Legionowo. Więcej mieszkań i miejsc parkingowych. Wraca temat osiedla w miejscu składu węgla przy Kościuszki

wizualizacja

O tym, czy w miejscu obecnego składu opału przy ulicy Tadeusza Kościuszki w Legionowie będzie mogło powstać 216 mieszkań z 324 miejscami parkingowymi zdecydują legionowscy radni już w następny wtorek tj. 31 sierpnia. Planowana inwestycja uzyskała negatywną opinię legionowskiej komisji urbanistyczno-architektonicznej.

Po wakacyjnej przerwie legionowscy radni wracają do pracy. Na początek zajmą się bardzo emocjonującą sprawą, bo dotyczącą lokalizacji kolejnej inwestycji mieszkaniowej w oparciu o przepisy tzw. specustawy deweloperskiej z 2018r. Tym razem chodzi jednak o przedsięwzięcie, na realizację którego zgodzono się w 2020r.

 

Zamiast składu węgla bloki. Zmienił się inwestor, zmienia się kształt inwestycji

Przypomnijmy. W 2020r. Rada Miasta w Legionowie zgodziła się na budowę osiedla mieszkaniowego w miejscu obecnego składu opału przy ulicy Tadeusza Kościuszki w Legionowie. Pomyślną decyzję wydano na rzecz właściciela tych nieruchomości tj. dla Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska w Jabłonnie. Tuż po tym okazało się, że wybrane założenia inwestycyjne są a-wykonalne, bo łamią obowiązujące przepisy. Korekty tych zamierzeń dokonał legionowski deweloper tj. firma Aria WRC Development. Wraz z tymi dostosowującymi do obowiązującego prawa poprawkami nieco zmienił on też kształt tej inwestycji mieszkaniowej. Z uwagi na te zmiany oraz na fakt, że przedsięwzięcie ma być w dalszym ciągu realizowane na mocy specustawy deweloperskiej, potrzebna jest nowa decyzja lokalizacyjna ze strony legionowskiego samorządu.

Dalej od torów, więcej mieszkań i parkingów

Obecna koncepcja osiedla mieszkaniowego przy ulicy Tadeusza Kościuszki w Legionowie zakłada lokalizację 7, 4-piętrowych, bloków w większej odległości od torów kolejowych. Zwiększa też liczbę powstałych w tych blokach mieszkań i co za tym idzie miejsc parkingowych na  osiedlu. Wcześniej była mowa o maksymalnie 207 mieszkaniach i 272 miejscach parkingowych. Teraz tych mieszkań ma być nie więcej niż 216, a miejsc parkingowych 324, w tym 189 w garażach podziemnych nowych bloków i 135 miejsc na parkingu naziemnym. Względem wcześniejszych pomysłów zmieniła się też struktura lokali w tych blokach. Wcześniej miało być więcej kawalerek, a mieszkań 4-pokojowych w ogóle tam nie zaprojektowano. Teraz ma być mniej kawalerek i aż 76 mieszkań 4-pokojowych. Obecna koncepcja przewiduje, że na nowym osiedlu zamieszka 413 osób, a ono samo będzie osiedlem otwartym. Oprócz tego powstaną tam plac zabaw dla dzieci i miejsce rekreacji dla osób dorosłych. Komunikację osiedla zapewnią istniejąca ulica Tadeusza Kościuszki oraz zaprojektowana w odpowiedniej odległości od torów wewnętrzna droga osiedlowa. Deweloper uzyskał już wstępne promesy przyłączenia tych budynków do legionowskich sieci ciepłowniczej i wodociągowo-kanalizacyjnej. Oprócz tego, prezydent Roman Smogorzewski zaświadczył, że mieszcząca się przy ulicy Władysława Broniewskiego w Legionowie publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 (SP nr 3) przyjmie zamieszkałe na tym osiedlu dzieci.

