Dzisiaj (6 lipca) oddany do użytku został tunel pod linią kolejową Warszawa – Trójmiasto. Nowa przeprawa zastąpił dotychczasowy, sterowany przez dróżnika przejazd w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej. Inwestycja kosztowała łącznie 33 mln złotych netto.
– Tunel przeznaczony jest dla samochodów osobowych, a jego wysokość uniemożliwia wjazd pojazdom powyżej 3 metrów. Wynika to z realizacji wniosków mieszkańców do tego projektu, według których oprócz osobówek tunelem będą mogły przejechać: karetki, mniejsze wozy straży pożarnej oraz rowery. Tunel niedostępny będzie dla aut ciężarowych. – informuje legionowski ratusz.
Dodatkowo w ramach inwestycji przebudowany został cały układ komunikacyjny ulic Kwiatowej, Przemysłowej i Handlowej. Dzięki temu poprawione ma być bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu.
-Bezkolizyjne skrzyżowanie powstało z inicjatywy Gminy Miejskiej Legionowo przy wsparciu finansowym PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz władz województwa mazowieckiego. Łącznie zadanie warte było ponad 33 mln zł netto. Zaangażowanie PLK SA w zadanie wyniosło ponad 14,5 mln zł netto, a z urzędu marszałkowskiego pochodzą 4 mln zł. Pozostałe środki zabezpieczono w budżecie miasta. – podsumowują legionowscy urzędnicy.
Budowa tunelu w Legionowie wpisuje się w działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zmierzające do zwiększania bezpieczeństwa w ruchu kolejowym przez budowę bezkolizyjnych skrzyżowań. W ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – „Etap III” i „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap IV” w całym kraju wybudowanych zostanie łącznie 25 obiektów inżynieryjnych: 10 wiaduktów drogowych, 12 tuneli drogowych/wiaduktów kolejowych, 2 przejścia podziemne dla pieszych i 1 wiadukt pieszo-rowerowy. Tylko w woj. mazowieckim skrzyżowanie bezkolizyjne, poza Legionowem, powstaje także w Pruszkowie i Celestynowie. W Ciechanowie budowany jest wiadukt pieszo-rowerowy, a w Teresinie powstanie tunel drogowy pod torami. – podkreślają pracownicy PKP PLK S.A.