymania ww. obiektów – powiadomił w oficjalnym piśmie włodarzy gmin Wieliszew, Serock, Jabłonna i Nieporęt, Marek Pawlak, prezes zarządu spółki PEC. – Aby zapewnić, że miejsca wykorzystywane będą wyłącznie przez mieszkańców Państwa gmin, niezbędnym jest wprowadzenie systemu weryfikacji pojazdów uprawnionych do parkowania i przekazania tych danych do zarządcy parkingu. Rozwiązanie takie funkcjonuje obecnie w gminie Legionowo. Na podstawie tych danych, po uprzednim zawarciu stosownego porozumienia, otrzymacie Państwo fakturę, z której wynikać będzie liczba uprawnionych pojazdów z poszczególnych gmin, wykorzystujących parking. Liczba ta pomnożona zostanie przez obecnie obowiązującą stawkę za parkowanie w wysokości 5 zł brutto za każdy dzień, w którym dany pojazd parkuje – wyjaśnił następnie.

Plan jest taki, aby poszczególne gminy przekazywały do zarządcy parkingowców przy legionowskim dworcu bazę danych, zawierającą wyłącznie numery rejestracyjne aut ich mieszkańców korzystających z tej infrastruktury.

Włodarze poszczególnych legionowskich gmin jeszcze wiążąco do tej propozycji nie ustosunkowali się. Z sygnałów wysyłanych przez władze Legionowa wynika, że najbardziej takim rozwiązaniem zainteresowane są władze gminy Wieliszew.

Do sprawy będziemy wracać.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 54

  1. Pana Burmistrza Serocka nie interesuje Skm w Zegrzu z której masowo korzystają mieszkańcy gminy Serock, a chce płacić z naszych pieniędzy na utrzymanie cudzego parkingu w Legionowie ?
    Nam potrzebna jest częściej Skm z Zegrza przynajmniej w godzinach najbardziej popularnych dla mieszkańców gminy Serock, a nie wydawanie pieniędzy na cudze parkingi.
    Do Legionowa dojazd jest coraz gorszy, korki są coraz dłuższe i przez najbliższe lata będzie coraz gorzej.
    Niech sobie miasto Legionowo samo utrzymuje parking.

  2. Racja, też zrezygnowaliśmy z Legionowa przez te korki i korzystamy z S4 z Zegrza. Jeśli jest sens w coś inwestowac to na pewno w S4 z Zegrza.
    Absolutnie w żadne Legionowo. Jak ktoś bardzo chce postać w korkach do Legionowa, to niech postawi pod wiaduktem lub dalej i nie płaci 5zl.

    • Dokładnie dojazd do L-w nic nie daje no albo zapchany pod sufit skład kolejowy albo opłaty albo korek wszędzie. S4 jedyna alternatywa, wogole powinni zrobić nowe tory i omijać ten blokoeiskowy skansen.

  3. Bo w gmine Nieporęt już nie trzeba inwestować, więc trwońmy pieniądze ku uciesze legionowskich władz, tak pani wójcico? Taki jest pani plan na pogrążenie gminy. Dzięki temu na pewno zyska pani rozgłos i zostanie w końcu influencerką, o czym tak pani marzy patrząc na filmiki i zdjęcia.

  4. Dzięki zaangażowaniu Gminy Serock a zwłaszcza burmistrza mamy więcej pociągów s4 do Zegrza. Gmina choć nie musi dopłaca do tych kursów. Gminy Serock, Nieporęt i Wieliszew chcą razem rozbudować centrum przesiadkowe w Zegrzu za środki unijne. Planujemy wspólne złożenie wniosku. Wnioskodawcą będzie Pani Wójt, a my partnerami.

    • Jak gmina Serock wydaje 20.000 na pensje burmistrza to tym bardziej winna finansować SKM dla podatników, którzy łożą na tą pensję.

