Legionowo. Progi zwalniające i barierki ochronne na Strużańskiej? Legionowianie interweniują u zarządcy drogi

strużańska

Ulica Strużańska w Legionowie, fot. Mirosław Grabowski, stowarzyszenie NM NS

Radny Mirosław Grabowski ze stowarzyszenia Nasze Miasto Nasze Sprawy (NM NS) w imieniu legionowian z osiedla Piaski i Bukowca domaga się montażu progów zwalniających i barierek ochronnych przy ulicy Strużańskiej w Legionowie. Żądania wynikają z troski o bezpieczeństwo użytkowników tej drogi.

Interwencja

Radny Mirosław Grabowski ze stowarzyszenia NM NS w imieniu legionowian z osiedla Piaski i Bukowca interweniuje u Marszałka Województwa Mazowieckiego, Adama Struzika w sprawie zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników drogi wojewódzkiej nr 632 tj. ulicy Strużańskiej w Legionowie. Samorządowiec i mieszkańcy domagają się montażu na tej drodze progów zwalniających i barierek ochronnych. – Oddanie do użytku wyremontowanego fragmentu drogi krajowej nr 61 (DK nr 61) w Legionowie oraz wyłączenie z ruchu przejazdu kolejowego w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej spowodowało, iż z ulicy Strużańskiej korzysta coraz więcej kierowców. Zwiększony ruch samochodowy znacznie pogorszył bezpieczeństwo przechodniów korzystających z chodnika będącego częścią pasa ruchu drogowego drogi wojewódzkiej nr 632. Szczególnie narażeni są na takie niebezpieczeństwo korzystający z tego chodnika mieszkańcy osiedla mieszkaniowego Strużańska 2e, 2d, oraz oraz osoby korzystające ze znajdującego się tam Niepublicznego Integracyjnego Przedszkola Magiczny Świat Dziecka przy ulicy Strużańskiej 2f. Fragment tego chodnika na wysokości wspomnianych lokalizacji bezpośrednio przylega do ulicy po której dość szybko poruszają się samochody zarówno osobowe, jak i ciężarowe – zauważają interweniujący w piśmie z 15 grudnia 2022 r. Podnoszą zarazem, że obecnie największym problemem jest wyjazd z ulicy Strużańskiej na DK nr 61 zarówno w kierunku stolicy, jak i Zegrza.

 

Wiemy, jak poprawić bezpieczeństwo na Strużańskiej

Aby zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników ulicy Strużańskiej w Legionowie, interweniujący podpowiadają jej zarządcom kilka rozwiązań. – Wspólnie z mieszkańcami zwróciliśmy się do Marszałka Województwa Mazowieckiego, w którego zarządzie znajduje się droga wojewódzka nr 632 o pomoc w zabezpieczeniu tego fragmentu poprzez zainstalowanie barier ochronnych odgradzających chodnik od ulicy, co uniemożliwi wbiegnięcie dzieci bezpośrednio na ulicę. Ponadto prosimy również o montaż progów zwalniających na drodze, które ograniczą prędkość poruszających się w tym miejscu samochodów oraz o odwodnienie tego fragmentu ulicy Strużańskiej. Powstające tam po ulewnych deszczach rozlewiska stwarzają dodatkowe niebezpieczeństwo w ruchu drogowym – mówi radny Mirosław Grabowski ze stowarzyszenia NM NS.

Pismo z powyższymi wnioskami trafiło na biurko marszałka Adama Struzika. Ten w ciągu najbliższych dni powinien oficjalnie ustosunkować się do tych postulatów.

Zdjęcia: Mirosław Grabowski

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 10

  1. To może od razu zamontować progi zwalniające na DK61

  2. Dobre sobie – ruch przeniósł się z Kwiatowej na Strużańską i z tego powodu trzeba tam zamontować progi. A jak dotąd ten ruch odbywał się Kwiatową i zapewne wkrótce tam powróci to nie trzeba była zamontować takich progów? Co za bazdura.

  3. Dziury po zimie zostawcie. To wystarczy.

  4. Bezradny Grabowski mieć się zajmie os Piaski bo jak na razie to nic dla tego osiedla nie zrobił 2 potańcówki w tym roku. A z progów zwalniających na Struzanskej to by się cały świat śmiał mógł myśleć jak zderzaki chodnik przy osiedlu to mógł interweniować niech się zajmie parkującymi autami na Strużanskiej bo jest zakaz zatrzymywania i postoju mógł interweniować jak budowali szpital i pytać Pana Błaszczaka gdzie parking dla szpitala mògł interweniować o prawo skręt przy poczcie w DK 61 gdzie wtedy był bezradny Grabowski. Widocznie deweloper na Strużanskiej był lepszy o bezradnego Grabowskiego i dostał zgodę na zawężenie chodnika przy ul Strużanskiej Panie Grabowski trzeba zmusic policję żeby ruszyła tyłeczki zza biurka i trochę porządku zrobiła na Strużanskej z parkującymi na zakazie i szybko jeżdżącymi ma pan rok do wyborów niech się Pan wykaże a nie pisać do marszałka Struzika bzdury o montaż progów na Strużanskiej

    • Zaczyna się kolejna seria oczerniania ludzi którzy próbują coś zrobić dla mieszkańców, oczywiście autor tych „rewelacji” nawet słowem nie wspomniał o legionowskich realiach i o tym że głosów opozycyjnych radnych nie bierze się pod uwagę
      Skoro radny Grabowski nie zrobił nic to może porozmawiajmy o innych radnych, o tych którzy nawet nie mieszkają w Legionowie i w końcu o tym co zrobili dla mieszkańców swojego okręgu

  5. Pan radny nie zna podstawowych przepisów. Zgodnie z zapisami załącznika nr 4 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach – pkt 8.1. „Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających — na drogach krajowych i wojewódzkich”.

    • wystarczy na odcinku takiej drogi wyznaczyć obszar zamieszkania (D-40) i wtedy uważaj: można postawić na środku nawet betonowe klomby z paprotką. Zbadaj dlaczego 🙂

    • A Pan/Pani zna tylko tak się wydaje? Bo w przepisach tak nie ma

  6. Znowu bezradny kościelny „Mieszkaniec” atakuje radnego Grabowskiego. Widać że ciężko jest się mu pogodzić z tym iż to właśnie jego nieudolność w poprzedniej kadencji spowodowała, że mieszkańcy podziękowali mu za bycie radnym. Przecież to on właśnie oprócz załatwienia pracy dla siebie w PEC nic nie zrobił dla mieszkańców. Teraz stał się taki aktywny w szkalowaniu innych. Panie kościelny, radny Grabowski w przeciwieństwie do Pana robi bardzo dużo dla mieszkańców Legionowa. W każdym razie jest blisko mieszkańców i ich spraw. Pan był blisko ale jedynie własnych interesów czyli posadki w kościele i w PEC.

  7. Oprócz progów zwalniających i barierek proponuję umieścić fotoradary przed każdym skrzyżowaniem i PdP, a nawet przed każdym ostrzejszym zakrętem. Można by też ustawić odcinkowy pomiar prędkości na krótkich odcinkach bez skrzyżowań. Najważniejsze i konieczne przy tym jest to, by inwestycja kosztowała co najmniej dziesięciokrotność jej faktycznej wartości (sprzęt+robocizna), jak zwykle.

Dodaj komentarz