Sukcesy polskich łyżwiarzy szybkich na olimpiadzie w Soczi sprawiły, że władzom miasta zamarzyła się budowa krytego toru łyżwiarskiego w Legionowie, na którym mogliby trenować m.in panczeniści. Wczoraj w tej sprawie prezydent Roman Smogorzewski wysłał list do premiera Tuska.
– Naturalnym wydaje się, że to właśnie w Legionowie powinien powstać kryty tor łyżwiarski, na którym mogliby trenować nasi panczeniści. Deklarujemy wybudowanie takiego toru w naszym mieście i pokrycie wraz ze Starostą Legionowskim połowy kosztów tego przedsięwzięcia. Liczymy na przychylność ze strony Ministerstwa Sportu i Turystyki i dofinansowanie tej kosztownej inwestycji. Legionowo wydaje się być doskonałą lokalizacją – położone zaledwie 20 km od Warszawy, pomiędzy dwoma portami lotniczymi – Modlinem i Portem Lotniczym im. F. Chopina – cytuje prezydenta Romana Smogorzewskiego strona UM Legionowo.
Obiekt, jaki miałby powstać, to całoroczne lodowisko – udostępnione także mieszkańcom. Urząd szacuje jeszcze koszty powstania takiej inwestycji, ale wstępnie mowa jest o około 30 milionach złotych. 7,5 mln miałoby pokryć Legionowo, a 7,5 mln Powiat Legionowski. Pracownik Urzędu Miasta stara się dokładniej określić koszty budowy takiego obiektu.
Miasto i powiat liczą na dofinansowanie inwestycji z Ministerstwa Sportu.
List do premiera z propozycją budowy lodowiska został wysłany wczoraj, dzisiaj ma zostać wysłany kolejny do Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego.
Piaski centrum sportów zimowych?
Obiekt mógłby powstać przy Zespole Szkół na Piaskach w Legionowie. Jest tam duża, wolna przestrzeń, którą można byłoby zagospodarować w ten sposób. Miasto zamierza samodzielnie utrzymywać ten obiekt, w dużej części być może uda się to robić z biletów wstępu na lodowisko.
Co planuje Ministerstwo Sportu?
Polska nie posiada krytego toru lodowego. Po sukcesach polskich panczenistów na igrzyskach w Soczi, ożywiła się dyskusja na temat takiego obiektu. Według wstępnych deklaracji Ministerstwa Sportu planowane jest zadaszenie, któregoś z już istniejących torów lodowych. Obiekty, które są brane pod uwagę to tory w Tomaszowie Mazowiecki, Sanoku, Zakopanem i na warszawskich Stegnach. W przypadku przykrycia toru lodowego w Zakopanem, ze względu na warunki geograficzne (wysokość n.p.m.) byłyby to najprawdopodobniej najszybszy tor lodowy w Europie, a na świecie ustępowałby jedynie obiektom w Salt Lake City i Calgary.