Legionowo. Konstrukcja tunelu kolejowego na Bukowcu jest już gotowa. Trwa budowa nowego układu komunikacyjnego

tunel bukowiec

Trwa budowa tunelu kolejowego na Bukowcu w Legionowie, fot. PKP PLK S. A.

Prace związane z budową tunelu kolejowego w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na Bukowcu w Legionowie dobiegają końca. – Inwestycja o wartości blisko 32 mln zł będzie gotowa w I połowie 2023 r. – poinformowali w poniedziałek, 2 stycznia 2023 r. przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. (PKP PLK S. A.)

Już niebawem 150-metrowy tunel zastąpi przejazd kolejowy w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na Bukowcu w Legionowie. Realizacja wartej prawie 32 mln zł inwestycji dobiega obecnie końca. Z zapowiedzi jednego z inwestorów, jakim jest spółka PKP PLK S. A. wynika, że finalizacji tego przedsięwzięcia powinniśmy spodziewać się do końca pierwszej połowy 2023 r.

 

Co słychać na budowie?

Pod torami wykonawca przygotował już konstrukcję obiektu. Teraz budowane są drogi dojazdowe i ekrany akustyczne – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK S. A. Natomiast z ostatnich wyjaśnień legionowskich urzędników wynika, że obecnie montowane są tam ekrany akustyczne i układane są krawężniki od strony ulic Polnej i Handlowej.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 13

  1. Super sprawa nareszcie cywilizacja na Bukowcu koniec że staniem przed szlabanem .Brawo władze miasta brawo Panie Prezydencie Smogorzewski

    • To PKP wybudowało tunel nie Smogorzewski 😂😂😂

      • Oj tam, ja słyszałem że to Smogorzewski wybudował szpital i przebudował DK61

  2. Wyborna wiadomość.
    Jestem zarazem wściekle ciekaw, jak przedstawia się sprawa organizacji i stanu realizacji przeprawy rowerowo/pieszej?

  3. Ale Roman obiecywał że będą 3 nowe przeprawy, wszystko jest do odnalezienia w sieci. W internecie nic nie ginie. Więc gdzie zatem są te pozostałe obiecane 2 przeprawy?

  4. Ktoś, kiedyś, gdzieś podał w wątpliwość budowę tunelu w tym miejscu z uwagi na przebudowę DK61 wraz z wiaduktem w ciągu ul. Zegrzyńskiej. Miarą jego przydatności może być ocena natężenia ruchu na przejeździe Kwiatowej/Polnej przed budową DK61 a jego natężeniem w tunelu po jego oddaniu do użytku, tj. w sytuacji, gdy w najbliższej okolicy będą funkcjonowały dwie przeprawy. Obawiam się, że nikt nie przeprowadzi takich badań, ale pomocne mogą być opinie okolicznych mieszkańców, które wprawdzie będą subiektywne i intuicyjne, ale w jakieś mierze mogą być miarodajne. Wracając jednak do usytuowania tunelu – aż się prosi rozważenie budowy nowej przeprawy w miejscu przejazdu w ciągu ul. Piaskowa/Al.Legionów. W tym miejscu gwałtownie zwiększa się ruch pojazdów w związku z postępującą w szybkim tempie zabudową III Parceli, a zwłaszcza okolicznych miejscowości, np. Wieliszewa, Skrzeszewa. Przeprawa przez ten przejazd przypomina przejście przez bród na rzece – wolno i z duszą na ramieniu.

    • Owszem tunel w tym miejscu jest bardzo potrzebny ale całą sprawę komplikuje odległość pomiędzy tym nieszczęsnym skrzyżowaniem Aleja Legionów/Mireckiego/ Kolejowa oraz bliskość przejazdu kolejowego
      Po drugie zezwalając na zabudowę III Parceli trzeba było brać pod uwagę wydajność infrastruktury, możliwość jej późniejszej rozbudowy
      A przecież na III Parceli, w Łajskach czy Wieliszewie planowane są dalsze inwestycje wielorodzinne, kolejne szeregowce w Legionowie, Łajskach czy bloki w Wieliszewie

      • I dlatego z powodu planowania kolejnych inwestycji mieszkaniowych przeprawa jest w tym miejscu po prostu konieczna.

        • W praktyce wyjdzie to tak że w Łajskach, Wieliszewie, Legionowie będzie realizowana jedna inwestycja wielorodzinna za drugą a tunelu nie będzie

    • Taką analizę przydatności tunelu Polna KWiatowa należało zrobić przed jego budową. Ruch komunikacyjny w tym rejonie bardzo dobrze się rozłożył obecnie, wystarczyło trochę przeorganizować światła Strużańska.DK61 aby w tym momentach gdy jest zator był on rozaładowywwany. A nie wywalać 40 mln na faetysz tunelu na Bukowcu zamiast właście w miejsce zlikwidowanego kiedyś przejazdu na Parjowej który rozłożyłby natężenie ruchu równomiernie w różnych rejonach miasta. Teraz mamy dwie przeprawy w odległości 400 m od siebie a potem kolejna na drugim końcu miasta. W środku nic natomiast.

      • Inwestycje w Legionowie realizowane są w zależności od tego kto mieszka w ich pobliżu Przecież wszyscy wiedzą dlaczego nie ma skrętu w Sielankową, dlaczego zlikwidowano przejazd na Parkowej

  5. może i na ukończeniu ale wciąż nielegalna.

    • I długo fługo nieprzejezdna. Przez najbliższe lata. Dziękujemy bajerantowi.

Dodaj komentarz