O tym, że praca na budowie legionowskiego dworca wre, mogli się na własne oczy przekonać radni z komisji rozwoju miasta. Mimo dość mroźnej aury, ich wczorajsze (25 listopada) plenum zorganizowane zostało właśnie na terenie inwestycji.
„Skanska” wznowiła budowę legionowskiego Centrum Komunikacyjnego w czerwcu br. Po przeszło 5 miesiącach od rozpoczęcia przez nowego wykonawcę prac radni z komisji rozwoju miasta postanowili sprawdzić, co słychać na budowie. Swą wycieczkę rozpoczęli od oceny zaawansowania robót przy wznoszeniu wielopoziomowego garażu podziemnego. Jak się okazało, obecnie już kończą się tam prace elewacyjne i zaczyna zagospodarowywanie przylegającego terenu. Po obejrzeniu garażowych zakamarków radni zaprowadzeni zostali przez pracowników firmy „Skanska” na sam dworzec. Tam gołym okiem zobaczyli zmierzch prac przy jego elewacji oraz mocno zaawansowane roboty wykończeniowe w jego wnętrzu. Również ulica roboczo nazwana Torową, na odcinku od ulicy Polnej do wiaduktu kolejowego jest już prawie skończona. Jezdnia jest już podbudowana i ułożona jest na niej nawierzchnia bitumiczna. Przy nowej drodze są chodniki i zatoki autobusowe, zaś ona sama jest już oświetlona.
Kolejowy „rozkład jazdy”
Wszystko wskazuje na to, że legionowskie Centrum Komunikacyjne zostanie tym razem sfinalizowane zgodnie ze znowelizowanym harmonogramem, czyli w drugiej połowie 2016r. Zgodnie z aktualnym „rozkładem jazdy”, „Skanska” najpierw upora się z budową budynku wielopoziomowego garażu podziemnego i przejścia podziemnego pod torami kolejowymi na stacji „PKP Legionowo” (8 miesięcy). Potem przyjdzie czas na sfinalizowanie budowy połączenia drogowego 2 ulic, Polnej i Piaskowej (10 miesięcy). Na deser zostawi sobie zaś budowę i aranżację budynku samego dworca (12 miesięcy). W finale tej spektakularnej inwestycji kolejowej w mieście znajdzie się też oświetlenie Alei I Dywizji Zmechanizowanej, leżącej w jej bliskim sąsiedztwie.