Legionowo. „Skanska” przebuduje legionowską nitkę krajówki. Właśnie podpisano umowę! (zdjęcia)

podpisanie umowy dk 61 2

25 lipca 2017r. w resorcie infrastruktury i budownictwa podpisano umowę na przebudowę ostatniej legionowskiej nitki DK nr 61, fot. GDDKiA w Warszawie.

Właśnie podpisano umowę na modernizację ostatniej legionowskiej nitki drogi krajowej nr 61 (DK nr 61) . Realizacja tej inwestycji ma kosztować nieco ponad 45,7 mln zł. Mimo iż w przetargu padły tańsze oferty, urzędnicy z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zdecydowali się zapłacić 4 mln zł więcej i zlecić wykonanie tej inwestycji warszawskiemu oddziałowi firmy „Skanska”. 

Na drogi wydadzą o 28 mld zł więcej

Podpisano umowy na projekt i budowę autostrady A2 węzeł Lubelska – obwodnica Mińska Mazowieckiego, S17 węzeł Lubelska oraz kontynuację projektowania DK 61 przejście przez Legionowo odcinek III – czytamy na firmowej stronie internetowej warszawskiej GDDKiA. – Zadania, na które zostały podpisane umowy są ujęte w aktualizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), który 12 lipca 2017r. przyjęła Rada Ministrów. Zmieniony dokument dokonuje prioryteryzacji drogowych zadań inwestycyjnych, z uwzględnieniem nowego limitu dostępnego na inwestycje realizowane na sieci dróg krajowych. Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z 20 czerwca 2017r. limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Jednocześnie Minister Infrastruktury i Budownictwa, Andrzej Adamczyk został zobowiązany do przedstawienia do końca roku listy inwestycji, których budowa zostanie sfinansowana w ramach podwyższonego o 28 mld zł limitu. Zobowiązanie to zostało już wypełnione – dowiadujemy się następnie.

 

Cena „Skanski” była trzecia

Wśród podpisanych dzisiaj (25 lipca br.) rano w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa umów znalazła się także ta dotycząca 1,8 km nitki DK61, tj. ulicy Zegrzyńskiej na odcinku od wiaduktu kolejowego w Legionowie do mieszczącej ulicy Wolskiej na granicy z Michałowem-Reginowem.

Okazuje się, że drogę tę, za kwotę nieco ponad 45,7 mln zł, przebuduje warszawska „Skanska”, choć w trwającym od 1 października 2015 r. przetargu padły znacznie tańsze oferty. W kwietniu br. wyszło na jaw, że aż 4 inwestorów jest gotowych zrealizować powyższą inwestycję. Najtaniej, bo za kwotę nieco ponad 41,7 mln zł przedsięwzięcie drogowe chciało zrealizować konsorcjum 2 spółek, wrocławskiej „Strabag” i pruszkowskiej „Strabag Infrastruktura Południe”, zaś najdrożej, bo za kwotę przekraczającą 47,2 mln zł warszawska firma „Ids-Bud”. Oferty złożyły jeszcze 2 inne znane firmy. Konsorcjum 2 firm z mińskim „Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów” na czele za modernizację ostatniego legionowskiego 1,8 km odcinka DK nr 61 zażyczyło sobie nieco ponad 43,1 mln zł, zaś warszawska „Skanska” przeszło 45,7 mln zł.

Odrzucili 2 odwołania

Mimo iż wszystkie wymienione powyżej 4 firmy chcące dokończyć przebudowę legionowskiej nitki DK nr 61 wiosną br. deklarowały, że zrealizują tę inwestycję w ciągu nieco ponad 2,5 roku od dnia wejścia ich robotników na budowę, zaś na wykonaną już inwestycję były chętne udzielić 10-letniej gwarancji, wybór urzędników z warszawskiego oddziału GDDKiA padł na warszawską „Skanskę”. Dwóch inwestorów tj. konsorcja z wrocławskim „Strabagiem” i mińskim „Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów” na czele od powyższej decyzji się odwołały. – Odwołania nie zostały przez nas uwzględnione. Inwestycję zrealizuje firma „Skanska” – oznajmia Małgorzata Tarnowska, główny specjalista ds. komunikacji społecznej ze stołecznego oddziału GDDKiA.

