Podczas sesji Rady Powiatu Legionowskiego starosta Robert Wróbel przekazał radnym informacje od GDDKiA w sprawie postępu prac przy poszarzaniu legionowskiego odcinka Drogi Krajowej nr 61.
Likwidacja tymczasowego przejścia dla pieszych przy Krętej
W środę (20 listopada) zlikwidowano tymczasowe przejście dla pieszych przez DK nr 61 utworzone w rejonie ulicy Krętej tj. przy piekarni i przed Instytutem Mereologii i Gospodarki Wodnej (IMiGW). Zmiana ta jest podyktowana koniecznością poszerzenia wschodniego pasa drogowego krajówki. – Zmiana polega na przesunięciu w stronę prawą tj stronę wschodnią DK nr 61 pasów ruchu oraz likwidacji przejścia dla pieszych na DK nr 61 w rejonie ulicy Krętej – informują drogowcy realizujący tę inwestycję.
Bajpas przy Polnej jeszcze przez kilka tygodni
Również utworzony w październiku w rejonie ulicy Polnej 80-metrowy bajpas drogowy zostanie utrzymany przez kilka tygodni. Podyktowane jest to koniecznością przebudowy sieci gazowej w tym rejonie.
Rusza budowa mostu na Kanale Bródnowskim
Harmonogram prac przewiduje, że ta inwestycja powinna być ukończona w sierpniu przyszłego roku. – Być może termin ten ulegnie zmianie. Na razie nic na ten temat nie wiem – sygnalizował starosta legionowski Robert Wróbel na wczorajszej (25 listopada) powiatowej sesji. Przekazał też radnym informacje od odpowiedzialnej za realizację tego przedsięwzięcia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie o stanie zaawansowania robót na placu budowy.
I tak okazuje się, że wszystkie drzewa i krzaki, które stanęły na przeszkodzie w realizacji tej inwestycji drogowej, zostały już przez firmę Skanska wycięte lub wykarczowane. Obecnie wzdłuż poszerzanej drogi trwają roboty rozbiórkowe i ziemne, zaś stan ich zaawansowania oceniany jest na 10 procent. O wiele bardziej rozwinięte są prace związane z budową kanalizacji deszczowej oraz te polegające na usuwaniu drogowych kolizji wodnokanalizacyjnych. Stan zaawansowania tych prac obliczony został na 50 procent. Na etapie początkowym są natomiast prace związane z usuwaniem drogowych kolizji teletechnicznych. Podjęto również pierwsze kroki związane z budową mostu na Kanale Bródnowskim.