Komisja rozwoju miasta negatywnie zaopiniowała lokalizację 4-piętrowego bloku z 63 mieszkaniami i 96 miejscami parkingowymi przy ulicy Zegrzyńskiej 1 na legionowskich Piaskach. Ostateczną decyzję w tej sprawie samorządowcy podejmą podczas jutrzejszej miejskiej sesji.
Kto jak głosował?
Radni Agata Zaklika z Porozumienia Samorządowego (PS), Matylda Durka z Koalicji Obywatelskiej (KO), Mirosław Grabowski i Bogdan Kiełbasiński ze stowarzyszenia Nasze Miasto Nasze Sprawy (NM NS), Andrzej Kalinowski, Zdzisław Koryś, Katarzyna Skierkowska-Pacocha i Artur Pawłowski z Prawa i Sprawiedliwości (PiS) oraz niezależni Sławomir Traczyk i Dariusz Petryka zagłosowali przeciw budowie nowego bloku przy wiadukcie w Legionowie. Inwestycję poparli radni Ryszard Brański, Marta Budzyńska, Mariusz Suwiński i Andrzej Piętka z KO oraz radna Anna Łaniewska z PS. Radni Mirosław Pachulski z KO, Marcin Smogorzewski z PS oraz radny Janusz Klejment wybrany z list PS, który nie jest jednak członkiem tego klubu, wstrzymali się od głosu. Tak oddane głosy przełożyły się na negatywną opinię komisji rozwoju miasta, co do realizacji takiej inwestycji mieszkaniowej w tym konkretnym miejscu. Sprawa nie jest jeszcze przesądzona. Ostateczna decyzja w tej sprawie zapadnie 26 sierpnia podczas sesji Rady Miasta Legionowo.
Najważniejsze zmiany w projekcie
Przybliżmy. Firma Laterion z Nowego Dworu Mazowieckiego chce zbudować 4-piętrowy blok przy ulicy Zegrzyńskiej 1 na legionowskich Piaskach przy użyciu specustawy deweloperskiej tj. z pominięciem obowiązujących w tym miejscu zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (mpzp). Aby to jednak uczynić, niezbędna jest zgoda rady miasta. Pod koniec 2019r. pod naciskiem społecznym i eksperckim deweloper zmienił projekt nowego bloku. Najważniejszymi zmianami było powiększenie pomieszczenia rowerowni. Wcześniej była mowa, że pomieści ona 12 rowerów, zaś obecnie mówi się o 45 miejscach postojowych dla jednośladów. Inną widoczną na pierwszy rzut oka zmianą w wizualizacji nowego bloku jest umieszczenie na niej pobliskiego wiaduktu. Do poprzednich tego typu dokumentów w ogóle nie naniesiono tego obiektu. W opisie uzupełniono również informacje o proponowanych zabezpieczeniach akustycznych. Aby lepiej chronić przyszłych lokatorów przed hałasem dobiegającym z drogi krajowej, deweloper chce wyposażyć mieszkania i przynależne im loggie i balkony w okna oraz zabudowy o podwyższonej izolacyjności akustycznej. Wśród innych poprawek znalazła się zmiana lokalizacji wejścia głównego do bloku – to ma zostać umieszczone od strony wiaduktu, zaś front bloku ma zostać ogrodzony do wysokości nieco ponad 1 metra.
Abonament na parkingu wielopoziomowym to pomyłka
Względem pierwotnych planów nie zmieniły się podstawowe gabaryty bloku. Nadal będzie on wysoki na 13 metrów i będzie liczyć 4 piętra. Deweloper zmniejszył jedynie liczbę planowanych w nim mieszkań. Zamiast 64 ma powstać ich 63. Również liczba miejsc parkingowych nie uległa zmianie. W garażu podziemnym będzie ich 59, a przy bloku 37. Z dokumentacji projektowej zniknął natomiast zapis o tym, że mieszkańcy bloku będą mogli wykupić długoterminowy abonament na miejsca parkingowe na parkingu wielopoziomowym przy dworcu. Podczas wczorajszej komisji rozwoju miasta, deweloper tłumaczył, że była to zwykła omyłka pisarska, niemająca wpływu na bilans miejsc parkingowych na terenie inwestycyjnym. Stwierdził też, że zastosowany na tej nieruchomości wskaźnik 1,5 miejsca parkingowego na 1 mieszkanie jest wysoki, jak na okolice Warszawy.