Legionowo. W tunelu na Przystanku znów pojawiły się wybrzuszenia! Kolejarze robią przegląd techniczny tego obiektu

wybrzuszenia tunel1

W tunelu kolejowym na Przystanku w Legionowie pojawiły się kolejne wybrzuszenia. Kolejarze aktualnie prowadzą przegląd techniczny tego obiektu, a od wyników tej diagnostyki będą zależały ich kolejne działania. Z ich zapowiedzi wynika, że przegląd będzie prowadzony do końca tego roku.

Trwa przegląd techniczny tunelu na Przystanku

W tunelu łączącym Aleję Róż z ulicą Krakowską w Legionowie na jezdni pojawiły się kolejne, nowe wybrzuszenia. Obecnie trwa przegląd techniczny tego obiektu. – Wiadukt kolejowy w Alei Róż przechodzi regularne przeglądy techniczne zgodnie z obowiązującymi przepisami. Obiekt zapewnia sprawne prowadzenie ruchu pociągów na trasie łączącej Warszawę i Trójmiasto. Aktualnie prowadzony jest przegląd obiektu, również w warstwie drogowej, po którym będą podejmowane ewentualne decyzje o dalszych działaniach – informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. (PKP PLK S.A.), czyli spółki zarządzającej tą infrastrukturą w naszym mieście. – Przegląd techniczny zaplanowany jest do końca bieżącego roku – dodaje.

 

Wcześniejsze wybrzuszenia na jezdni w tunelu doprowadziły do remontu tego obiektu

W przeszłości na jezdni w tunelu kolejowym na Przystanku w Legionowie też pojawiały się garby i wybrzuszenia. Ich diagnostyka ujawniła, że do ich powstania przyczyniły się wysoki poziom wód gruntowych i nieszczelność izolacji. Konsekwencją tych odkryć był remont tego obiektu, który po raz ostatni przeprowadzony został w listopadzie w 2018 r. Informowaliśmy o tym w m.in. tej wiadomości.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 17

  1. Pojawiały się już wcześniej, jak woda wyschła lub znalazła sobie drogę ujścia to wybrzuszenia znikały. Tunel jest oczywiście do remontu ,jeśli nie rozbiórki. Źle zaprojektowany, i jeszcze gorzej wykonany ciągle będzie się coś z nim działo.

    • a gdzie spece majstry co podpisały odbiory techniczne??? o urzędnikach nie wspomnę?

  2. Ktoś kiedyś pisał na forum, że wg. opowieści jego dziadków tędy przebiegało koryto potoku, Czyli ciągły problem z wodami gruntowymi.

  3. Zamkną i będziemy jeździć przez ten zamknięty na Bukowcu 😜

  4. Jeżeli tunel zostanie zamknięty to grozi nam komunikacyjna apokalipsa. 55 tysięczne miasto pozostanie wtedy z JEDNĄ bezkolizyjną przeprawą
    Czy pewien oszołom nadal będzie twierdził że tunel na Bukowcu nie jest potrzebny ???

    • uważam, że jest poważne zagrożenie, że tunel zostanie zamknięty do remontu. Cieki wodne są bardzo konsekwentne w destrukcyjnym działaniu choć powolne. Jeśli przyjdzie mróz i pomoże tym ciekom to będzie na prawdę nieciekawie. Ta sytuacja ponownie pokazuję, jaką głupotą Romcia był brak decyzji o budowie tunelu w centrum np w okolicach Krasińskiego i mrzonki, które upadły, o budowie tunelu pod Choszczówką.

    • Nie wiem kogo nazywasz oszołem (chyba że siebie w sprawie urojeń że nie chcesz mieć wokół siebie sąsiadów w centrum miasta a nie chcesz też się wyproadzić) ale tunel na Bukowcu jest dla przyjezdnych z Józefowa, Kątów Wegierskich i ościennych aby wprowadzić ruch w zakorkowane miasto.

      W Legionowie potrzebny jest przede wszystkim tunel w centrum miasta oszołomie!!!

    • Tak, nie mam nic przeciwko coraz większej liczby mieszkańców miasta, bo to znaczy że jest ono atrakcyjne dla przyjezdnych. Pytam się znajomych w Warszawie i w ich opinii Legionowo to miasto przyjazne do zamieszkania, co wyrażają po odwiedzinach w naszym miejście. Tak, i nadal twierdzę że tunel na Bukowcu jest niepotrzebny bo jest przede wszystkim dla przyjezdnych a nie dla mieszkańców Legionowa.