      • A jaka według Pani jest pensja brutto innych wójtów, prezydentów, burmistrzów?
        Opłaty za SKM ponoszone są przez gminy, przez które przebiega linia kolejowa. Dzięki deklaracji waszego burmistrza rok temu doszło do powiększenia liczby kursów.
        Oczywistym jest, że burmistrz nie robił tego dla zdobycia popularności ale by mieszkańcom Serocka dać lepszy dojazd.

        • Panie Pawle, do puki „naród” nie zrozumie że chcenie burmistrza czy wójta nie zagwarantuje dostępności szlaku, modernizacji LK 10 i dostępności taboru każdy artykuł w tematyce transportowej będzie wzbudzać jęki znawców domagających się „odgałęzień” i kursów co 30 minut.
          Wytłumaczenie specyfiki ruchu kolejowego jest trudne i kompletnie nie zrozumiałe choćby dla kierowców samochodów.
          Pozdrawiam twiterkowo 😉

          • „Naród” po kolejówkach widzi efekty „modernizacji” linii na Poznań gdzie przy okazji modernizacji zlikwidowano mijanki
            Naród na naszym rodzimym podwórku codziennie odczuwa efekty kolejnej już „modernizacji” na Gdańskim

          • Kolej to jest dobra w rozwałce kasy, jak widać na przykładzie modernizacji LK9 za 10 mld gdzie 200 miało buctprawie na całej długości, a jest guano.

    • Po co Gmina Nieporęt ma na siebie brać ciężar ogarniania papierów przy tej inwestycji, jeśli głównym beneficjentem jest Serock i Wieliszew. Grunt jest Powiatu, Stacja PKP. Nieporęt conajwyzej nie powinien przeszkadzać a nie jeszcze brać na siebie cała organziacje i dopałacać. Komuś się priorytety w Gminie pomyliły. Za mało pracy przy własnych inwestycjach, trzeba cudze problemy rozwiązywać. Parkingu nie ma na PKP Dabkowizana. Droga z Białobrzegów do Wólki potrzebna jak powietrze, ale nie, Nieporęt będzie zajmował się budową P&R dla Serocka i Wieliszewa.

    • Panie Kownacki, to jest jedna wielka kpina, żeby powiat graniczący ze Stolicą kraju i jego gminy, z których do ścisłego centrum Warszawy jest 20-40km, a do granic 3-10 km, nie potrafiły zorganizować sprawnego dojazdu do tejże. Jedyne co potraficie to brać pensyjki, robić durne spotkania i nowe bloki stawiać, ale żeby układ komunikacyjny sukcesywnie rozbudowywać, to już nie. Podobnie sprawa wygląda z kanalizacją i kilkoma innymi tematami. Wy mentalnie jesteście wszyscy na jakimś podlaskim zadupiewie, gdzie nic nie potrzeba robić.

      • Kilkunastu wójtów burmistrzów i jeden prezydent po 20kola pensji plus tabun zastępców radnych naczelników i chu… wie kogo doradców expertow po 10-15kola. No ale żeby zrobić polnocna obwodnice Warszawy, żeby zrobić sensowny szybki wydolny dojazd te 10-20 km do Stolicy to nie ma wuja

  5. Jaki kabaret. A Mostowa i dwie jezdnie DW631 do Marek wraz z obwodnicą Nieporętu kiedy? Kiedy wykorzystanie znakomicie położonych w centrum gminy Wieliszew torów do Wodociągu Północnego? Kiedy obiecywany łącznik wzdłuż torów do Choszczówki? Jest przynajmniej kilka-kilkanaście strategicznych dla powiatu projektów które należy uruchomić i na które można się wtedy zrzucać,a nie napychać kabzę Legionowa. Jak miastu kasy brakuje, to niech się ukochani deweloperzy dorzucają.

  6. Ludzie z Serocka jeżdzą z Zegrza, z Nieporętu mają swoją stację, z Wieliszewa mają swoje 2 stacje oraz w Janówku, z Jabłonny jeżdżą z Chotomowa i Janówka i pewnie część osób korzysta ze stacji w Legionowie. Bez sensu jest żeby dopychać przepełnione Legionowo samochodami z gmin ościennych. Niech prezydent Kiełbasiński zadba przede wszystkim o swoich mieszkańców

    • Przy żadnej z tych stacji nie ma P&R, oprócz dzikiego w Zegrzu, a potem zdziwienie, że ludzie do Legionowa jadą.