Opinia komisji urbanistyczno-architektonicznej

Do tej zmodyfikowanej  inwestycji mieszkaniowej po raz kolejny odniosła się legionowska komisja urbanistyczno-architektoniczna. Jej opinia znów była negatywna.  – Opinia Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Legionowie została przedstawiona jako negatywna w ocenie co do sposobu usytuowania, gabarytów zabudowy, brak zieleni wysokiej, dróg wewnętrznych i parkingów, lokalizacji placu zabaw, potencjalnej kolizji inwestycji z planowaną rozbudową układu torowego kolei. Nie przedstawiono operatu oddziaływania hałasu oraz oddziaływania drgań na zabudowę mieszkaniową oraz propozycji optymalnych zabezpieczeń przed tym oddziaływaniem, zaproponowany układ budynków wielorodzinnych wraz z ilością zaproponowanej zieleni izolacyjnej, sposób odprowadzenia wód deszczowych. Planowane budynki nie nawiązują do charakteru zabudowy jednorodzinnej. Nie przedstawiono powiązań przestrzennych planowanej inwestycji z terenami otaczającymi – to streszczenie tej noty zawarte w uzasadnieniu do projektu uchwały lokalizującej nowe bloki przy torach kolejowych w Legionowie. Na początku sierpnia firma Aria WRC Development odrzuciła wszystkie te zarzuty i nie zdecydowała się na zmiany we wniosku lokalizacyjnym.  – Rezerwa pod rozbudowę układu torowego znajduje się po przeciwnej stronie torowiska, a nie wzdłuż granicy przedmiotowego terenu. Poza tym jest to zdarzenie przyszłe – niepewne, nie uniemożliwiające realizację inwestycji. W chwili obecnej inwestycja nie pozostaje w kolizji z żadną infrastrukturą – zauważył deweloper. Dodał też, że operaty oddziaływania hałasu i drgań na zabudowę mieszkaniową oraz sposób odprowadzenia wód deszczowych zostaną opracowane na etapie sporządzania projektu budowalnego dla tej inwestycji.

Niezgodna z planem, zgodna ze studium

Wskazana inwestycja mieszkaniowa – mimo naniesionych zmian – ma być zrealizowana na mocy specustawy deweloperskiej z 2018r., ponieważ wciąż jest ona niezgodna z obowiązującym tu miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (mpzp) z 2008r. Dokument ten przeznacza cały ten teren pod zabudowę produkcyjno-składowo-usługową. Planowane przedsięwzięcie jest za to zgodne z nadrzędnym legionowskim studium z 2017r., które przewiduje w tym miejscu wiele funkcji, począwszy od zabudowy usługowej i handlowej, kończąc zaś na zabudowie mieszkaniowej jednorodzinnej i wielorodzinnej.

Brakuje mieszkań w Legionowie!

Urząd miasta przygotował projekt uchwały w tej sprawie, który będzie procedowany na miejskiej sesji zaplanowanej na wtorek, 31 sierpnia.– Oceniając stan zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych na terenie gminy, wzięto pod uwagę podstawowy problem z jakim boryka się miasto, tj. problem braku mieszkań. Podjęcie uchwały umożliwi wnioskodawcy realizację dodatkowej zabudowy mieszkaniowej, co spowoduje zwiększenie oferty lokalowej, co z kolei powinno wywołać pozytywne skutki zarówno społeczne jak i gospodarcze – pisze wiceprezydent Marek Pawlak w uzasadnieniu do projektu uchwały w tej sprawie.

Do sprawy będziemy wracać.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 22

  1. Więcej mieszkań i parkingów , a w gratisie łomot przejeżdżających pociągów. Trzeba być desperatem , żeby tam zamieszkać.

    • Niestety takim desperatem jest przeciętny nabywca wymarzonego M w tym kraju. Mogą nawet nie mieć okien, o drzewach w pobliżu nie wspominając, a i tak kupią. Determinizm ekonomiczny wciąż żywy – w środku Europy, w roku 2021, w którym mieliśmy kolonizować inne planety…

    • Tory sa zmodernizowane, pociagi nei halasuja juz tak jak kiedys. Kiedys cala okolica sie trzesla jak pociagi jezdzily i jakos ludzie zyli. Sa gorsze lokalizacje, w ktorych ludzie pokupowali mieszkania – na przyklad w 2 nowych blokach przy przepompowni sciekow na osiedlu sobieskiego. Przez duza czesc roku smierdzi gwnem a ludziom to i tak nie przeszkadza. koro tak to dlaczego pociagi mialyby przeszkadzac? I tak sie czlowiek przyzwyczai po chwili i przestanie je slyszec. A do smrodu sie nie da przyzwyczaic

  2. Dlatego Roman nie chce pendolino. Postanowił, że będzie nas 200 tysięcy, bo tytuł najgęściej zaludnionego miasta w Polsce nie wystarczy.

    • I mamy odpowiedź o co chodzi z Pendolino przez miasto.

  3. Nie rozumiem tej ciągłej krytyki…to pewnie jedna i ta sama osoba pisze, niestety…Przecież od dawna wiadomo, że będzie tam osiedle, każdy o tym wie. Chodziło o zachowanie odległości od torów. Nie ulega wątpliwości że mieszkańcy od 2 pietra wzwyż, w pierwszej linii zabudowy będą mieli głośno…ale na pewno deweloper się z tym liczy, i np zaproponuje niższą cenę (7000 a nie 8000 za metr), bo raczej nabywców nie znajdzie. Na Olszankowej oferują mieszkania za ok 8000 za metr, ale to zupełnie inne otoczenie

    • Oczywiście że nie rozumiesz tej krytyki, masz nas wszystkich za idiotów ?
      Boli cię że coraz więcej ludzi zaczyna dostrzegać ‚uroki” życia w Legionowie.
      Wynajmowałem mieszkanie około 300 metrów od linii kolejowej, to był po prostu koszmar, a ty pierd…sz ciągle jak potłuczony że za 7 tyś z metra będzie to „okazja” w odległości KILKU metrów od linii kolejowej

      • Daro, ile skasowałeś za te bzdety?

