W 2025 r. w Legionowie zostanie uruchomiona aplikacja mobilna na telefon służąca m. in. zgłaszaniu usterek i awarii w infrastrukturze miasta. Władze pracują obecnie nad jeszcze innymi jej funkcjonalnościami. Co według Was powinna ona jeszcze zawierać? Piszcie w komentarzach.
To już przesądzone. W 2025 r. w Legionowie uruchomiona zostanie aplikacja mobilna na telefon służąca m. in. zgłaszaniu usterek i awarii w miejskiej infrastrukturze. Ostatnio, u prezydenta Bogdana Kiełbasińskiego interpelował w tej sprawie radny Sławomir Traczyk. Informowaliśmy o tym w tej wiadomości.
Samorząd uruchomi aplikację mobilną na telefon w 2025 r.
– Współdziałanie i współpraca na rzecz mieszkańców Legionowa i rozwoju naszego miasta to jedne z głównych celów jakie przyświecają prezydenturze Bogdana Kiełbasińskiego. Dlatego tym bardziej cieszy mnie fakt, iż porusza Pan temat, którym zajęliśmy się już w pierwszych dniach objęcia legionowskiego magistratu. Dobra i skuteczna komunikacja z mieszkańcami jest niezwykle ważna, a dobrze skomponowana aplikacja pozytywnie wpłynie na jej rozwój – odniósł się do postulatów wspomnianego radnego wiceprezydent Mirosław Grabowski. – Liczę na Pana wsparcie i współpracę przy opracowywaniu funkcjonalności planowanej już przez urząd aplikacji. Prace w tym temacie zaplanowano na rok budżetowy 2025 – zapewnił w środę, 7 sierpnia 2024 r. w oficjalnym piśmie następnie, zachęcając zarazem tak samego radnego Traczyka, jak i legionowian, których interesy on reprezentuje do współpracy przy tworzeniu aplikacji miejskiej na telefon.
Proponowane funkcjonalności aplikacji miejskiej na telefon
Wśród oczekiwanych funkcjonalności aplikacji miejskiej na telefon, radny Sławomir Traczyk wymienia:
- Powiadomienie o planowanym odbiorze odpadów, gdzie po wpisaniu w procesie rejestracji/logowania adresu otrzymywalibyśmy dzień wcześniej sms o odbiorze np. odpadów zielonych;
- Po wybraniu „zainteresowań” otrzymywalibyśmy treści dotyczące np. sportu i kultury tj. informacje o miejskich wydarzeniach kulturalnych, czy meczach;
- Możliwość sprawdzenia historii opłat podatku od nieruchomości i za wywóz odpadów;
- Możliwość zgłoszenia zagrożeń, niebezpieczeństw za pomocą zdjęcia, oznaczenia na mapie i krótkiego komentarza;
- Zapoznanie się z miejskimi wydawnictwami typu „Puls Miasta”;
- Możliwość pobrania kodu QR, który byłby metodą weryfikacji do korzystania w szybki i wygodny sposób z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).
Jakie jeszcze inne funkcjonalności powinna zawierać aplikacja miejska na telefon? Piszcie w komentarzach.