Legionowo. Tunel na Bukowcu już dostępny dla kierowców. Oficjalne otwarcie inwestycji

Sequence 01.00_20_45_17.Still003_wynik

Dzisiaj (6 lipca) oddany do użytku został tunel pod linią kolejową Warszawa – Trójmiasto. Nowa przeprawa zastąpił dotychczasowy, sterowany przez dróżnika przejazd w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej. Inwestycja kosztowała łącznie 33 mln złotych netto. 

– Tunel przeznaczony jest dla samochodów osobowych, a jego wysokość uniemożliwia wjazd pojazdom powyżej 3 metrów. Wynika to z realizacji wniosków mieszkańców do tego projektu, według których oprócz osobówek tunelem będą mogły przejechać: karetki, mniejsze wozy straży pożarnej oraz rowery. Tunel niedostępny będzie dla aut ciężarowych. – informuje legionowski ratusz.

 

Dodatkowo w ramach inwestycji przebudowany został cały układ komunikacyjny ulic Kwiatowej, Przemysłowej i Handlowej. Dzięki temu poprawione ma być bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu.

 

Układ komunikacyjny w rejonie tunelu (fot. UM Legionowo)

Układ komunikacyjny w rejonie tunelu (fot. UM Legionowo)

-Bezkolizyjne skrzyżowanie powstało z inicjatywy Gminy Miejskiej Legionowo przy wsparciu finansowym PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz władz województwa mazowieckiego. Łącznie zadanie warte było ponad 33 mln zł netto. Zaangażowanie PLK SA w zadanie wyniosło ponad 14,5 mln zł netto, a z urzędu marszałkowskiego pochodzą 4 mln zł. Pozostałe środki zabezpieczono w budżecie miasta. – podsumowują legionowscy urzędnicy.

 

Budowa tunelu w Legionowie wpisuje się w działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zmierzające do zwiększania bezpieczeństwa w ruchu kolejowym przez budowę bezkolizyjnych skrzyżowań. W ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – „Etap III” i „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap IV” w całym kraju wybudowanych zostanie łącznie 25 obiektów inżynieryjnych: 10 wiaduktów drogowych, 12 tuneli drogowych/wiaduktów kolejowych, 2 przejścia podziemne dla pieszych i 1 wiadukt pieszo-rowerowy. Tylko w woj. mazowieckim skrzyżowanie bezkolizyjne, poza Legionowem, powstaje także w Pruszkowie i Celestynowie. W Ciechanowie budowany jest wiadukt pieszo-rowerowy, a w Teresinie powstanie tunel drogowy pod torami. podkreślają pracownicy PKP PLK S.A.

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 30

  1. A co to za przebierańcy się dziś zjawili na otwarciu?
    Prezydent:
    – jeszcze nie tak dawno temu mówił że w tym miejscu nie da się zbudować tunelu bo jest 5 torów i rozjazdów i tunel by się zawalił,
    – dziś na otwarciu mówił, że w odpowiedzi na oczekiwania mieszkańców zbudowano rondo by uspokoić ruch na Kwiatowej. Pominął kluczowy aspekt, że mieszkańcy oczekują przede wszystkim spowolnienia ruchu na całym odcinku ul. Kwiatowej i jej remontu, a tu prezydent jak wszyscy wiemy działa przeciwko mieszkańcom, odwołując się nawet gdy mu nadzór budowlany nakazał remont Kwiatowej, którego z resztą w terminie nakazanym przez nadzór nie wykonał,
    – na otwarciu powiedział że przeprowadził jakieś badania, że na Kwiatowej jest mało ciężarówek, trudno żeby jeździły jak przejazd był zamknięty, ciekawe co badał, w każdym bądź razie wbrew obietnicom złożonym mieszkańcom tunel jest technicznie dostępny także dla ciężarówek, nie ma również żadnego zakazu wjazdu ciężarówkom,
    – obiecał w 2018 r., że będą 3 nowe przeprawy, a zaczyna się jak z przebudową DK61, budową szpitala czy pociągiem do Zegrza – powtarzanie obietnic przed kolejnymi wyborami i mrzonki o jakimś tunelu na Kozłówce. Zawsze będzie je można powtarzać w zależności od potrzeb, w końcu dwa razy coś obiecać, to więcej niż wykonać.

