Koleje odniosły się do konsultowanych obecnie 7 nowych przebiegów nowoprojektowanej linii kolejowej w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). Ich zdaniem projektanci tych rozwiązań muszą uwzględnić budowę tunelu kolejowego planowego w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na legionowskim Bukowcu. – Ten ostatni posiada zabezpieczoną rezerwę terenową pod dodatkowe tory – zapewniają kolejarze.
Konsultacje wciąż trwają
Do 7 lipca trwają konsultacje w sprawie budowy nowej linii szybkiej kolei w ramach zadania pt. Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia –Nasielsk (Kątne/Świercze). Tym razem konsultowanych jest aż 7 przebiegów korytarza nowoprojektowanej linii kolejowej. Organizatorem konsultacji oraz projektantem konsultowanych rozwiązań jest spółka Databout.
Stanowiska samorządów
Samorządy, których dotyczą konsultowane rozwiązania już opowiedziały się za najkorzystniejszymi dla siebie opcjami. Gminy Wieliszew i Nowy Dwór Mazowiecki postawiły na wariant siódmy zakładający rozbudowę istniejącej linii kolejowej nr 9 do 4 torów od stacji Warszawa Praga przez m. in. Legionowo do Nasielska. Z kolei Legionowo odrzuciło tę opcję, twierdząc, że łączy się ona z ingerencją w tereny zarówno po prawej, jak i lewej stronie torów, w tym w legionowskie ulice Szwajcarską i Kolejową oraz w działki prywatne.
Kolej rozwiewa wątpliwości
Zapytaliśmy spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A.), czy ułożony przez pracowników spółki Databout przebieg tej linii kolejowej w wariancie siódmym nie zagraża planowanej na legionowskim Bukowcu budowie tunelu kolejowego oraz czy, w związku z tym będą potrzebne zmiany w projekcie tej inwestycji. – Wykonawca studium wykonalności posiada od PKP PLK S.A. informację o planowanej budowie tunelu w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej w Legionowie, który zastąpi istniejący w ciągu tych ulic przejazd w poziomie szyn. W trakcie opracowywania dokumentacji przedprojektowej brane są pod uwagę między innymi realizowane oraz planowane inwestycje na danym obszarze – poinformował redakcję Gazety Powiatowej Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK S.A. – Zgodnie z założeniami obiekt przewidziany w ciągu ulic Polna-Kwiatowa posiada zabezpieczoną rezerwę terenową pod dodatkowe tory – zapewnił po chwili.
Do podobnych pytań odniosła się również Magdalena Olejnik ze spółki Databout. – W trakcie realizacji przedmiotowego studium wykonalności, jesteśmy w trybie ciągłej współpracy z PKP PLK S.A. Tym samym wszelkie założenia projektowe oraz materiały, jakie są udostępniane do informacji publicznej, na każdym etapie podlegają weryfikacji i akceptacji przez zamawiającego tj. PKP PLK S.A. Podkreślamy również, że mamy świadomość planowanej realizacji tunelu w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej w Legionowie, który zastąpi istniejący w ciągu tych ulic przejazd w poziomie szyn. Informujemy, iż zgodnie z przekazaną nam dokumentacją projektową, przewidziane jest pozostawienie rezerwy terenu pod możliwość rozbudowy układu torowego we wskazanej lokalizacji – wyjaśniła przedstawicielka Databout. – Chcielibyśmy zapewnić, iż w trakcie przygotowywania przedmiotowego studium wykonalności, jako wykonawca bierzemy pod uwagę realizowane oraz planowane do realizacji przedsięwzięcia inwestycyjne w obszarze oddziaływania projektu, które mogą mieć wpływ na ukształtowanie docelowego przebiegu nowej linii kolejowej – dodała.