Legionowo. Wybrano operatora płatnej strefy parkowania na parkingowcach przy dworcu. Parkometry uruchomione zostaną po 31 lipca 2023 r.

1parkingi dworzec

Parkingi wielopoziomowe przy legionowskim dworcu, fot. GP/kj (archiwum)

Firma Atpark ze Śląska będzie operatorem płatnej strefy parkowania, utworzonej na przydworcowych parkingach w centrum Legionowa. Umowa w tej sprawie ma zostać podpisana 31 lipca 2023 r. Zatem, najwcześniej po tym terminie należy spodziewać się uruchomienia tych parkometrów. Co ważne, pierwsze 30 minut parkowania w tej strefie będzie darmowe dla wszystkich, również dla osób mieszkających poza Legionowem.

Spółka KZB Legionowo rozstrzygnęła przetarg na obsługę płatnej strefy parkowania, planowanej na parkingach wielopoziomowych istniejących przy legionowskim dworcu. Jej operatorem zostanie firma Atpark ze Śląska, która za świadczenie tej usługi otrzyma wynagrodzenie w kwocie blisko 87 tys. zł rocznie. Podpisanie umowy w tej sprawie zaplanowano na 31 lipca 2023 r. Oznacza to, że to właśnie po tym terminie, najwcześniej należy spodziewać się uruchomienia parkometrów na parkingowcach.

 

Najważniejsze opłaty

Osoby nie będące mieszkańcami Legionowa, a korzystające z wielopoziomowych parkingów przy Centrum Komunikacyjnym istniejącym w tym mieście, będą musiały za ten postój zapłacić. Ustawionych tam zostanie 10 parkometrów, a doba postoju auta w tej przestrzeni dla nie legionowian będzie kosztować 5 zł. Co ważne, pierwsze 30 minut parkowania w tej strefie będzie darmowe dla wszystkich, również dla osób mieszkających poza Legionowem. Nieopłacenie po tym czasie postoju na przydworcowych parkingowcach będzie się natomiast łączyło z naliczeniem opłaty karnej w kwocie 95 zł.

 

Ulgi dla legionowian

Z opłat za parkowanie na przydworcowych parkingach zwolnieni będą legionowianie. Z ulg tych będą mogli skorzystać jednak tylko ci mieszkańcy, którzy wcześniej zgłoszą numer rejestracyjny pojazdu, z którego korzystają do bazy danych stworzonej na tę okoliczność przez legionowskich urzędników. Tego rodzaju zgłoszeń będą mogli dokonać właściciele, współwłaściciele i użytkownicy tych samochodów. Ważnym jednak jest, że osobami uprawnionymi do bezpłatnego parkowania w tej strefie będą te, które są posiadaczami Karty Legionowianina lub są zameldowane na pobyt stały albo czasowy w Legionowie.

Oszustwa będą karane

Próby oszukania urzędników, co do przysługujących przywilejów w parkowaniu przy Centrum Komunikacyjnym w Legionowie będą również karane dodatkowymi opłatami. I tak, trzeba będzie się liczyć z koniecznością zapłacenia 1 tys. zł za przeniesienie uprawnień do darmowego parkowania w tej strefie na osobę nieuprawnioną.

Szczegółowiej o warunkach niedawno co rozstrzygniętego przetargu na obsługę płatnej strefy parkowania przy legionowskim dworcu informowaliśmy w tej wiadomości.

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 10

  1. Brawo,
    87 tys to wynagrodzenie dodatkowe?
    Poza wpływami z opłat?
    Bo to kwota wynagrodzenia na dwa etaty za płacę minimalną.
    Można gdzieś zobaczyć ile miasto planuje wpływów z opłat parkingowych.

    Poza tym nie ma z czego się cieszyć, miejsc zapewne będzie więcej ale tylko dlatego, że osoby dla których jest ten parking – mieszkańcy okolic miasta – częściowo zrezygnują ale w to miejsce zaparkują na stałe mieszkańcy miasta.
    Żenada…

  2. Solidarnie nikt spoza legionowa nie powinien tam parkować

  3. Coś z pogadanki o białym człowieku i czarnym. O lepszej rasie i gorszej o lepszym sorcie i gorszym. ZYGAM.

  4. Brawo. L-wo wiecznie zakorkowane przez te słoiki

  5. Przecież Rada Miasta odrzuciła powstanie płatnej strefy parkowania w Legionowie. Mimo negatywnej decyzji radnych Bogucka forsuje dalej płatne parkingi na terenie miejskim.
    Jak wprowadzimy opłaty dla gości z gmin sąsiednich jak np. Serock, którzy przyjeżdżają do Legionowa do pociągów, bo u nich jeszcze połączenie kolejowe nie dotarło nawet do Warszawy, a co dopiero w góry, czy nad morze. Jak my wprowadzimy opłaty dla gości na dworcu to w gminach nad Zalewem np.: Zegrze, Serock, Nieporęt, Wieliszew wprowadzą nam opłaty w wakacje za parkingi przy plażach, na których w wakacje oraz wiosenne, ciepłe weekendy wypoczywa wielu mieszkańców Legionowa. Jeśli już Bogucka musi zarabiać na gościach z sąsiednich gmin to niech będzie możliwość opłaty parkingu ogólnopolską aplikacją SkyCasch, a nie tylko aplikacją operatora, co ułatwi przedłużanie parkingu będąc poza Legionowem, gdyż z tych parkingów korzystają podróżujący pociągami nie tylko do Warszawy, ale i w ruchu dalekobieżnym, a nawet międzynarodowym.