        • A ile płaci deweloper za tak zwany marketing szeptany ??

      • DARO to czy będzie to okazja zadecydują nabywcy tzn albo kupią albo nie. Prawo rynku. Czasy PRL mamy za sobą.

    • A „kto od dawna wie ?” wszystko robione po cichu i na szybko, sprawa jest w toku, decyzje nie zostały podjęte… głośno .. przejdz ulica Kościuszki jak pociąg jedzie.. to moze w koncu zrozumiesz … Tu się liczy tylko zysk dewelopera, a nie jakikolwiek ład w tym mieście… 8 tyś za mieszkanie przy torach !!! Super okazja, bez żadnej roślinności.. kolejne betonowe blokowiska, .. ale przeciez nikt z ratusza tu nie zamieszka, bo oni wolą ciszę i spokój z dala od tego miasta.. ale na wynajem pewnie chętnie , promocja będzie

  4. Ponieważ Legionowo drastycznie cierpi na brak nowych mieszkań a terenu pod zabudowę wielorodzinną brakuje konieczne staje się przebudowanie/wyburzenie części bloków i domów jednorodzinnych i zastąpienie ich mieszkaniami w systemie kapsułkowym
    Nie może być tak że 4 osoby zajmują 70 metrów kwadratowych powierzchni lub mieszkają w 120 metrowym domu na olbrzymiej 1000 metrowej działce
    Precz z kułakami i snobami którzy zajmują cenne miejsce dla rozwoju Naszego Miasta

    • A jak się komuś to nie spodoba to won w Bieszczady, garstka malkontentów, wiecznie niezadowolonych nie będzie blokować rozwoju Naszego Miasta

      • Twojego miasta ? A skąd cię przywiało, I kiedy ?

  5. Brawo chłopie masz rację .Roman S.to człowiek który się przed niczym nie cofnie.Ma w czterech literach wszystkich mieszkańców Legionowa.Mieszka przecież w nieporecie.

  6. A ile płaci deweloper za tak zwany marketing szeptany ??

    • poinformuj prokutarora

      • Marketing szeptany nie jest karany, jest po prostu nieetyczny, ma wywołać wrażenie spontanicznego zainteresowania produktem

  7. Absurd goni absurd w tym mieście ! Czy ktoś kiedys pofatygował się po deszczu na Kościuszki ??? Mozna spokojnie kajakiem pływac.. ulica w godzinach szczytu komunikacyjnego to sznur pędzących na stację kolejową samochodów… 7 bloków .. na obszarze zabudowy jednorodzinnej to tylko mogli wymyśleć ci co w cyrku się nie śmieją, bo takie rzeczy wymyślają … czego nasi włodarze nie obiecają… szkoła nr 3 przyjmie wszystkich chętnych… obietnice bez pokrycia, bo za 2 lata koniec kadencji … ale czego się nie powie, aby swój cel osiągnąc… Teren od ponad 50 lat zanieczyszczony składowaniem wszelkich nawozów , węgla , odpadów … nikt wód gruntowych ani gruntu nie zbadał, bo i po co ciekawych rzeczy się dowiedzieć… Moze by tak na prawdę pomyślec o mieszkańcach i żłobek, przedszkole wybudowac … a nie tylko pozwalać na kolejne prywatne placówki … niech mieszkancy płaczą i płaca, bo to cud dostać się do przedszkola w tym mieście państwowego … szkoły pękają w szach … A radni tylko przytakują fantastycznym pomysłom na „spełnienie oczekiwań społecznych !” Moze trochę więcej rozwagi , a nie tylko chęci zysku dla zamkniętego grona… przynajmniej pozory dbałości o miasto zachować i wybudowac segmenty tam, zeby choć trochę wpisywały się w starą cześc jednorodzinnej zabudowy tej cześci miasta !Ale czy na taki gest stać naszych radnych …

  8. Nie martwcie się, kolejny „wolny” kawałek miejsca, kolejny blok,kolejny budynek,kolejni mieszkańcy, jeszcze „dużo ” miejsca. Na pewno na tym zarobi ten kto powinien. Mafia działa… Reszta jest na dalszym planie.

  9. Cicho sza bo mi interes psujecie!!!!!!!!!!!!

  10. A może by tam zrobić park, a nie zagęszczać najbardziej zagęszczone miasto w Polsce?

Dodaj komentarz