  2. Chłopaki a Wy tak bez decyzji środowiskowej? Na serio nie baliście się?

    • Prezydent się podpisał, a PIS mu i tak dzień wcześniej w blasku kamer tunel otworzył 🙂

      PS. A gdzie jest współautor tego „sukcesu” – Pawlak?

  3. Prezydent dziś na otwarciu mówił, że tunel może stać się doskonałą alternatywą dla korkującego się już wiaduktu.
    Tymczasem w dokumencie jaki sporządził w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (żeby nie musiał robić raportu oddziaływania na środowisko) pisał: „Inną Kwestią jest bardzo lokalny charakter ul. Kwiatowej i Polnej, których podstawowy zadaniem jest obsługa istniejących posesji i zabudowy jednorodzinnej oraz ulic poprzecznych. Pozostałe ulice połączone w układzie komunikacyjnym z dK61: Sielankowa i Zakopiańska po przebudowie DK61 nie stanowią konkurencyjnego połączenia centrum Legionowa z DW632 (ul. Stróżańską – jest nawet błąd ortograficzny!) jako alternatywa dla zainteresowanych kierunkiem do Marek”.
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie nakazał jednak wykonać pełną ocenę oddziaływania na środowisko.

    Które zatem stanowisko prezydenta jest zgodne z rzeczywistością?

    • Od dawna wiadomo, co potwierdziła sprawa umowy na przeładownię śmieci, że ekipie Romana ufać nie można

  4. Wielki szacun dla Prezydenta Miasta że udało się wybudować tunel bez udziału PIS u że w końcu z Bukowca C i Grudzi normalnie pojedziemy do miasta a tym z Kwiatowej jak się nie podoba niech się wyprowadzą

    • To PIS wczoraj z fetą otworzył coś co wybudowało PO?

    • Miejmy nadzieję że już niedługo będziesz miał przyjemność bliskiego sąsiedztwa kolei dużych prędkości

    • Bez zgody PKP inwestycja by się nie odbyła a kto stoi za PKP? Biedroń??

  5. Wam pisiorki zawsze coś nie pasuje, ja wiem że tęsknicie za tymi pięknymi czasami, gdy Legionowem rządził Kicman z Płaszczakiem.🤣🤣🤣

  6. Bardzo dobrze że jest tunel niech służy ludziom by się szybciej przemieszczali a Pisiory niech się cieszą w październiku mina im zrzednie i pan Płaszczak i pan Kalinowski i pan Kudlicki i pan Michalski będą nikim i zaczniemy ich rozliczać a tunel jest dzięki Smogorzewskiemu brawo panie Prezydencie

    • Przecież Smogorzewski mówił że się nie da bo jedt za dużo torów i rozjazdów. To PIS i PKP pokazały że da się w tym miejscu bez problemu i przeniosło tunel z Roi

  7. Patologia Legionowa trwa dalej. Prezydent cieszy się że ruch z drogi krajowej przeniesie się w zabudowę jednorodzinną. Zrównoważony rozwój w rozumieniu prezydenta miasta.

  8. Już dziś rano w formie „prostestu” podróżowałem sobie autem z prędkością 40km/h. Oj jaki był nerw ludzi xD Piszę własnie pisko do KPP w Legionowie o ponowne kontrole prędkości w tym miejscu bo 80km/h w tym miejscu to znowu standard.

