W Legionowie – na wzór stolicy – ma być uruchomiona całodobowa infolinia interwencyjna ds. rozwiązywania problemów lokalnych z zakresu bezpieczeństwa, transportu publicznego, drogownictwa, porządku publicznego oraz służąca mieszkańcom do zgłaszania różnego rodzaju awarii w miejskiej infrastrukturze. Władze miasta przychylnie odniosły się do inicjatywy radnej Agaty Zakliki, zaś obecnie zastanawiają się, jak ten pomysł wdrożyć w życie.
Inicjatywa radnej Zakliki
Przybliżmy. Pod koniec listopada 2023 r. niezrzeszona radna Agata Zaklika we wniosku złożonym na ręce prezydenta Legionowa, Romana Smogorzewskiego domagała się uruchomienia w naszym mieście całodobowej infolinii interwencyjnej ds. rozwiązywania problemów lokalnych z zakresu bezpieczeństwa, transportu publicznego, drogownictwa, porządku publicznego, czy też służącą mieszkańcom do zgłaszania różnego rodzaju awarii w miejskiej infrastrukturze. Wzorem do wdrożenia tegoż rozwiązania miało zaś być działające w stolicy Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115. Informowaliśmy o tym w tej wiadomości.
Ratusz uruchomi telefon interwencyjny
Do pomysłu radnej Agaty Zakliki odniósł się wiceprezydent Legionowa, Marek Pawlak. – Urząd Miasta w Legionowie planuje uruchomienie telefonu kontaktowego funkcjonującego w trybie 24/7 – poinformował 13 grudnia 2023 r. w oficjalnym piśmie. – Podejmując Pani inicjatywę szukamy rozwiązań nie generujących dodatkowych kosztów dla mieszkańców. Dlatego też zamierzamy wykorzystać istniejące zasoby Straży Miejskiej wraz z funkcjonującym monitoringiem oraz urzędu. Obecnie będziemy przygotowywać się do wdrożenia tego działania, które wymaga m.in. odpowiedniego przeszkolenia pracowników oraz zaplanowania akcji informacyjnej. Jednocześnie dziękuję za wskazanie tej cennej inicjatywy – dodał następnie.
Do sprawy będziemy wracać.