  7. Co za bzdury ? Do Zegrza mamy 1 kurs na godzinę, a zapowiadane było co 1/2 h do Zergrza.
    Coś Ci się grubo pomyliło z tym mamy więcej kursów 🙂
    Na więcej kursów to my cały czas czekamy i nie można się doprosić.
    A gmina Serock łaski nie robi, że płaci za S4, którą jeździ mnóstwo mieszkańców tej gminy.
    Nie ma potrzeby nic rozbudowywać miejsca jest dosyć są 2 place parkingowe.
    Pieniądze z UE to Wy lepiej wykorzystajcie na drogę lokalną, żeby było jak się poruszać płynnie i bezpiecznie w Zegrzu.

  8. Większej bzdury już dawno nie słyszałam. W gminie Nieporęt jest co robić, żeby poprawić komfort życia mieszkańców. Miała pani wójt zadbać o naszą gminę a nie finansować inne. Naprawdę zaczynam żałować, że oddałam głos na panią w wyborach. Ostatnia sesja rady gminy pokazała, że nie ma pani pojęcia, co się u nas w gminie dzieje i nie zna odpowiedzi na najprostsze pytania.

    • Przepraszam ale Zegrze Poludniowe to gmina Nieporet i mieszkańcy Zegrza Poludniowego też jezdza S4.
      Może Pani POWAŁA potraktuje wreszcie Zegrze jak należy i zrekompensuje te lata co olewał nas Pan Mazur. Radny tez sie nie udziela. Bardzo doceniamy, że mamy S4.Faktycznie nie potrzeba żadnego parkingu i całego Dworca, zbyteczny wydatek.
      Pani Wojt niech zajmuje się budowa tych 900m lokalnej, która zamiotl pod dywan poprzednik.

      • Po co wam droga jak macie hoteliki i domy weselne wzdłuż pogrodzonego brzegu, aż do metropolii Nieporęt?

      • To się mieszkańcy Zegrza Południowego lepiej przyzwyczajcie do dalszego olewania, bo jak na razie pani wójt nie ma was w żadnych planach, a nie przepraszam przecież obiecała wam łąkę kwietną i raczej tyle wam powinno wystarczyć, jeszcze powinniście być wręcz wdzięczni. Będziecie mogli podziwiać piękne kwiatuszki.

  9. Tak na logikę: ile wsi w Nieporęcie korzysta z tego parkingu? Tylko Józefów, Stanisławów Drugi i Wola Aleksandra ma dystans do tej stacji taki, że to się może opłacać. Pozostałe 12 wsi ma bliżej do innych stacji albo węzłów zbiorkomu, gdzie brakuje parkingów. Jednak wszyscy się będą zrzucać na ten parking.
    Parking w Zegrzu to jeszcze lepszy biznes. Mieszkańcy Zegrza mogą się przejść na tę stację, a dla całej reszty Nieporętu jazda tam jest czasowo nieekonomiczna. Ta inwesycja będzie pożyteczna dla dokładnie 0 spośród 15 wsi. Jednak to nieporęt będzie odwalać czarną robotę przy tym projekcie i pewnie jeszcze kasę do tego dorzucimy.
    Parafrazując klasyka: Może i to jest bez sensu, ale przynajmniej będzie drogo.
    Same dobre decyzje ostatnio podejmuje Pani Wójt z Nieporętu.

    • Bez sensu to jest Zegrze w gm. Nieporęt, bo widać jakie problemy to generuje.

    • Zegrze powinno być w gminie Wieliszew i problemów by nie było

  10. A konsultacje w tej sprawie, może chociaż ankieta internetowa? Nic? To skąd mamy wiedzieć, czy faktycznie mieszkańcy chce dopłacać innym, nie każdy jeździ pociągiem.

