Legionowo. Powrót uczniów do szkół. Jak będzie wyglądała nauka hybrydowa w Legionowie? Ma nie być klasówek i jedynek.

powrót do szkół1

fot. ZSP nr 2 przy ulicy Jagiellońskiej w Legionowie

W pierwszym tygodniu nauki hybrydowej tj. w dniach od 17 do 21 maja w większości legionowskich podstawówek do nauki stacjonarnej wrócą starsi uczniowie z klas siódmych i ósmych. W kolejnym tygodniu nastąpi wymiana, a w szkołach będą uczyć się młodsze dzieci tj. te z klas czwartych, piątych i szóstych. Powrót uczniów do szkół po 7 miesiącach nauki zdalnej ma być czasem reperowania relacji międzyludzkich, a na lekcjach ma nie być klasówek, sprawdzianów, ani kontroli prowadzonych w czasie nauki zdalnej zeszytów.

Harmonogram powrotu do podstawówek

Po najmłodszych uczniach podstawówek, do budynków szkół mają w tym roku szkolnym wrócić również i starsze dzieci z klas IV-VIII. System nauki hybrydowej ma się dla nich rozpocząć od najbliższego poniedziałku, 17 maja. Dwa tygodnie później tj. od poniedziałku 31 maja, wszyscy uczniowie przejdą na tryb nauki stacjonarnej w swoich szkołach. W międzyczasie, bo w dniach od 25 do 27 maja w podstawówkach odbędą się egzaminy ósmoklasistów.

 

Najpierw starsi, potem młodsi

Sprawdziliśmy, którzy legionowscy uczniowie jako pierwsi po 7 miesiącach nauki zdalnej wrócą do budynków swoich szkół. Okazuje się, że w pierwszym tygodniu nauki hybrydowej tj. w dniach od 17 do 21 maja w większości legionowskich podstawówek do nauki stacjonarnej wrócą starsi uczniowie tj. ci z klas siódmych i ósmych. W tym czasie uczniowie z klas szóstych, piątych i czwartych będą się uczyć zdalnie w swoich domach. W kolejnym tygodniu tj. w dniach od 24 do 28 maja nastąpi zamiana – starsze dzieci będą się uczyć zdalnie, a młodsze w swoich szkołach. Tak będzie w m. in. Szkole Podstawowej nr 7 (SP nr 7) i SP nr 8. W SP nr 3 będzie podobnie, za wyjątkiem jednej w tej szkole klasy piątej. Ta zacznie przychodzić do gmachu szkoły wraz z klasami siódmymi i ósmymi już w pierwszym tygodniu nauki hybrydowej. W SP nr 2, dni nauki w szkole, których do 31 maja przez egzaminy ósmoklasistów będzie tylko 7 podzielono między wszystkich uczniów z klas IV-VIII. I tak w pierwszym tygodniu systemu hybrydowego, do szkoły będą przychodzić wszystkie klasy ósme oraz wybrane klasy siódme, szóste, piąte i czwarte, zgodnie z zasadą 3 dni nauki w szkole i 4 dni nauki w domu dla każdej z tych klas. W drugim tygodniu, wszystkie klasy ósme zostaną zaś w domach. Dyrekcja tej placówki ułożyła już dokładny harmonogram zajęć stacjonarnych i zdalnych dla uczniów z klas IV-VIII, a jego szczegóły udostępniła ich rodzicom. W SP nr 4 z kolei, w pierwszym tygodniu nauki hybrydowej, na lekcje w szkole wrócą uczniowie klas czwartych, piątych i szóstych, a ci z klas siódmych i ósmych zostaną w domach. W kolejnym tygodniu będzie natomiast odwrotnie. Co ważne, w drugim tygodniu nauki hybrydowej w legionowskich podstawówkach odbędą się egzaminy ósmoklasistów. W związku z czym, dni 25, 26 i 27 maja będą dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych dla wszystkich uczniów z klas I-VII.

Poznajemy się od nowa – dwójka już ustaliła reguły

Powrót uczniów z klas IV-VIII do szkół po 7 miesiącach nauki zdalnej ma być czasem reperowania relacji międzyludzkich, a na lekcjach ma nie być klasówek, sprawdzianów, ani kontroli prowadzonych w czasie nauki zdalnej zeszytów. Takie zapowiedzi płyną z ust dyrekcji SP nr 2 w Legionowie. – Od 17 maja nie będą przeprowadzane sprawdziany, kartkówki, odpytywania. Nie będzie kontroli prowadzonych w czasie zdalnej edukacji zeszytów i ćwiczeń . Uczniowie będą mieli możliwość poprawiania ocen końcowych według zasad ustalanych z nauczycielami, pisemnie lub ustnie – informuje dyrekcja tej placówki. – Powrót do szkoły powinien być czasem, w którym skoncentrujemy się na odbudowywaniu relacji rówieśniczych, wsparciu psychologicznym dzieci. Program nauczania i treści omówione wcześniej będziemy powtarzać, wykorzystując metody aktywne, projekty i inne formy pracy. Na terenie wokół szkoły przygotowujemy 6 stanowisk, aby nauczyciele mogli prowadzić zajęcia na świeżym powietrzu, w luźniejszej atmosferze. Możliwa będzie edukacja podczas spacerów i wyjść poza teren szkoły – dodaje Dorota Kuchta, dyrektorka Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 przy ulicy Jagiellońskiej w Legionowie.

Nie jest to dobry czas na kartkówki – sygnalizuje wiceprezydent Zadrożny

Sygnały o potrzebie skupienia się na reparacji relacji międzyludzkich w legionowskich szkołach wysyła też odpowiedzialny za miejską oświatę wiceprezydent Legionowa, Piotr Zadrożny. – Chciałbym zaapelować do środowiska pedagogów, nauczycieli, aby ten czas powrotu do szkoły przeznaczyć na odbudowanie więzi zarówno między uczniami, jak i między uczniami i nauczycielami. Powrót do szkoły po wielu miesiącach nauki zdalnej dla wielu będzie przeżyciem, dla niektórych szokiem. Osoby, które źle to odczuwają trzeba otoczyć opieką – powiedział wczoraj (11 maja) w wydawanej przez miejską spółkę KZB Legionowo Miejscowej na Weekend. – Nie jest to dobry czas na kartkówki, sprawdziany, na weryfikację zeszytów, które być może nigdy w czasie tej pandemii nie powstały. To jest czas aby nadrabiać zaległości, ale nie w sposób odtwórczy punkt po punkcie, tylko w taki sposób, aby zainteresować ucznia wiedzą na nowo. Nauczyciele są światłymi ludźmi, którzy lubią się kształcić, którzy dbają o wartości. Dlatego wierzę w to, że znajdziecie Państwo sposób na to, aby ucznia przyciągnąć do szkoły na nowo. Może trzeba iść na wycieczkę, może trzeba obejrzeć z uczniami jakiś ciekawy dokument, może zastosować inne techniki, które przecież Państwo doskonale znają – wskazał następnie. Zapewnił również, że Urząd Miasta w Legionowie będzie oferował darmową pomoc psychologiczną zarówno uczniom, jak i dorosłym oraz wspierał swoje szkoły w odbudowywaniu relacji i więzi między uczniami i nauczycielami.