Legionowo. Awarie i usterki miejskiej infrastruktury trzeba szybciej usuwać. Ma w tym pomóc aplikacja miejska na telefon

telefon aplikacja

Telefon, fot. UM Legionowo

Radny Sławomir Traczyk wnioskuje o uruchomienie w Legionowie aplikacji mobilnej służącej m. in. zgłaszaniu usterek i awarii w miejskiej infrastrukturze, powiadamianiu legionowian o terminach odbioru śmieci, czy też o historii dokonanych przez nich opłat podatków od nieruchomości i śmieciowego. Jakie jeszcze inne funkcjonalności powinna zawierać aplikacja miejska na telefon? Czy warto ten pomysł zrealizować w Legionowie. Piszcie w komentarzach.

Kolejna interpelacja w sprawie uruchomienia w Legionowie aplikacji miejskiej na telefon

W piątek, 30 lipca 2024 r. na ręce nowego prezydenta Legionowa, Bogdana Kiełbasińskiego wpłynął wniosek formalny o uruchomienie w naszym mieście aplikacji mobilnej do m. in. zgłaszania usterek w miejskiej infrastrukturze. Jego autorem jest radny Sławomir Traczyk. Podobnych wniosków w przeszłości było kilka. Do poprzednich władz samorządowych Legionowa kierował je głównie wspomniany radny, zaś ostatnio uczynił to były miejski radny, Dariusz Petryka. Jednak jak do tej pory, żaden z tego typu postulatów nie został zrealizowany. Informowaliśmy o tym w przeszłości, m. in. w tej wiadomości.

Zwracam się do Pana z wnioskiem o rozważenie, a w zasadzie wskrzeszenie pomysłu powstania aplikacji miejskiej na telefon. Taka aplikacja, której projekt przedstawiłem w zeszłej kadencji miałaby kilka kluczowych funkcji, które umożliwiłyby mieszkańcom zarówno dostęp do interesujących ich kwestii, jak i możliwość łatwego i szybkiego kontaktu z Urzędem Miasta (UM) – oficjalnie zwraca się do prezydenta Kiełbasińskiego radny Traczyk. Następnie wymienia przykładowe funkcjonalności tejże aplikacji i prosi o ich uwzględnienie w przypadku chęci wdrożenia tego pomysłu w życie.

 

Proponowane funkcjonalności aplikacji miejskiej na telefon

Wśród oczekiwanych funkcjonalności aplikacji miejskiej na telefon, radny Traczyk wymienia:

  • Powiadomienie o planowanym odbiorze odpadów, gdzie po wpisaniu w procesie rejestracji/logowania adresu otrzymywalibyśmy dzień wcześniej sms o odbiorze np. odpadów zielonych;
  • Po wybraniu „zainteresowań” otrzymywalibyśmy treści dotyczące np. sportu i kultury tj. informacje o miejskich wydarzeniach kulturalnych, czy meczach;
  • Możliwość sprawdzenia historii opłat podatku od nieruchomości i za wywóz odpadów;
  • Możliwość zgłoszenia zagrożeń, niebezpieczeństw za pomocą zdjęcia, oznaczenia na mapie i krótkiego komentarza;
  • Zapoznanie się z miejskimi wydawnictwami typu „Puls Miasta”;
  • Możliwość pobrania kodu QR, który byłby metodą weryfikacji do korzystania w szybki i wygodny sposób z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).

W opinii Sławomira Traczyka powyższa aplikacja poprawi komunikację między władzą, a obywatelami oraz otworzy drzwi do szybszych reakcji na zgłaszane w przestrzeni publicznej Legionowa usterki i inne problemy.

Prezydent Legionowa, Bogdan Kiełbasiński jeszcze nie odniósł się do tych postulatów. Do sprawy będziemy wracać.

Jakie jeszcze inne funkcjonalności powinna zawierać aplikacja miejska na telefon? Czy warto ten pomysł zrealizować w Legionowie. Piszcie w komentarzach.