Nowy właściciel marki Piotr i Paweł to pochodzące z Holandii przedsiębiorstwo Spar. Prawdopodobnie z polskiego rynku zniknie marka sklepów delikatesowych Piotr i Paweł. Zastąpić ją mają sklepy pod nazwą Spar i Eurospar. Niewykluczone, że zmiany te obejmą także i jedyne działające w legionowskiej Gondoli pod marką Piotr i Paweł delikatesy.
Międzynarodowe przedsiębiorstwo
Od paru lat sieć delikatesów Piotr i Paweł borykała się z problemami finansowymi. W ciągu dwóch lat liczba sklepów spadła ze 150 do 70. W końcu jednak nowym właścicielem delikatesów zostało przedsiębiorstwo Spar Group Ltd z siedzibą w Republice Południowej Afryki (RPA). Sieć handlowa Spar International, której częścią jest Spar Group Ltd powstała na początku lat 30. XX wieku w Holandii. Pod szyldem tej grupy działa ponad 12,5 tys. sklepów w ponad 40 krajach na całym świecie. W Polsce działa obecnie ok. 250 sklepów. Oprócz Polski przedsiębiorstwo Spar działa między innymi w Austrii, RPA, Włoszech, Wielkiej Brytanii i wielu innych krajach.
Co z pracownikami ?
W rozmowie z Rzeczpospolitą przedstawiciel Spar Group Ltd przyznał, że pozostałe sklepy Piotr i Paweł prawdopodobnie zostaną przekształcone w sklepy Eurospar i Spar. Zmieni się tylko ich nazwa. Według przedstawicieli firmy Spar nie są planowane zwolnienia pracowników, a jedynie możliwa rezygnacja ze sklepu internetowego.
Plany na przyszłość
Firma Spar przedstawiła również swoje plany na przyszłość odnośnie działania na polskim rynku. Firma ma zamiar działać w modelu franczyzowym. Szuka partnerów, którzy będą mogli poprowadzić różne modele sklepów: sklepy osiedlowe Spar Express, średnie Spar, duże Eurospar i największe Interspar.