Legionowo. Dokończenie remontu DK 61. Wybrali firmę do nadzoru

wiadukt-50

Wiadukt w Legionowie (fot. GP/kg)

 

Nadzór inwestorski nad modernizacją legionowskiego odcinka drogi krajowej nr 61 (dk nr 61) za przeszło 5 mln zł będą sprawowały warszawskie „Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy S.A.” Niestety, najważniejszy przetarg, czyli ten na wykonawcę tej inwestycji, nadal pozostaje nierozstrzygnięty.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) 21 października br. wybrała firmę, która będzie sprawowała nadzór nad dokończeniem modernizacji ostatniego legionowskiego 1,8 km odcinka DK 61 (ulica Zegrzyńska), od ul. Wolskiej na granicy z Michałowem – Reginowem. Konkurs w tej sprawie ogłoszono w kwietniu br. Łącznie zgłoszono do niego 7 ofert. Ceny zaproponowane w nim przez inwestorów wahały się od blisko 3 mln zł w przypadku konsorcjum 2 warszawskich spółek „Lider-Eksametr” i „Partner Schuessler-Plan Inżynierzy” do aż blisko 7,75 mln zł w przypadku innego konsorcjum firm z warszawską spółka „SGS Polska” na czele. W rezultacie najtańsza oferta została przez GDDKiA odrzucona. Przetarg wygrały zaś warszawskie „Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy S.A.” oferując za pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad modernizacją kolejnego odcinka DK 61 blisko 5,09 mln zł brutto.

 

13 chętnych

Przetarg nieograniczony na wykonawcę inwestycji jeszcze niestety nie został rozstrzygnięty. Z zapowiedzi GDDKiA wynika, iż nie nastąpi to wcześniej niż na początku 2017r. Wspomniany konkurs warszawska GDDKiA ogłosiła 1 października 2015r. tuż przed wyborami do krajowego parlamentu. Obecnie po przeszło roku od jego rozpisania trwa on nadal. Z informacji przekazanych przez urzędników z GDDKiA wynika, iż do jego pierwszego etapu zgłosiło się aż 13 chętnych inwestorów. W obecnie trwającym, drugim i ostatnim jego etapie złożone oferty rozpatrywane są pod kątem ceny, okresu realizacji i udzielonej gwarancji. Przedmiotem tego jeszcze nierozstrzygniętego przetargu jest zaprojektowanie i budowa dwujezdniowej drogi wraz z infrastrukturą towarzyszącą, taką jak np. sygnalizacja świetlna, w ciągu nieco ponad 2,5 roku od daty podpisania ze zwycięskim wykonawcą umowy.

Nie licząc zimy

Warto w tym miejscu podkreślić, że do łącznego czasu realizacji budowlanych robót drogowych w ciągu tych „kontraktowych” 34 miesięcy nie wliczone zostały okresy zimowe, zaczynające się 15 grudnia, kończące się zaś 15 marca. Dopiero po rozstrzygnięciu tego konkursu, powstanie projekt przedsięwzięcia drogowego, który następnie będzie uzgadniany w konsultacjach społecznych. Potem zaś, ma ruszyć faktyczna przebudowa drogi.