Legionowo. Przy Szwajcarskiej na Bukowcu powstanie asfaltowa ścieżka rowerowa i chodnik dla pieszych z kostki betonowej. Trwa przetarg

szwajcarska chodnik rozkopany

Ulica Szwajcarska w Legionowie, fot. GP/kg (archiwum)

Pas drogowy przylegający do ulicy Szwajcarskiej na Bukowcu w Legionowie na mierzącym blisko 900 metrów odcinku pomiędzy ulicą Wąską, a łukiem ulicy Szwajcarskiej zostanie przebudowany. W jego ciągu powstanie asfaltowa ścieżka rowerowa oraz chodnik z kostki betonowej. Urząd Miasta (UM) w Legionowie w przetargu szuka budowniczych dla tej inwestycji.

Przetarg i najważniejsze terminy

Trwa przetarg na wykonanie robót budowlanych związanych z budową ścieżki rowerowej oraz chodnika wzdłuż ulicy Szwajcarskiej na Bukowcu w Legionowie. Przedsiębiorcy zainteresowani realizacją tej usługi powinni złożyć swoje propozycje cenowe w UM w Legionowie do piątku, 8 sierpnia 2025 r. Jeśli w tym terminie urzędnikom uda się rozstrzygnąć ten konkurs, to podpisania umowy w przedmiotowej sprawie należy się spodziewać po 6 września 2025 r. Same roboty drogowe mają potrwać 90 dni, czyli 3 miesiące. Zatem jest szansa, że kompletny projekt tej ważnej inwestycji drogowej zostanie sfinalizowany jeszcze w grudniu 2025 r.

Ścieżka rowerowa i chodnik przy Szwajcarskiej na Bukowcu

Z projektu tej inwestycji wynika, że pas drogowy wzdłuż ulicy Szwajcarskiej na Bukowcu w Legionowie na mierzącym blisko 900 metrów odcinku położonym pomiędzy ulicą Wąską, a łukiem ulicy Szwajcarskiej zostanie przebudowany w drogę rowerową i chodnik dla pieszych. Droga rowerowa będzie szeroka na 2 metry i zyska nakładkę z asfaltu. Raz będzie ona biegła za chodnikiem za pieszych, innym razem w jego ciągu. Oprócz drogi rowerowej przy ulicy Szwajcarskiej zbudowany zostanie też chodnik dla pieszych. Będzie on szeroki na 2 metry, a zbudowany zostanie z kostki betonowej na mierzącym 380 metrów odcinku położonym po wschodniej stronie ulicy Szwajcarskiej pomiędzy skrzyżowaniami tej drogi z ulicami Wąską i Zegrzyńską. W ramach inwestycji wykonawca zadba o odpowiednie odwodnienie nowej infrastruktury, co jest kluczowe dla jej trwałości i bezpieczeństwa użytkowania. Ponadto projekt przewiduje montaż widocznego i czytelnego oznakowania, które ułatwi poruszanie się zarówno pieszym, jak i rowerzystom.