4-pasmówka za 3 lata

Zgodnie z podpisaną umową, „Skanska” ma od dzisiaj (25 lipca br.) łącznie 31 miesięcy na przeprojektowanie i faktyczne przebudowanie tego odcinka krajówki. – Ostateczny termin przekazania inwestycji do użytkowania zaplanowano na sierpień 2020r. – zapewnia na swojej stronie internetowej warszawski oddział GDDKiA. Ostatnia legionowska nitka DK nr 61, na blisko 2 km odcinku, począwszy od wiaduktu kolejowego w Legionowie do mieszczącej się vis a vis Centrum Szkolenia Policji (CSP) na granicy Legionowa z wieliszewskim Michałowem-Reginowem ulicy Wolskiej ma w tym terminie zmienić się w 2 liczące po 2 pasy jezdnie.

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 15

  1. Strabag jest austriacki, nie wrocławski. Skanska jest szwedzka, nie warszawska. Oddziały tych firm mieszczą się w Polsce akurat w tych miastach, no ale sami przyznacie, że pisanie poznański Volkswagen brzmi dziwnie, nie?

  2. A kidy dalszy odcinek trasy do Zegrza, kiedy ta trasa zostanie połączona 2 pasmówką. Czy nie można zrobić razem i było by już dobrze.

    • Faktycznie, to nonsens budowanie do ul. Wolskiej zamiast do ronda w Zegrzu. To tak jakby umyć tylko jedną nogę i głosić ,ze to wielki sukces. Korki będą tyle, że przesuną się o 2 kilometry. To widać jest za trudne do ogarnięcia dla tych politycznych geniusz budownictwa. Widocznie zostawili sobie kolejne 2 kilometry przed rondem na kolejną kampanie wyborczą.

      • tu nie ma nonsensów…….cha cha cha bo przy Wolskiej funkcjonuje drukarnia przewodniczacego raddy….

      • @Victor na prawdę nie wiedziałeś że ten obtrąbiony wszędzie sukces to niecałe 2km drogi?

    • Szkoda że nie przynajmniej do Nowodworskiej albo chociaż do Polnej – byłoby mniejsze natężenie ruchu na wąskim odcinku do Zegrza

  3. Ci panowie mówili w telewizji że wiadukt ma być w Legionowie po co nam drugi wiadukt a może sami nie wiedzą co podpisują

  4. Nikt wam nie dogodzi. Sami filozofowie.

  5. No i Janek jednak załatwił…

    • taaa, proboszcza.

  6. Co da przedłużenie dwupasmówki do CSP? Otóż da wygodę rządzącym do przemieszczania się kolumn rządowych oraz interwencyjnych do CSP. Przeciętny mieszkaniec tego nie odczuje i nadal będzie stał w korkach w drodze na mazury tylko 2 kilometry dalej. Natomiast wybudowanie zaplanowanego odcinka w 3 lata to rzeczywiście stachanowskie tempo geniuszy GDDKiA a dobra zmiana otworzy ten odcinek w kampanii wyborczej.

  7. 2 kilometry w 3 lata to jakiś żart? Będzie budować autostradę a pod spodem metro, ze takie tempo zawrotne?
    Ciekawe czy chociaż będzie jakieś info o robotach czy pewnego poniedziałku, jadąc do pracy, wpadnie się w korek bez szans zawrócenia.

  8. Uważam że taki odcinek 1,8 km powinien być budowany maxsymalnie 6-9 miesięcy to jest jakaś totalna bzdura co oni wyprawiają.!!!!!! W normalnym kraju na tak newralgicznym odcinku bo przecież taki jest to główny wyjazd z warszawy w stronę mazur pracę powinny by prowadzone możliwie w najdłuższym czasie, tak żeby możliwie skrócić czas uciążliwych robót dla kierowców i mieszkańców.
    A 3 lata to w niektórych państwach budują mosty po 5 km

    • czyli co dobry poczatek przed wyborami a niewiadomo jaki koniec po wyborach,…. nowy stary numer ;)……wybieg z projektowaniem to numer tez stary jak swiat

  9. tirage gratuit des tarots et oracles tarots de marseille gratuit en ligne tirage du tarot amoureux tirage tarot
    gratuit 7 jours tirage en ligne tarot de marseille tirage carte
    gratuit oracle ge tirage tarot belline travail tarot divinatoire marseille gratuit denis
    lapierre tirage tarot travail du jour tirage tarot meilleur choix tirage tarot de marseille 100 gratuit interpretation tarot de
    marseille en croix tirage gratuit des tarots des anges tirage des tarots
    persan mon tirage tarot tirage tarot gratuit mon avenir tarot et oracle gratuit 2014 tirage
    tarot de marseille unicorne jeu de tarot a telecharger gratuitement pour mac tirage gratuit tarot en ligne jeu tarot gratuit en ligne tirage carte de tarot
    en ligne

Dodaj komentarz