Radny Grzegorz Kowalski (PiS) domaga się doprowadzenia darmowej komunikacji miejskiej na legionowską Kozłówkę w celu zwiększenia bezpieczeństwa na pobliskich torach kolejowych. Ratusz twierdzi, że legionowianie z tej dzielnicy z łatwością mogą się dostać do jej najbliższego przystanku, pokonując dystans liczący tylko 400 metrów.
Na jednym z kwietniowych posiedzeń komisji rozwoju miasta, poświęconym niemal w całości bezpieczeństwu legionowian na torach kolejowych, radni Grzegorz Kowalski i Katarzyna Skierkowska-Pacocha z PiS stwierdzili, że bezpieczeństwo uległoby znacznej poprawie, gdyby miasto doprowadziło darmową komunikację miejską na Kozłówkę. – Mieszkańcy mówią, że mają za daleko do przystanków autobusowych. Doraźnym i skutecznym rozwiązaniem byłoby skorygowanie darmowej linii D3. Gdyby ten autobus tam dojeżdżał, wielu ludzi zrezygnowałoby z przechodzenia przez tory kolejowe. To poprawiłoby bezpieczeństwo – przekonywał wówczas radny Kowalski, zaś swoje prośby sformalizował w dwóch kolejnych interpelacjach.
Zdaniem ratusza trasa linii D3 jest optymalna
Zdaniem ratusza zmiany w przebiegu linii autobusowej D3 nie dość, że w chwili obecnej są niemożliwe, to tak naprawdę nie poprawią bezpieczeństwa w tej okolicy, ponieważ legionowianie z Kozłówki już obecnie mają optymalną drogę do najbliższych przystanków autobusowych. – W pobliżu osiedla Kozłówka są już zlokalizowane przystanki autobusowe linii D3 – na ulicy Kolejowej, przy ulicy Alei Legionów oraz na ulicy Szwajcarskiej przy ulicy Piaskowej. Dojście do nich wynosi odpowiednio około 350 i 450 metrów – argumentuje wiceprezydent Marek Pawlak w odpowiedzi na interpelację radnego Kowalskiego. Zmiana – a dokładnie wydłużenie – przebiegu trasy wspomnianego autobusu jest obecnie niemożliwa, ponieważ łączy się ona z wysokim ryzykiem braku koordynacji jego rozkładu jazdy z rozkładem jazdy pociągów. – Ponadto osiedle przy ulicy Polskiej Organizacji Wojskowej nie posiada zaplecza technicznego tj. peronów przystankowych oraz wyznaczonej nawrotki dla autobusów – tłumaczy wiceprezydent Pawlak. – Zdajemy sobie sprawę, że większość z mieszkańców chciałoby, żeby linie dowozowe przebiegały obok ich miejsca zamieszkania, ale jest to nie zawsze możliwe do zrealizowania z uwagi na kwestie finansowe oraz techniczne – dodaje.
Zmiana trasy autobusu wymaga nowego przetargu
Ostatnia zmiana trasy darmowej linii autobusowej D3 miała miejsce pod koniec 2018r. Po tych korektach ogłoszono i rozstrzygnięto przetarg na operatora tej lokalnej komunikacji. Od tego czasu, jedynie rozkład jazdy tej i innych darmowych linii ulegał zmianom podyktowanym zmianami w rozkładach jazdy pociągów.