      • Pewnie że nie masz nic przeciwko coraz większej ilości mieszkańców i będziesz nadal twierdził że jest atrakcyjne dla przyjezdnych
        Ale skoro urzędniczka z legionowskiego ratusza kupuje na licytacji działki od miasta będąc jednocześnie deweloperem ….

  5. Jestem bardzo ciekawy w jaki sposób robiono badania geologiczne przy projektowaniu tunelu skoro już przy samej budowie były ciągłe problemy z wodą gruntową. To nie były jakieś drobne wycieki tylko potężny napływ wody, sama budowa bardziej przypinała basen, to stąd wzięło się olbrzymie opóźnienie przy oddaniu tunelu
    Też czytałem komentarze starszych mieszkańców którzy pisali że kiedyś płynął tam potoczek, ta woda nie zniknęła jak widać, metodycznie niszczy tunel
    Nawet nie chce mi się już komentować że nie powstał tunel w okolicach ulicy Krasińskiego, co tu komentować, mieszkańcy kolejny raz obudzili się z ręką w nocniku

  6. Podobna sytuacja będzie miała miejsce w tunelu na Bukowcu. W założeniach projektowych drogi przyjęto nośność dla drogi lokalnej czyli najniższa jaką dopuszcza prawo, choć wiadomo że to jest droga zbiorcza. Nic dziwnego potem że droga nieprzystosowana tonażowo wybrzusza się skoro jest nieprzystosowana do przyjęcia takiego natężenia ruchu.

    Sprawdźcie jak zrobiono w tunelu na PRzystanku i będzie wiadomo czy zrobiono tam taki sam bubel.

  7. Uderz w stół a do pracy rzuci się Referat Propagandy i Ogłupiania Mieszkańców. Retoryka jest wciąż ta sama ale zaczynasz sam gubić się w tym co piszesz
    Albo miasto i tu cytat „Legionowo to miasto przyjazne do zamieszkania, co wyrażają po odwiedzinach w naszym miejście. albo „tunel na Bukowcu jest niepotrzebny bo jest przede wszystkim dla przyjezdnych a nie dla mieszkańców Legionowa.”
    Widocznie ktoś uznał że skoro Legionowo jest przyjazne dla przyjezdnych to jest im (przyjezdnym) potrzebny tunel aby jeszcze bardziej mogli wychwalać Legionowo
    Nie komentuję już tych bredni o „przyjaznym” do zamieszkania mieście bo każdy mieszkaniec widzi tę przyjazność codziennie. Nie ma tak drugiego bardziej „przyjaznego” do zamieszkania miasta jakim jest Legionowo. Te korki, brak przepraw przez tory, wybudowane wszędzie pekiny z upchniętymi jak w chowie klatkowym mieszkańcami, 50 osób na działce 2 tyś metrów/ 2, poupychane kolanem dzieci w szkołach, ta przyjazność aż bije łuną z daleka
    Odnośnie tunelu w centrum miasta to już nie powstanie bo sprzedaliście teren na którym mógłby powstać

    • ja tylko dodam, że próbowałem się pzrebić, tak przebić ok godziny 17 z ulicy Sowińskiego na tzw ‚obwodnicę’ ul Warszawską… 20 minut stania w korku… no ale jak w wąskie ulice wtłacza sie kolejne auta – bo nowi ‚legionowianie’ w nowych blokach też mają auta…

      • Dlatego jak najszybciej powinno się otworzyć funkcjonujący od zawsze przejazd na wprost z Sielankowej w Jagiellońską. To że obok mieszka radny i prawdopodobnie załatwił sobie zamknięcie wjazdu nie powinno już obecnie mieć znaczenia.

  8. Dobry pomysł z tym przejazdem

  9. Pomysł dobry, ale trzeba było to przepychać na etapie konsultacji, zanim była przebudowana Warszawska (osobiście też uważam to za porażkę). To nie jest tak, że cyk i przejazd otwarty. Tutaj są ekrany akustyczne, różnica wysokości między DK61 i Sielankową itp.,itd…

  10. Zamiast tuneli trzeba wybudować wiadukty. Wtedy znikną problemy z wodami gruntowymi. Wiadukt jest poza tym znacznie tańszy, a już szczególnie, jak się uwzględni koszty opóźnień w budowie oraz koszty kolejnych napraw.

Dodaj komentarz