    • niech będzie jak w sąsiednim mieście – masz kartę miejską do zbiorkomu to parkujesz za darmo na P&R. przeciez tu chodzi o bezczelne dojenie kasy a nie ekozielone frazesy o ‚zostaw blachosmroda i jedż pociągiem”…

      • Ja czytałem o jedynym uzasadnieniu – „bo ja mieszkam w Legionowie i nie mogę zaparkować po 9”
        Reszta to polityka i pieniądze czyli to co zawsze

  6. Serock może parkować w Zegrzu. Nie widzę problemu. A jak chcą więcej pociągów to niech Serock za nie zapłaci

  7. Serock płaci tylko w skali roku za S4 symbolicznie 340.000 zł, składając się na pokrycie kosztów wraz z Nieporętem i Wieliszewem na s4 za zapewnienie SKM rzadko co 1 h.
    Masz rację, Serock powinien zamówić SKM co 30 min przynajmniej w godz. szczytu, a najlepiej regularnie w dni robocze, a w weekendy rzadziej.
    Widać Serock ma kasę, która jest wydawana na bardziej błahe tematy jak np. Amfiteatr, więc w kontekście tego wydatku, bezdyskusyjne i pierwszoplanowe jest zapewnienie mieszkańcom sprawnej, szybkiej komunikacji w postaci zapewnienia połączeń SKM co 30 minut przynajmniej w godzinach szczytu.
    Wiadomo, że jak zapłacą więcej ZTM to SKM zapewni obsługę kursów co 30 minut. takie jest stanowisko ZTM.
    Postawiłby tu od razu 1 zasadniczy warunek, który już teraz należałoby wdrożyć w życie i można było od 11.06.2023 r. złożyć taki wniosek do ZTM, czyli podzielenie trasy „S4 Piaseczno-Zegrze” na 2 odrębne odcinki, z powodu ciągłych opóźnień przewoźnika na odcinku nas czyli Zegrza, nie dotyczącym czyli mowa o odcinku za Dw. Zachodnim w kierunku Piaseczna, który jest przyczyną opóźnień SKM na całej trasie.
    Dzieląc trasę SKM S4 na dwa odcinki: Zegrze-Warszawa i Piaseczno-Warszawa, koszty pozostają dokładnie te same, bo mamy 2 składy SKM obsługujące długi 54 km odcinek, które docelowo jeździłyby na 2 odrębnych i krótszych trasach.
    I byłby tu dodatkowy sukces dla statystyk punktualności kursowania SKM, bo nie notowaliby opóźnień na całej aktualnej trasie Zegrze-Piaseczno tylko notowaliby spóźnienia i to zdecydowanie mniejsze wyłącznie na trasie Piaseczno-Warszawa.
    Trasa Zegrze-Warszawa kursowałaby praktycznie bez opóźnień i z korzyścią dla mieszkańców z gmin Wieliszew, Serock i Nieporęt, czyli tych co finansują sami swój odcinek Zegrze-Warszawa i chcą płacić za punktualne kursy.
    Nie zapominajmy, że Warszawa to cel dojazdu dla prawie 100% pasażerów jadących z peryferii miasta. Warszawa to, dla zainteresowanych i pojedynczych osób dalszą jazdą, idealny punkt przesiadkowy z wachlarzem szerokich możliwości. Dlatego nie warto ciągnąć całego taboru dla kilku osób i narażać większość pasażerów na drastyczne opóźnienia pociągu z powodu kilku osób jadących do końca trasy. 98% osób opuszcza SKM na Gdańskim i schodzi do metra, tak samo większość odjeżdża w kierunku Zegrza właśnie z Dw. Gdańskiego.
    Dworzec Gdański posiada wiele peronów i co najważniejsze jest Metro, dlatego jest to wprost idealny punkt przesiadkowy, gdzie pociągi mogą rozpoczynać i kończyć bieg, a zainteresowani dalszą podróżą, mają do wyboru metro, tramwaje, autobusy i inne pociągi.

  8. Faktycznie Zegrze ma duży parking tylko SKM jest za rzadko i nie ma czym dojechać na pewno po pracy z powrotem i tu jest mega problem, więc Zegrze odpada, dopóki nie zapewnią SKM co 30 min, wtedy Zegrze przejmuje wielu zainteresowanych, co do tej pory parkowali w Legionowie.
    Natomiast Wieliszew ma 2 SKM, ale jest problem, bo już teraz nie wystarczało miejsc parkingowych dla wszystkich do 20 czerwca 2023. Luźniej jest tylko teraz w okresie wakacyjnym (brak studentów, szkół średnich i urlopy). Od września 2023 kiedy mamy płatne parkowanie w Legionowie to w Wieliszewie mamy znów zwiększone zapotrzebowanie na miejsca parkingowe, bo zaczyna się szkoła i wracają po urlopach, a możliwości czyli sam teren do parkowania w Wieliszewie mamy tylko nie ma możliwości wjazdu na ten teren z powodu złej organizacji strefy parkowania. Wystarczy prosta kosmetyka ze strony PKP PLK i mamy drugie tyle miejsc do zaparkowania.

Dodaj komentarz