Ratusz chce zbudować drugą przeprawę kolejową łączącą ulice Kolejową i Tadeusza Kościuszki w Legionowie. Trwają poszukiwania partnerów. O partycypację w kosztach związanych z realizacją tej inwestycji w pierwszej kolejności poproszono ostatnio władze powiatu legionowskiego.
1 lipca br. sfinalizowano umowę na dofinansowanie budowy tunelu kolejowego na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi i kładki pieszo-rowerowej w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na legionowskim Bukowcu. Wybór tej lokalizacji nie podoba się części mieszkańców, którzy swe niezadowolenie wyrazili w szeregu ostatnio złożonych w ratuszu petycji. Aż 62 z nich zawierały postulat budowy dodatkowej przeprawy kolejowej łączącej III Parcelę z centrum Legionowa. – Najlepszym rozwiązaniem byłoby zbudowanie takiej przeprawy na przedłużeniu ulic Parkowej i Wyszyńskiego albo w rejonie ulicy Krasińskiego – sugerowali w tych pismach władzom mieszkańcy.
Układają się z władzami powiatowymi?
Potrzebę budowy drugiej przeprawy przez legionowskie tory kolejowe dostrzegają także władze miasta. Takie chęci sygnalizował prezydent Roman Smogorzewski przed wakacjami na sesjach rady miasta. W zeszłym tygodniu chęci te zostały potwierdzone w oficjalnych słowach wiceprezydenta Marka Pawlaka. – Zwróciliśmy się do starosty legionowskiego z wnioskiem o określenie możliwości udziału powiatu legionowskiego w budowie bezkolizyjnego skrzyżowania z linią kolejową, łączącego ulicę Kolejową z ulicą Tadeusza Kościuszki – oznajmił 9 lipca br. wiceprezydent Pawlak w odpowiedzi na wspomniane petycje legionowian. – Nie zrezygnowaliśmy z planów budowy tej przeprawy. W przypadku niewyrażenia zgody przez władze powiatu na współudział w realizacji oczekiwanej przez Państwa inwestycji, miasto będzie szukało innych zewnętrznych źródeł finansowania, które pozwolą na jej wykonanie – zapewnił, tłumacząc się zarazem, że miasta Legionowa nie stać na samodzielne sfinansowanie tak kosztownego przedsięwzięcia, a kwoty oferowane przez kolejarzy są niewielkie.
Przeprawa na Bukowcu jest pilniejsza!
Według wiceprezydenta Marka Pawlaka potrzeba budowy przeprawy kolejowej w centrum Legionowa jest duża, ale bardziej pilnym zadaniem jest zbudowanie takowej na Bukowcu, co zresztą zostało już w ostatnim czasie przesądzone. – Zaplanowana i konsekwentnie realizowana bezkolizyjna przeprawa na Bukowcu jest priorytetem, gdyż zdajemy sobie sprawę, że przebudowa drogi krajowej nr 61 (DK nr 61) nie gwarantuje pełnej przepustowości tej drogi z uwagi na bardzo intensywny ruch tranzytowy drogą krajową i planowaną budową szpitala. Ponadto kolej planuje likwidację istniejącego przejazdu kolejowo-drogowego w ulicach Polnej i Kwiatowej, będącego stałym elementem układu komunikacyjnego Bukowca, co sprawia, że przeprawa w tym rejonie miasta jest niezbędna – ocenia wiceprezydent Marek Pawlak.