Legionowo. Aplikacja do zgłaszania usterek w miejskiej infrastrukturze? Kolejny wniosek o realizację tego pomysłu

telefon aplikacja

Telefon, fot. UM Legionowo

Były już radny, Dariusz Petryka domaga się od nowego prezydenta Legionowa, Bogdana Kiełbasińskiego uruchomienia w naszym mieście aplikacji mobilnej do zgłaszania usterek i awarii w miejskiej infrastrukturze. – Dodam tylko, że to nie jest nowy pomysł. W poprzedniej kadencji zgłaszali to radni, a radny Sławek Traczyk zdaje się wielokrotnie. Władze wyraźnie jednak były przeciw, być może dlatego, że obawiano się, że aplikacja pokaże skalę awarii, zaniedbań – podnosi były radny.


W tym tygodniu na ręce nowego prezydenta Legionowa, Bogdana Kiełbasińskiego wpłynął wniosek formalny o uruchomienie w naszym mieście aplikacji mobilnej do zgłaszania usterek w miejskiej infrastrukturze. Jego autorem jest były już legionowski radny, Dariusz Petryka. Podobnych wniosków w przeszłości było kilka. Do poprzednich władz samorządowych Legionowa kierował je głównie radny Sławomir Traczyk. Jednak jak do tej pory, żaden z tego typu postulatów nie został zrealizowany. Informowaliśmy o tym w przeszłości, m. in. w tej wiadomości.

Awarie i usterki w przestrzeni publicznej Legionowa trzeba szybciej usuwać. Ma w tym pomóc mobilna aplikacja

Wnoszę o podjęcie prac mających na celu wprowadzenie aplikacji poprzez którą mieszkańcy będą mogli zgłaszać zauważone w przestrzeni publicznej problemy jak np. usterki, awarie, uszkodzenia jezdni czy chodnika, przewrócony znak drogowy, dzikie wysypisko śmieci, spalanie odpadów, brak odbioru odpadów komunalnych lub inne reklamacje w tym zakresie, źle zaparkowane, czy porzucone auta, niedziałające oświetlenie miejskie, nielegalne reklamy, bezprawne zajęcia pasów drogowych, niedrożny wpust uliczny, czy dewastacje mienia gminnego. Katalog spraw został podany przykładowo i powinien być maksymalnie poszerzony – oficjalnie zwraca się do prezydenta Kiełbasińskiego były radny Petryka, dodając zarazem, że aplikacja powinna eliminować dublujące się zgłoszenia i każdy z jej użytkowników powinien widzieć, jakie problemy już wcześniej poprzez nią zgłoszono oraz jak je załatwiono.

 

 

Dzięki takiej aplikacji z jednej strony mieszkańcy będą mieli poczucie większego wpływu na poprawę miejskiej infrastruktury, a z drugiej strony możemy ograniczyć problem dublujących się zgłoszeń tego samego problemu. Obecnie, zgłaszając jakąś usterkę telefonicznie, czy mailowo mieszkaniec nie wie, czy została już zgłoszona. Aplikacja zachęci mieszkańców do zgłaszania problemów, gdyż obecnie często unikają oni tego uznając, że po pierwsze ktoś już zgłosił problem, a po drugie nie zawsze orientują się, gdzie powinni sprawę zgłosić – podpowiada władzom samorządowym Legionowa autor przedmiotowego wniosku, zaznaczając jednocześnie, że zgłaszanie awarii i usterek w przestrzeni publicznej miasta powinno odbywać się anonimowo.

 

W opinii Dariusza Petryki, powyższa aplikacja poprawi komunikację między władzą, a obywatelami oraz otworzy drzwi do szybszych reakcji na zgłaszane w przestrzeni publicznej Legionowa usterki i inne problemy.