Kolejkomat po polsku, angielsku i rosyjsku – takie urządzenie na początku bieżącego roku pojawiło się a atrium legionowskiego magistratu. Oprócz tego, petenci mogą się umawiać na wizyty w urzędzie przez internet. – Wprowadzając ten system, chcieliśmy oszczędzić czas klientów, poprawić komfort oczekiwania, a także zwiększyć bezpieczeństwo w okresie pandemii – ocenia Piotr Zadrożny, wiceprezydent Legionowa.
Kolejki bez kolejki
Od kilku dni w biurze obsługi klienta w budynku legionowskiego urzędu mieszkańcy mogą korzystać z kolejkomatu. Na zakup sprzętu w zeszłorocznym budżecie miasta zabezpieczono 35 tys. zł. Kolejkomat jest prosty w obsłudze. Wystarczy wybrać sprawę, z którą przyszliśmy do urzędu i pobrać bilet z numerkiem wskazującym nasze miejsce w kolejce do właściwego okienka. Gdy przyjdzie czas na obsługę naszej sprawy na ekranie umieszczonym w atrium urzędu pojawi się informacja opatrzona komunikatem dźwiękowym. – Urządzenie zapewnia obsługę w języku angielskim i rosyjskim – informują urzędnicy.
Zapisy na wizyty w urzędzie przez internet
Aby zwiększyć bezpieczeństwo petentów w legionowskim magistracie w dobie pandemii koronawirusa, poza zakupem kolejkomatu uruchomiono również system internetowych zapisów na wizyty w urzędzie. Dotyczy to spraw załatwianych w wydziale spraw obywatelskich i w referatach dochodów oraz windykacji i egzekucji. Mieszkańcy mogą umówić termin wizyty w tych działach za pośrednictwem specjalnego serwisu internetowego. – Jego obsługa jest intuicyjna: wystarczy kilka kliknięć, by umówić się na konkretny dzień i godzinę. Po przejściu procedury otrzymuje się 6-cyfrowy kod SMS, który zostanie również przesłany na adres e-mailowy. W czasie osobistej wizyty w urzędzie wystarczy jedynie wprowadzić go do urządzenia, wydrukować bilet i oczekiwać na wezwanie – dowiadujemy się ze strony internetowej miasta.