Legionowo Porusza, czy I ♥ Legionowo? – które z tych haseł Waszym zdaniem lepiej identyfikuje markę Legionowo? Zdaniem władz naszego miasta grafika hasła Legionowo Porusza jest już passe, zaś zwrot I ♥ Legionowo niesie za sobą większy ładunek emocjonalny i jest zgodny ze światowymi trendami popkultury. Nie zgadza się z tym radna Agata Zaklika.
I ♥ Legionowo bez patentu
– Stosowany od wielu miesięcy przez Urząd Miasta Legionowo nowy znak graficzny I ♥ Legionowo bardzo przypomina wprowadzony w 1977r. znak graficzny i slogan reklamowy do promowania turystyki Nowego Jorku. Właścicielem tego oryginalnego i zastrzeżonego znaku towarowego jest Departament Rozwoju Gospodarczego Stanu Nowy Jork – zauważa w swojej interpelacji do prezydenta radna Agata Zaklika, domagając się następnie wyjaśnień co do istnienia formalnych upoważnień do zmiany strategii promocyjnej miasta, wszystkich kosztów produkcji tej nowej idei oraz wyrażających tę myśl gadżetów promocyjnych, a także co do ogłoszonych w tej sprawie konkursów. – Prawo ochronne na znak towarowy dotyczy pełnej wersji. Zastrzeżony jest znak I ♥ NY – odpowiedział radnej prezydent Roman Smogorzewski, tłumacząc jej zarazem, że hasło I ♥ Legionowo jest sloganem niejako pomocniczym i powstało poza konkursem w wyniku kreatywności służbowej jego urzędników na potrzeby wzmocnienia legionowskiego patriotyzmu. Póki co, ten używany od zeszłego roku slogan nie został jeszcze opatentowany.
I ♥ Legionowo jest trendy!
Smogorzewski zapewnił następnie radną Zaklikę, że miasto wcale nie zmieniło strategii promocyjnej, a slogan Legionowo Porusza od co najmniej 2011r. jest jedynym oficjalnym hasłem reklamującym Legionowo i nikt w ratuszu nie zamierza go porzucać. – Natomiast przyjęty w 2010r. symbol graficzny odzwierciedlający to hasło promocyjne jest niezgodny z obecnie obowiązującymi trendami graficznym i w związku z tym zostanie zmieniony przy okazji aktualizacji strategii marki miasta – dał do zrozumienia radnej prezydent, informując ją zarazem, że na pewno nie nastąpi to wcześniej jak w przyszłym roku, zaś decyzja o nowelizacji strategii promocyjnej miasta poprzedzona zostanie szerokim konsultacjami z legionowianami i z radnymi.
Używają serca
Począwszy jednak od 2018r. ratusz zaczął się komunikować z mieszkańcami w bardziej emocjonalny sposób. – Aby jednak wzmocnić emocjonalny przekaz i podkreślić lokalny patriotyzm, w 2018r. wyprodukowane zostały dodatkowe materiały reklamowe zawierające symbol popkultury, czyli międzynarodowe i znane na całym świecie hasło I ♥ Legionowo – tak prezydent Smogorzewski uzasadnił swój wybór, co do współczesnej taktyki reklamowej miasta. – Gadżety te są rozdawane uczestnikom konkursów, imprez organizowanych przez miasto lub wśród gości odwiedzających Legionowo. Gadżety cieszyły się niezwykłą popularnością, zarówno wśród mieszkańców, jak i gości. Hasło to, podobnie jak używane w Legionowie hasła Nie truj, daj oddychać, Rock&Cud, Fish&Grill, ekolegionowo, legionowski Ekopatrol, czy choćby logotyp DKM stanowią domeny publiczne i nie są znakami zastrzeżonymi. Z uwagi na bardzo pozytywny odzew, pomysł z gadżetami I ♥ Legionowo będzie kontynuowany – zapowiedział po chwili.
130 tys. zł na legionowskie gadżety
Przeszło 43 tys. zł legionowscy spece od promocji wydali na gadżety z napisem I ♥ Legionowo. Dotychczas za tę kwotę powstało blisko 14 tysięcy gadżetów takich jak notatniki, długopisy, lizaki, pendrive’y, opaski silikonowe na ręce, bańki mydlane z grami zręcznościowymi, magnesy na lodówki, czarne i białe koszulki, kubki, w tym te sublimacyjne, ramki do tablic rejestracyjnych, torebki na telefon, torby zakupowe, odblaski w kształcie serca i trójkątne plecaki. Oprócz gadżetów z hasłem I ♥ Legionowo, ratusz zlecał także produkcję podobnych bajerów, tyle że z innymi promocyjnymi hasłami. – W 2017r. na produkcję wszystkich legionowskich gadżetów reklamowych wydano około 60 tys. zł, zaś w całym 2018r. blisko 69 tys. zł – tak przynajmniej wynika z przedstawionego radnym z komisji budżetu i finansów (26 lutego br.) raportu kierownictwa referatu komunikacji społecznej i promocji w legionowskim magistracie. Oczywiście wszystkie wskazane powyżej kwoty wydane zostały w ramach odpowiednich konkursów. Zresztą obecnie trwa kolejny przetarg z tej serii, zaś firmy zainteresowane produkcją gadżetów reklamowych, w tym tych z hasłami I ♥ Legionowo do 20 marca br. mogą zgłaszać swoje propozycje cenowe.