  11. Lepiej te pieniądze przeznaczyć na zwiększenie częstotliwości kursowania S4 co 30 minut jak było zapowiadane.
    Po co komu dworzec z rozmachem jak nie ma czym jechać?

  12. Zegrze to najbardziej fatalny punkt przesiadkowy jaki można sobie wyobrazić – wszyscy mają daleko. Nawet jak z Warszawy nad Zalew ktoś chce przyjechać, to ani plaży, ani promenady, ani kawiarenek, nic nie ma.

  13. SKM powinna dojeżdżać do Serocka, wtedy miałoby to ręce i nogi. A gros Wieliszewa powinna obsługiwać odnoga po torach wod. Północnego. To wszystko da się zrealizować, tylko trzeba chcieć, mieć wizję i o nią walczyć. Tymczasem włodarze tylko się w mediach lansują i kolejne bloki stawiają.

    • ‚wizję’, ‚chcieć’… jak skoro ‚wyborcy’ od kilku kadencji trzymali Struzika czy Smogorzewskiego którzy jawnie sabotowali północną Obwodnicę Warszawy (patrz mapy google). Ci sabotażyści powinni siedzieć a co robi leming wyborczy? Robi ze Smogo starostę

      • A czasem wojewodów i starostów nie wybierają Sejmiki i Rady? Obatel ma tu guzik do powiedzenia. Stąd na stołki trafiają dekle pokroju Struzika, Grabca, Sokolnickiego, czy Smogorzewskiego. Jednak to głównie rola starosty cisnąć o projekty sprzyjające rozwojowi powiatu. A ci nasi „starostowie” z awansu społecznego, to się nadawali i nadają żeby sobie w kibelku pocisnąć co najwyżej.

  14. Mam proste rozwiązanie, płacą wszyscy parkujący, nie trzeba żadnych spotkań żadnych dopłat z gmin.
    Opłata symboliczna 2 złote za dobę lub karnety ze zniżką 20% roczny 10% 6 miesięczny.

    Zapraszam do korzystania.

    Rozwiązanie pozwoli na uniknięcie postoju złomu, ci co parkuj czasem zapłacą mało, a ci co parkują bo dojeżdżają kolejami maja wybór.

    • A to zagwarantuje mi miejsce parkingowe o godzinie np 10? Raczej nie, więc za co płacić? Za samą możliwość parkowania bez zagwarantowana miejsca? Słabe.

      • płacisz jak znajdziesz miejsce a jak nie to nie. a nie każdy dorzuci sciepę na parking zbudowany za kasę powiatu, miasta i srodków z poza unii

      • Jak będzie miał płacić każdy to cześć lokalnych parkujących zwolni miejsce i z pewnością o 10 będzie gdzie zaparkowac
        w uzupełnieniu, karnety liczone za np 25 dni w miesiącu i dodatkowo ze zniżką jw.

  15. W cywulizacji to jest tak, że zakup biletu na transport publiczny uprawnia do zaparkowania – po to taki parking jest. A tu się chce z tego zrobić źródełko ekstra kaski, czyli typowo po polskiemu wydymać obywatela. Ten powiat to dramat. Te wszystkie starosty, burmistrzowie, wójtowie mają sieczkę zamiast mózgów – nadawaliby się do jakiegoś Jakucka. Ludzie wybierają nieudaczników, a potem zdziwienie, że nieudacznictwo nie ma wyobraźni i nic nie potrafi zrobić sensownie.

