Legionowo. Będą łatać dziury asfaltem w utwardzonych gruntówkach. Które drogi zostaną wyremontowane?

1leopolda staffa

Ulica Leopolda Staffa w Legionowie, fot. Pożegnanie Dróg Gruntowych Legionowo Facebook (archiwum GP)

Ratusz szuka firmy do łatania dziur asfaltem w miejskich drogach gruntowych ulepszonych destruktem tj. w tych utwardzonych. Koszty tych napraw poznamy po 27 marca 2025 r., zaś ich realizacja ruszy najprawdopodobniej miesiąc później.

Legionowscy urzędnicy w przetargu szukają firmy, która naprawi miejskie drogi gruntowe po minionej zimie. Modernizowane będą te gruntówki, które są ulepszone destruktem tj. te utwardzone. Dziury powstałe w tych drogach mają być łatane asfaltem. Po 27 marca 2025 r. powinniśmy poznać koszty realizacji tej usługi, natomiast po 25 kwietnia 2025 r. podpisania umowy w przedmiotowej sprawie. Naprawa wskazanych dróg ruszy chwilę po zawarciu tegoż kontraktu i zgodnie z jego zapisami będzie realizowana w terminie do 30 listopada 2025 r.

Wykaz dziurawych dróg gruntowych

Urzędnicy wytypowali do tego rodzaju napraw kilkanaście legionowskich dróg gruntowych. Są to ulice Tatrzańska, Jodłowa, Leopolda Staffa, Jana Kochanowskiego, generała Jana Henryka Dąbrowskiego oraz droga wewnętrzna wiodąca od ulicy Szwajcarskiej w stronę osiedla Kozłówka. Podobnej modernizacji poddane też zostaną wybrane fragmenty ulic Żelaznej, Grudzie, generała Józefa Dwernickiego, Stanisława Moniuszki, Alei Legionów, Kolejowej, Kaszubskiej, Łowickiej, Wierzbowej, Gdańskiej, Miedzianej, Wiślanej oraz Olszankowej na odcinku pomiędzy ulicami Leopolda Staffa i Jana Kossaka, Jana Kozietulskiego pomiędzy ulicami Lwowską i Parkową. Co ważne, powyższy zakres prac ma być także wykonany na innych wskazanych przez samorząd drogach gruntowych.

 

Szacunkowa ilość nawierzchni przewidziana do naprawy miejscowej wynosi 1 tys. m². Szacunkowa ilość nawierzchni przewidziana do naprawy powierzchniowej wynosi 320 m² – podsumowują urzędnicy w trwającym w tej sprawie konkursie.

W 2024 r. identyczną usługę na rzecz miasta Legionowa świadczyła firma Tip-Top z Sierpca. Kosztowało to podatników blisko 170 tys. zł. Co ważne, oszacowana przez urzędników powierzchnia napraw tego rodzaju dróg w 2025 r. jest nieco mniejsza, aniżeli miało to miejsce w 2024 r.