Właśnie podpisano umowę na modernizację ostatniej legionowskiej nitki drogi krajowej nr 61 (DK nr 61) . Realizacja tej inwestycji ma kosztować nieco ponad 45,7 mln zł. Mimo iż w przetargu padły tańsze oferty, urzędnicy z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zdecydowali się zapłacić 4 mln zł więcej i zlecić wykonanie tej inwestycji warszawskiemu oddziałowi firmy „Skanska”.
Na drogi wydadzą o 28 mld zł więcej
– Podpisano umowy na projekt i budowę autostrady A2 węzeł Lubelska – obwodnica Mińska Mazowieckiego, S17 węzeł Lubelska oraz kontynuację projektowania DK 61 przejście przez Legionowo odcinek III – czytamy na firmowej stronie internetowej warszawskiej GDDKiA. – Zadania, na które zostały podpisane umowy są ujęte w aktualizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), który 12 lipca 2017r. przyjęła Rada Ministrów. Zmieniony dokument dokonuje prioryteryzacji drogowych zadań inwestycyjnych, z uwzględnieniem nowego limitu dostępnego na inwestycje realizowane na sieci dróg krajowych. Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z 20 czerwca 2017r. limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Jednocześnie Minister Infrastruktury i Budownictwa, Andrzej Adamczyk został zobowiązany do przedstawienia do końca roku listy inwestycji, których budowa zostanie sfinansowana w ramach podwyższonego o 28 mld zł limitu. Zobowiązanie to zostało już wypełnione – dowiadujemy się następnie.
Cena „Skanski” była trzecia
Wśród podpisanych dzisiaj (25 lipca br.) rano w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa umów znalazła się także ta dotycząca 1,8 km nitki DK61, tj. ulicy Zegrzyńskiej na odcinku od wiaduktu kolejowego w Legionowie do mieszczącej ulicy Wolskiej na granicy z Michałowem-Reginowem.
Okazuje się, że drogę tę, za kwotę nieco ponad 45,7 mln zł, przebuduje warszawska „Skanska”, choć w trwającym od 1 października 2015 r. przetargu padły znacznie tańsze oferty. W kwietniu br. wyszło na jaw, że aż 4 inwestorów jest gotowych zrealizować powyższą inwestycję. Najtaniej, bo za kwotę nieco ponad 41,7 mln zł przedsięwzięcie drogowe chciało zrealizować konsorcjum 2 spółek, wrocławskiej „Strabag” i pruszkowskiej „Strabag Infrastruktura Południe”, zaś najdrożej, bo za kwotę przekraczającą 47,2 mln zł warszawska firma „Ids-Bud”. Oferty złożyły jeszcze 2 inne znane firmy. Konsorcjum 2 firm z mińskim „Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów” na czele za modernizację ostatniego legionowskiego 1,8 km odcinka DK nr 61 zażyczyło sobie nieco ponad 43,1 mln zł, zaś warszawska „Skanska” przeszło 45,7 mln zł.
Odrzucili 2 odwołania
Mimo iż wszystkie wymienione powyżej 4 firmy chcące dokończyć przebudowę legionowskiej nitki DK nr 61 wiosną br. deklarowały, że zrealizują tę inwestycję w ciągu nieco ponad 2,5 roku od dnia wejścia ich robotników na budowę, zaś na wykonaną już inwestycję były chętne udzielić 10-letniej gwarancji, wybór urzędników z warszawskiego oddziału GDDKiA padł na warszawską „Skanskę”. Dwóch inwestorów tj. konsorcja z wrocławskim „Strabagiem” i mińskim „Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów” na czele od powyższej decyzji się odwołały. – Odwołania nie zostały przez nas uwzględnione. Inwestycję zrealizuje firma „Skanska” – oznajmia Małgorzata Tarnowska, główny specjalista ds. komunikacji społecznej ze stołecznego oddziału GDDKiA.
4-pasmówka za 3 lata
Zgodnie z podpisaną umową, „Skanska” ma od dzisiaj (25 lipca br.) łącznie 31 miesięcy na przeprojektowanie i faktyczne przebudowanie tego odcinka krajówki. – Ostateczny termin przekazania inwestycji do użytkowania zaplanowano na sierpień 2020r. – zapewnia na swojej stronie internetowej warszawski oddział GDDKiA. Ostatnia legionowska nitka DK nr 61, na blisko 2 km odcinku, począwszy od wiaduktu kolejowego w Legionowie do mieszczącej się vis a vis Centrum Szkolenia Policji (CSP) na granicy Legionowa z wieliszewskim Michałowem-Reginowem ulicy Wolskiej ma w tym terminie zmienić się w 2 liczące po 2 pasy jezdnie.