Legionowo. Wypadek na skrzyżowaniu Alei Legionów, Kolejowej i Mireckiego. Zablokowane skrzyżowanie

273277616_307831264658066_1996874431726696486_n

Około godziny 11.30 na skrzyżowaniu Alei Legionów, Mireckiego, Kolejowej doszło do zderzenia dostawczego renault i forda. Na miejscu są już służby ratownicze. Przejazd Aleją Legionów jest zablokowany. 

 

Na miejscu poza Strażą Pożarną i Policją są także ratownicy medyczni. Trwa opatrywanie poszkodowanych. Ruch w rejonie skrzyżowania jest mocno utrudniony. Przejazd Aleją Legionów jest zablokowany.

Strażacy zabezpieczają skrzyżowanie i usuwają pozostałości rozbitych aut.

 

 

Aktualizacja: 13.02.2022r. godz. 9:

Jak przekazały służby ratownicze pojazdami podróżowali tylko kierowcy. Kobieta kierująca jednym z aut została zbadana przez zespół ratownictwa medycznego, jednak jej stan nie wymagał hospitalizacji i po opatrzeniu pozostała na miejscu kolizji. Strażacy zepchnęli na pobocze rozbite pojazdy a następnie uprzątnęli z ulicy rozlane płyny eksploatacyjne i elementy rozbitych pojazdów. Służby ratownicze prowadziły swoje działania blisko godzinę. W tym czasie ruch drogowy w miejscu zdarzenia był całkowicie zablokowany.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 41

  1. Na tym skrzyżowaniu dojdzie kiedyś do tragedii, większe czy mniejsze dzwony w tym miejscu zdarzają się regularnie
    To tykająca bomba zegarowa którą nie wiadomo jak rozbroić, sznur samochodów ciągnący się Aleją Legionów uniemożliwia włączenie się do ruchu tych z Mireckiego i Kolejowej zwłaszcza po zamknięciu przejazdu kolejowego
    Przepustowość dróg już dawno została wyczerpana..ale będzie lepiej bo przecież planowane są kolejne bloki, budują się kolejne szeregowce, sprzedawane są kolejne działki chociażby w pobliżu cmentarza i okolicach
    A wszystko w imię tego „zrównoważonego rozwoju” jak nazywają tę patologię niektórzy

    • Daro – te „większe czy mniejsze dzwony w tym miejscu”, to całkowita wina takich „kierowców” jak ty, a nie zrównoważonego rozwoju.

      • Rysiu, kierowcy dokładają swoje i mają swoją odpowiedzialność i udział. Ale swoje robi także to, że jest to wyjątkowo niebezpieczne skrzyżowanie, z ktorym nikt nie chce zrobić porządku

      • To skrzyżowanie ma tak wspaniałą przepustowość i bezpieczeństwo że dla „dobra” kierowców wprowadzono zakaz skrętu w lewo dla tych którzy jadą od strony przejazdu kolejowego, inaczej z tego skrzyżowania nie zjechałby nikt a dzwony byłyby codziennie
        Owszem kierowcy mają swoje za uszami ale problem bierze się z tego że czasami korek sięga aż pod SP4
        To jest właśnie ten zrównoważony rozwój w wykonaniu legionowskim, najpierw nap…ć mieszkaniami każdy dostępny kawałek, zakorkować każdą ulicę, udawać że nie ma problemu a potem zwalać winę na nieudolność kierowców
        Oprócz wprowadzenia zakazu skrętu w lewo nie zrobiono NIC więcej w celu poprawy bezpieczeństwa na tym najbardziej niebezpiecznym skrzyżowaniu w Legionowie

        • W Wieliszewie zaczyna robić się podobnie. Rano w po południu ruch jak na MArszałkowskiej.

        • Daro, jeżeli masz jakiś problem z jazdą po tym skrzyżowaniu, to zamiast dywagować o zrównoważonym rozwoju, lepiej weź dodatkowo odpowiednią ilość godzin jazdy doszkalającej, bo przy tak niezrównoważonych umiejętnościach jazdy autem, możesz stwarzać poważne zagrożenie dla innych uczestników ruchu.