  16. Tam wyżej można przeczytać jak to się wspaniała „władza” stara, a prosty obatel nie rozumie niuansów sterowania ruchem kolejowym. I juści prawda. Ale druga prawda jest też taka, że nigdzie nie ma żadnych długoterminowych projektów i propozycji rozbudowy układu komunkacyjnego w powiecie. Nie ma, bo „władza” ma to w duepach zorientowana na krótkoterminowe kadencyjne cele. Najgorzej tu wypadają władze powiatu, które takie plany i działania powinny tworzyć, koordynować i non stop za nimi lobbować. Tymczasem nic nie jest robione, no może raz na parę lat ktoś jakieś pismo wyśle gdzieś. Tymczasem przykładowo taki 4 tor na LK9 powinien być tematem interpelacji poselskich co miesiąc – do skutku, podobnie jak północna obwodnica czy most do Łomianek. Podobnie obwodnice wsi, łączniki do S-ek, itp. infrastruktura. Tymczasem robi się za przeproszeniem gufno, a ludziom mydli oczy stałą śpiewką, że się nie da, nie ma pieniędzy albo co wójt może. Jak wójt nic nie może, to niech ustąpi albo pensji nie pobiera.

  17. i co? pisałem zanim wprowadzili haracz za parking dla POWIATU. że zaraz darmo to i każdy zapłaci. WON. nie zgadzam sie aby moja gmina dopąłcała, ja zrezygnowałem z parkingu i skm NIECH się gonią

  18. Mniej merytorycznie, bardziej kulinarnie : przy tak smakowitych łakociach, zakupionych za pieniądze podatników, można sobie debatować … Niczym sławne konklawe 1268-1271 w Viterbo.
    Panie prezydencie Kiełbasiński, więc to tak realizuje się hasło wyborcze „Legionowo naszych marzeń „? Apetyt rośnie w miarę jedzenia, a punkt widzenia zależy od punktu siedzenia? Trochę przyzwoitości i chociażby zachowania pozorów.
    Przed chwilą promował Pan lemoniadę, wytwarzaną przez legionowskie dzieci, które w ten sposób wspomagają domowe budżety, bo nie wszystkich, tak jak Pana, stać jest na rodzinne, atrakcyjne wakacje.
    Wiem też, że na wielu legionowskich stołach rzadkością są takie rarytasy, jakie serwuje się na Państwa cyklicznych spotkaniach. A może jest to reklama produktów cukierniczych do niedawna wytwarzanych przez Panią Zastępczynię ?

  19. A dlaczego nie może być pociągu wahadłowego z Zegrza do Legionowa poza czasem jazdy S4? W Legionowie można się przesiąść na pociągi KM i SKM z Radzymina. Jest sens czy nie ma?

    • Bo nie może, a poza tym nie rozumiesz problematyki ruchu kolejowgo.

  20. Gmina będzie dopłacać aby mieszkańcy parkowali za darmo? A skąd gmina ma kasę na dopłaty? Ano dopłaca mieszkańcy, wd,yscu co nie korzystają aby kilkunastu zaparkowało haha „za darmo”….

  21. Co się stało, że Zegrza jest S4 tylko co 1 h a nie co zapowiadane 30 min ?????????????????

    • Wengla zabrakło

  22. Z gminy Serock nie ma normalnego dojazdu poza staniem w korku przed rondem w Zegrzu koło Biedronki.
    Jedziesz w korku 30 minut od ronda w Zegrzu do Legionowa odcinek 8 km.
    Powrót to samo korek z Legionowa i tak przez kilka lat jak będą robić ten kawałek DK61.
    S4 co 30 minut ratowało by tą patową sytuację, a S4 za rzadko jak na lekarstwo raz na 1 długą godzinę. To za mało żeby normalnie mieszkać w gminie Serock i dojeżdżać codziennie do Warszawy.
    Jak my mamy tu żyć w tej gminie Serock i w Zegrzu ?

    • Dobre 1/3 tego ruchu plus objeżdżający remont S7 z Płońska i Nasielska poszło w DW632 przez Zaporę. Droga się sypie, pełno wypadków, codziennie sznury aut. Ze spokojnej okolicy zrobiło się gorzej niz w Centrum Warszawy. Potem to wszystko przeciska się przez Legionowo albo stoi w korku w Łajskach. Koszmar.

