Legionowo. Rondo na skrzyżowaniu Sowińskiego i Krasińskiego najwcześniej w 2020r.?

sowińskiego

Ulica generała Józefa Sowińskiego w Legionowie, fot. GP (archiwum)

Unieważniono drugi przetarg na projekt ronda na skrzyżowaniu ulic Sowińskiego i Krasińskiego oraz na przebudowę Sowińskiego i fragmentu Piłsudskiego. Ratusz chce wydać na ten cel 40 tys. zł, zaś najniższa cena wykonania projektów tych przedsięwzięć drogowych, która padła w tych nierozstrzygniętych konkursach, wyniosła 65 tys. zł.

Drogie projekty

Na rondo w miejscu skrzyżowania ulic Sowińskiego i Krasińskiego trzeba będzie poczekać przynajmniej do 2020r. Podobnie będzie z terminem modernizacji ul. Sowińskiego, na odcinku od ronda przy ratuszu do ulicy Krasińskiego, oraz Piłsudskiego, na odcinku od ronda przy ratuszu do ulicy Mrugacza. Legionowskim urzędnikom już po raz drugi z rzędu nie udało się rozstrzygnąć przetargów na projekty tych przedsięwzięć drogowych. Powodem są zbyt wysokie stawki zaproponowane za opracowanie tych dokumentów. W budżecie miasta na wspomniane projekty zabezpieczono łącznie 40 tys. zł. Najniższą ceną za wykonanie tych usług, która padła w tych 2 konkursach, była kwota 65 tys. zł zaoferowana przez projektantów z miejscowości Sanniki. Pozostałe oferty oscylowały w kwotach od blisko 106 tys. zł do nawet 180 tys. zł.

 

 

Co się zmieni w centrum Legionowa?

Ratusz chce przeprowadzić generalny remont 2 głównych dróg w centrum Legionowa. Pierwszą z nich ma być ulica Sowińskiego na odcinku od ronda przy ratuszu do ulicy Mickiewicza. W ramach prac przebudowane zostaną pętla autobusowa przy Mickiewicza oraz zatoka parkingowa przy rondzie obok ratusza. Oprócz tego, w miejscu obecnego skrzyżowania Sowińskiego i Krasińskiego ma powstać nowe rondo.

Ul. Piłsudskiego ma zostać przebudowana na odcinku od ronda przy ratuszu do ulicy Mrugacza, przy której stoi galeria Gondola. W ramach tych dwóch przedsięwzięć drogowych, cała infrastruktura przylegająca do dróg ma zostać lepiej przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wszystkie wjazdy, chodniki, ścieżki rowerowe, azyle dla pieszych i zatoki autobusowe mają być wyłożone kostką betonową. Poprawione drogi zostaną nowocześnie oświetlone i pojawi się przy nich nowa roślinność. Aby finalizacja tych zadań była skuteczna, niezbędna będzie również naprawa przebiegającego w ciągu tych dróg głównego kanału kanalizacji deszczowej oraz uzgodnienia z Zarządem Transportu Miejskiego (ZTM) w Warszawie, co do parametrów nowego ronda.