    • Miejmy nadzieję Kaczystanie że za swoje a nie za nasze

  9. Czy w tynelu zmieszczą się 2 autobusy? czy nie jest za wąski lub za niski? 3 metry? to Solaris Urbino 12 nie wjedzie …. kolejny sukces???

  10. Marteczko to nie tunel dla TiR’ów

    • Jak nie jak tak.

    • Tir? Mowa o lokalnym autobusie. Czy władza nie przewidziała żeby tam jakiś zbiórkom jeździł czy tylko riksze?

      • Tylko riksze

  11. W końcu mam skrót do Marek, ale będę zapie***lał…

    • Własnie taki sens tej przeprway. Skrót dladróg wojweódzkich. 0 logiki w tym kraju.

      • A mi się podoba. Oszczędzam 10 minut nie stojąc na światłach na Warszawskiej, tylko cyk na kwiatową, przy nowym rondku trzeba zwolnić, a potem 100 tunelem i polną. W końcu Jabłonna bliżej Marek.

  12. Bardzo dobrze, że tunel powstał – już pierwsze dni, pomimo, że trwają wakacje, pokazują jak był potrzebny. Zamieszczone powyżej posty nie odnoszą się do samego tunelu tylko albo są okazją aby wylać swoje frustrację przez przeciwników prezydenta albo niemądrymi prowokacjami „ale będę zapiera…”
    Szacunek dla osób, które podjęły decyzję o budowie i ją doprowadziły do końca. Warto spojrzeć na sprawę po prostu jako nowy potrzebny element infrastruktury miasta a nie kolejną okazję do wylewania osobistych niechęci na osoby mające inne poglądy polityczne. Uff, wreszcie przejazd z jednego miejsca miasta do drugiego oddalonych o 1km nie będzie zajmował 10-15 min. Ech, jeszcze jakby powstał wiadukt nad torami bliżej centrum..
    Ludzie mniej złych emocji, więcej dystansu i luzu.

  13. A mnie rozśmiesza taka kwestia. Radny który mieszka na Bukowcu, były przewodniczący rady miasta. Z chęcią był na otwarciu. No można tak chętnie popierać tę betonozę, syf inlikwidację parku jak nie jest blisko niego. Co więcej, blisko niego cudownym przypadkiem zamknięto podstawowy od lat ciąg komunikacyjny jakim było skrzyżowanie Warszawskiej z Sielankową. Ponadto cudownym zrządzeniem losu to w okolicy jego nieruchomości ostatnio pojawiły się progi zwalniające choć są potrzebne o wiele bardziej i wnioskowane przez mieszkańców w innym miejscu. No to teraz mi to lotto, otwierajta ten tunel, ja i tak mam spokój.

  14. Kolejnym przykładem zamknięcia głównego układu komunikacyjnego funkcjonującego od lat z tego tylko powodu że ktoś mieszka blisko była likwidacja przejazdu na Parkowej. To że stoi tam kładka nie przeszkadza zresztą budowie tunelu. Tak więc nasuwa się opinia że Legionowo to miasto prywaty więc komentarz osoby o pseudonimie R.S. Jest zupełnie nietrafionu.

    • A kto mieszka w pobliżu?

  15. Jak widać na zdjęciach z otwarcia, nie zjawiło się wielu mieszkańców. Może kilkanaście osób. To świadczy o poziomie poparcia dla tej inwestycji. Może byłoby wyższe gdyby zrobiono tak jak przewidują przepisy, czyli po uzyskaniu decyzji środowiskowej wdrożono rozwiązania w niej określone dotyczące zabezpieczeń. Ale minęły czasy gdy mieszkańców Legionowa robi się w balona, da się to jeszcze odkręcić. I referat propagandy ratusza może pisać peany na rzecz inwestycji ale mieszkańcy Bukowca ale również innych części miasta wie jak potraktować tych z ratusza.

    • Insunuujesz, że w ratuszu pracują kret – yni i de Bi-le?

  16. Zmarnowane pieniądze.

Dodaj komentarz