  23. Ja żałuję że się tu pobudowałam prawie 10 lat temu, bo „rekreacyjna spokojna okolica nad Zalewem”. Dojazd coraz tragiczniejszy, wokół pełno wieśniactwa napływowego w deweloperskich klockach, w lecie wszędzie korki. Pochodzę z Pruszkowa i z mężem planujemy przeprowadzkę w tamte rejony – jest dużo spokojniej, a dojazd do Warszawy 10x lepszy. Z rozmów z sąsiadami wynika, że wielu ma takie przemyślenia, żeby z powiatu legionowskiego się wyprowadzić, bo jest tu coraz gorzej z roku na rok.

    • Szybciej się wyprowadzajcie bo przez was korki się robią na ulicach i tłoczno jest. Zegnamy.

      • I tak też ludzie robią. Wyprowadzają się na drugą stronę Wisły, gdzie infrastruktura o niebo lepsza, nie ma nasranych wszędzie szeregowców, klonów i bloczydeł dla wieśniactwa spod Ciechanowa czy innej Łomży. Szkoda, że z powiatu zrobiono sypialnię dla plebsu, ale mówi się trudno i żyje gdzie indziej. A ty biedaku spłacaj mini ratkę za kurnik w Vielisheeew City i japa tam.

        • A najlepsze w tym wszystkim jest to że budując „apartamenty” dla słojów z dykty skutecznie uj….o rynek nieruchomości. Każdy kto ma kasę omija te „luksusy” z chodu klatkowego szerokim łukiem

        • Nie tylko rynek ujepano. 5-7 lat temu dużo „rodowitej” Warszawy wyprowadzało się do domów na przedmieściach szukając ciszy i spokoju. Przez patozabudowę deweloperskimi klonami, szeregówkami i blokami tej ciszy i spokoju w wielu miejscach już nie ma. Dodatkowo teraz okolice dogeszczają się biedotą, której nie stać na mieszkania w Warszawie, wraz z wszystkimi tego negatywnymi konsekwencjami, jak chociażby wysyp gruzów na ulicach, głośne imprexki w sąsiedztwie, czy wszędzie pełno śmieci. Jakoś zachodnie gminy podwarszawskie aż tyle patodeweloperki nie mają, a często gęsto są w ogóle zakazy stawiania szeregowców i klonów. Jakość życia jest przez to lepsza, bo i napływowej patologii mniej.

    • W Legionowie znajomi postawili dom dobre 15 lat temu w pięknym miejscu. Działki zadrzewione, las przez ulicę. I co? I cztery lata temu deweloperuch postawił szeregowce na działce obok. Z tarasu mają widok na balkony, co chwila imprezy, głośno, smród grili, ulica zastawiona samochodami, z lasu zrobił się sralnik dla piesków z szeregowców. Próbują od 2 lat sprzedać dom, ale jak klient widzi za płotem szeregowce, to od razu dziękuje. Takich ludzi w Legionowie są dziesiątki, którym obniżono wartość nieruchomości wydając pozwolenia na budowę tych szeregobloków przez płot.

      • Ja się raz zawiodłem. Patrzę na ogłoszenie domu – piękny na zdjęciach, wszystko się zgadza. Jadę na miejsce a pod działką stoją gruzy, z tarasu widok na mikro-podwórka mikro-zamożnych. Podziękowałem i pożyczyłem szczęścia przy sprzedaży.

      • Kto normalny kupi dom przy szeregowcach? Nawet za 1/2 wartości bym się bardzo mocno zastanawiał. Jednak jest różnica mieć jednego sąsiada odzielonego własnym i jego ogrodem, a balkoniki z kilkunastoma peciarzami 4 metry od płotu. Do tych co wydają pozwolenia na takie coś powinno się po prostu strzelać i tyle.

  24. Proszę np. zobaczyć co się stało na Czarnieckiego, jak wybudowano szeregowce na paru działkach. Przejechać się nie da, bo ulica na odcinku kilkuset metrów zamieniona w parking po obu stronach. O wyścigach po ulicy lokatorów tych bloczków nawet nie wspomnę.

Dodaj komentarz