Urząd Miasta Legionowo stworzył projekt parkingów i ścieżki rowerowej w sąsiedztwie stacji kolejowej Piaski. Kolej jednak zażądała prawie pół miliona za udostępnienie terenu pod parking. Kiedy i czy w ogóle ten projekt zostanie zrealizowany, nie wiadomo.
Mieszkańcy osiedla Piaski, codziennie obserwują, jak na pobliskich trawnikach przybywa coraz więcej samochodów. Dzikie parkingi stwarzają wiele niebezpiecznych sytuacji. Utrudniają widoczność kierowcom pojazdów, a kiedy nadchodzi pora przyjazdu SKM, wszyscy naraz chcą włączyć się do ruchu drogowego. Urząd Miasta Legionowo jest w posiadaniu projektu, który mógłby poprawić komfort pasażerów i mieszkańców osiedla. Dotyczy on budowy ścieżki rowerowej, budowy parkingów przy ulicy Kolejowej i Piaskowej, budowę wjazdów na ścieżkę rowerową z ulicy Kolejowej w obrębie skrzyżowań oraz wykonanie chodników dla ruchu pieszych.
Dla rowerzystów
Początek projektowanej ścieżki rowerowej prowadzi wzdłuż ulicy Kolejowej od skrzyżowania ulicy Kolejowej z ulicą Mireckiego i Aleją Legionów. Dojechać moglibyśmy nią w przyszłości do granic Chotomowa. Dwukierunkowa ścieżka o szerokości 2 metrów będzie położona pomiędzy ekranami akustycznymi a drogą asfaltową. W obrębie skrzyżowań w projekcie umieszczono 7 wjazdów z ulic Targowej, Szczygła, Gawryszewskiego, Żelaznej, Morwowej, Sosnowej i Wiśniowej. Ścieżka ma być wykonana z warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, warstwy wiążącej oraz podbudowy z kruszywa. Niestety w obrębie tunelu, który powstaje w Alei Róż nie ma ciągłości tej inwestycji.
Dla kierowców
Przy ulicy Kolejowej zaprojektowano parking dla 25 samochodów. Przy ulicy Piaskowej ma powstać w przyszłości 51 miejsc parkingowych. Projektant wziął pod uwagę również parkingi dla osób niepełnosprawnych. By zapewnić bezpieczeństwo i wykluczyć wypadki, pomiędzy parkingami a torami kolejowymi umieszczone mają być ponad metrowe ogrodzenia. Parkingi o powierzchni 338 i 644 m2, mają zostać wykonane z betonowej kostki brukowej.
Trudności
By powstała ścieżka rowerowa i parkingi, konieczne będzie wycięcie kilkudziesięciu drzew, rosnących na linii inwestycji. Największym problemem jest to, że część inwestycji leży na terenach należących do Polskich Linii Kolejowych. Za wyrażenie zgody na powstanie parkingów, kolej postawiła warunek. – PKP SA zaproponowała gminie Legionowo jednorazową opłatę z tytułu trwałego zajęcia gruntu PKP SA, naliczaną według stawki 100,00 zł/m2 plus VAT. Dotyczy to 3797 m2, co daje blisko 500 000 zł – potwierdza informacje rzecznik Urzędu Miasta Legionowo Tamara Mytkowska. Prawdopodobnie to ta suma pieniędzy stoi na przeszkodzie, by Legionowianie mogli cieszyć się z poprawy komfortu podróżowania rowerem, samochodem czy koleją. Urząd nie jest w stanie określić terminu, w którym inwestycja zostanie zrealizowana.
Iwona Wymazał