Legionowo. Niebezpiecznie na ulicach przy SP nr 1. Problemem wąskie gardło na wiadukcie

5204687ad11d7.jpg

Skrzyżowanie ul. Warszawskiej i Zakopiańskiej (fot. archiwum GP)

 

Aby główne bolączki legionowian z Bukowca odeszły w niepamięć, konieczna jest pilna przebudowa wąskiego gardła drogi krajowej nr 61 (DK nr 61) . Okazuje się jednak, że nie nastąpi to wcześniej, jak dopiero w 2020 r.

Z biegnącej za ekranami wąskiej ulicy, bezpośrednio na skrzyżowanie ulic Zakopiańskiej i Warszawskiej, wyjeżdżają ciężarówki, gdzie następnie zawracają. Tamtędy chodzi mnóstwo dzieci. To jest ich codzienna droga do szkoły. Tam trzeba zmienić organizację ruchu, zanim wydarzy się jakieś nieszczęście – na ten niebezpieczny punkt w mieście zwróciła uwagę władz jedna z mieszkanek legionowskiego Bukowca. – Jest to jedyny dla tej dzielnicy i pobliskiej gminy Jabłonna wyjazd na ulicę Warszawską – zauważył inny mieszkaniec. – Stąd widać zakorkowany wiadukt. Dlatego, aby ominąć korki, kierowcy zawracają na tym skrzyżowaniu na ulicę Kwiatową. Ciężarówki kombinują na różne sposoby – zgodnie podnosili legionowianie licznie obecni na spotkaniu (16 marca br.) poświęconym głównym bolączkom Bukowca.

 

 

Opóźnienie goni opóźnienie

– Antidotum na te bolączki jest wyłącznie przebudowa wąskiego gardła krajówki. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Warszawie od blisko 2 lat nie może rozstrzygnąć przetargu na realizację tej inwestycji. Nie wiem, czy to jest obstrukcja, czy to jest jakaś zemsta polityczna. Wysyłamy ciągle pisma do GDDKiA, ale otrzymujemy zdawkowe odpowiedzi – tłumaczył niezadowolonym mieszkańcom prezydent Roman Smogorzewski. – Z najświeższych informacji mogę przekazać, że przebudowa krajówki ma się rozpocząć dopiero w trzecim kwartale 2018r. Ma się zaś skończyć do końca 2020r. – oznajmił następnie prezydent.

Dwupasmówka dopiero za 3 lata

Z informacji zarządcy DK nr 61 rzeczywiście wynika, iż wyłoniony w trwającym przetargu zwycięski wykonawca tych robót drogowych wejdzie na budowę dopiero w trzecim kwartale następnego roku. Finalny wybór firmy realizującej tę inwestycję ma zaś nastąpić w maju br. Oprócz robót budowlanych w pierwszej kolejności firma ta będzie również odpowiedzialna za aktualizację projektu modernizacji tzw. trzeciej nitki krajówki. Przedsięwzięcie zakłada przebudowę blisko 2 km odcinka DK nr 61, ciągnącego się od legionowskiego wiaduktu do jej skrzyżowania z mieszczącą się w sąsiedztwie Centrum Szkolenia Policji (CSP) ulicą Wolską. Na tym odcinku powstanie bowiem dwupasmowa w obydwu kierunkach droga.