Niezrzeszony legionowski radny Sławomir Traczyk, który od blisko 2 miesięcy pełni funkcję Społecznego Doradcy ds. Rozwoju Sportu Klubowego w Legionowie szuka sponsorów gotowych wesprzeć rozwój lokalnego sportu, w tym tego klubowego i szeroko rozumianej kultury. Są już pierwsze efekty jego działań, ale są też i pierwsze refleksje. – Żadna z dużych ogólnopolskich marek działających w Legionowie, jak dotąd nie podjęła ze mną rozmów. Większym zaangażowaniem w tym temacie wykazują się lokalni przedsiębiorcy – mówi samorządowiec.
Radny Traczyk został społecznym doradcą prezydenta Kiełbasińskiego do spraw rozwoju sportu klubowego w Legionowie
Przypomnijmy. Na początku grudnia 2024 r. niezrzeszony legionowski radny Sławomir Traczyk został powołany na stanowisko Społecznego Doradcy ds. Rozwoju Sportu Klubowego w Legionowie. Samorządowiec doradza prezydentowi Legionowa, Bogdanowi Kiełbasińskiemu, jakie przedsięwzięcia trzeba poczynić, aby wesprzeć rozwój sportu klubowego w mieście. Funkcję tę pełni nieodpłatnie. Informowaliśmy o tym w tej wiadomości.
Sponsorów legionowskiego sportu szukał m. in. w międzynarodowej restauracji McDonald’s. Jak dotąd, bez skutku
Radny Sławomir Traczyk swoją pracę społeczną na rzecz rozwoju legionowskiego sportu zaczął od poszukiwań sponsorów gotowych do podjęcia współpracy w tym zakresie. Na początek, zaczął od dużych ogólnopolskich marek, prowadzących działalność także i w Legionowie, takich jak sieciowe markety Biedronka, Lidl, Kaufland i Żabka. Zgłosił się też do sieci paczkomatów InPost oraz do działającej na całym świecie restauracji McDonald’s. – Na początku stycznia 2025 r. wysłałem dziesiątki e-maili do firm działających na terenie Legionowa z propozycją spotkania odnośnie współpracy dotyczącej szeroko pojętego wsparcia lokalnej społeczności w zakresie sportu, kultury i ekologii. Od razu zaznaczam, że w tych e-mailach nie wspominałem o pieniądzach, a jedynie prosiłem o kontakt w sprawie wstępnej rozmowy, co gdzieś w przyszłości mogłoby zaowocować jakąkolwiek współpracą. Niestety, do dziś żaden z podmiotów nie zdecydował się nawet na odpowiedź. Szkoda, bo w większości na swoich internetowych stronach mają zakładki o wspieraniu lokalnych społeczności – oznajmił na początku lutego 2025 r. w mediach społecznościowych. – No nic. Żeby nie było, że tylko marudzę, to od tygodnia skoncentrowałem się na lokalnych firmach i tu o dziwo sytuacja jest z goła odmienna. Odpowiedzi otrzymałem, nie zawsze na tak, ale za to niemal natychmiastowo – dodał następnie.
Legionowskie firmy są bardziej skłonne do wspierania lokalnych drużyn sportowych
Kilkanaście rozmów, kilka odmów, jedna sformalizowana współpraca sponsorska i dwie kolejne w trakcie negocjowania – to bilans tygodniowej aktywności radnego Sławomira Traczyka, jako Społecznego Doradcy ds. Rozwoju Sportu Klubowego w Legionowie. Samorządowiec nie chce jeszcze ujawniać szczegółów tej zawartej umowy. Mówi tylko, że jeden z legionowskich przedsiębiorców zdecydował się współfinansować działalność jednej z miejscowych drużyn sportowych, a negocjacje w sprawie podjęcia podobnej współpracy z kolejnymi miejscowymi firmami wciąż są w toku. – Na dniach postaram się przedstawić przynajmniej zarys pomysłu, aby tych naszych lokalnych darczyńców w jakiś sposób wynagrodzić za to, że im się chce poświęcać czas i środki na działalność społeczną – mówi radny Traczyk, zachęcając zarazem inne legionowskie firmy do wsparcia rozwoju sportu w naszym mieście.