Legionowo przygotowuje się do uchwalenia kodeksu reklamowego. Dzięki dokumentowi ma być możliwe opanowanie chaosu w reklamie zewnętrznej, jaki zapanował na ulicach naszego miasta.
O problemie z krzykliwymi, umieszczonymi bez ładu i sensu banerami i tablicami reklamowymi piszemy od kilku lat. Przez wszystkie te lata staraliśmy się zachęcić lokalne władze do tego, aby zajęły się, naszym zdaniem, dużym problemem. W pierwszej połowie tego roku uchwalono ustawę krajobrazową, ustawę, która nakłada na samorządy obowiązek stworzenia regulacji określających, gdzie i na jakich zasadach będzie mogła być stosowana reklama zewnętrzna. Ustawa dała samorządom aż trzy lata na przygotowanie stosownych regulacji.
W październiku tego roku złożyliśmy do Urzędu Miasta w Legionowie wniosek o to, by w mieście przeprowadzone zostały konsultacje społeczne, które pozwolą uwzględnić w kodeksie reklamowym oczekiwania wszystkich grup mieszkańców oraz przedsiębiorców. Początkowo miasto wyznaczyło konsultacje na listopad tego roku, jednak z tego terminu szybko się wycofało.
Data spotkania została zmieniona, ponieważ do procesu ustalania reklamowego regulaminu włączony został Grzegorz Buczek, doświadczony architekt i urbanista, który na konsultacje ma za zadanie przygotować opracowanie dotyczące reklam uwzględniając specyfikę Legionowa. Grzegorz Buczek obecnie jest jednym z najbardziej rozchwytywanych specjalistów w sprawie ustawy krajobrazowej. Prowadzi wykłady i szkolenia dotyczące pojawiających się nowych regulacji prawnych dotyczących urbanistyki i ładu przestrzennego.
Nowy termin konsultacji ustalono na 18 stycznia.