          • Beata chłopie wskaż firmę która zorganizuje kursy doszkalające z teleportacji. Bo ja maluczki nie znam innej formy sprawnego pokonania tego skrzyżowania kiedy stoję w korku gdzieś w okolicy SP4
            Wystarczy że przejazd jest zamknięty przez kilka minut i na tym skrzyżowaniu zaczynają dziać się cuda.
            Wiedzą o tym wszyscy którzy codziennie rano i po południu próbują włączyć się do ruchu z ulicy Mireckiego czy Kolejowej
            Wiedzą to wszyscy oprócz pracownika Referatu Propagandy i Prania Mózgu

          • Daro teraz twoje kłopoty ze sprawnym pokonaniem tego skrzyżowania są całkowicie zrozumiałe i z twojego opisu jednoznacznie wynika, że ruszasz z zaciągniętym ręcznym hamulcem. Poproś bardziej doświadczonego kierowcę, żeby cię nauczył jak tego uniknąć bez gazu do dechy.

          • Beato, z Twoich wpisów jasno wynika, że nie korzystasz z tego skrzyżowania, Mieszkasz gdzieś daleko i nie wiem, czy w ogóle wiesz o czym tu się mówi. Stąd Twoje dywagacje o ruszaniu, hamulcu ręcznym itd. My niestety musimy pokonywać te skrzyżowanie w przciwieństwie do Ciebie

  2. Ostatnio na tym niesczęsnym skrzyżowaniu stałam prawie 20 minut
    Najpierw przejechał jeden pociąg,przejechało kilka samochodów
    Następnie szlaban znów się zamknął,ale to wyrabiali tam kierowcy to proszenie się o wypadek
    Jazda pod prąd Al Legionów, omijanie stojących samochodów
    To musiało się w końcu tak skończyć
    To skrzyżowanie jest totalnie niebezpieczne i niedostosowane do tej ilości samochodów

  3. Victor, zapewniam Cię ze towarzyszka „Beata” doskonale orientuje się w legionowskich realiach.
    On ma jedynie za zadanie udowodnienie że w tej legionowskiej „krainie szczęśliwości” nie ma i nie może być żadnych problemów
    Problemy wynajdują jedynie opozycyjni radni i garstka niezadowolonych mieszkańców których mają ośmieszyć różne „rysie i beaty”
    Te mnożące się nicki mają sprawić aby mieszkańcom nie przyszło do głowy zabierać głosu i nie wypowiadać się w sprawie felernego skrzyżowania ale też zmian w planie zagospodarowania przestrzennego, chaosu urbanistycznego, powszechnej propagandy

  4. Z pozoru wydaje się, że to zwykłe skrzyżowanie dwóch prostopodałych względem siebie ulic. Dla kierowcy to nic trudnego, albo mam pierwszeństwo przejazdu, albo go nie mam. Jednak częstotliwość kolizji i wypadków w tym miejscu świadczy, że coś nie jest tak, jak powinno być. Spróbujmy wspólnie wskazać trudności w pokonywaniu tego skrzyżowania, może w ten sposób podpowiemy decydentom kierunek zmian. W mojej ocenie to:
    1) skrajnie ograniczona widoczność dla wjeżdżających z ul. Mireckiego („pełne” ogrodzenia posesji znajdujących przy samym skrzyżowaniu) i w związku z tym trudność oceny sytuacji na uprzywilejowanej Al. Legionów, dodatkowo latem znak „stop” na ul. Mireckiego zasłaniany jest gałęziami drzewa jednej z posesji, poza tym ogólna perspektywa ul. Mireckiego w kierunku Ul. Kolejowej daje złudne wrażenie „niekończącej” się ulicy, dające mylne przekonanie o braku jakiekolwiek skrzyżowania w tym miejscu,
    2) nagromadzenie na małej przestrzeni elementów utrudniających płynny ruch – często zamykany przejazd kolejowy i przystanek autobusowy; zatrzymujące się autobusy blokują wjazd z ul. Mireckiego w prawo;
    3) ustawiczny wzrost natężenia ruchu, które w moim przekonaniu zbliżyło się już (to natężenie) do granicy przepustowości tego sprzyżowania (zwłaszcza ul. Mireckiego), w mojej ocenie liczba pojazdów na tym skrzyżowaniu w ciągu ostatnich 10 lat zwiększyła ok. 10-krotnie.

    Co zatem można zrobić? Światła? Zmienić organizację ruchu – ul. Mireckiego uczynić jednokierunkową, przenieść przejazd na miejsce obecnego „dzikiego” przejazdu przy o. Kozłówka, przenieść przystanek autobusowy? A może jednak, biorąc pod uwagę niemal pewny dalszy wzrost natężenia ruchu, należy zaplanować radykalne działania inwestycyjne – tunel lub wiadukt? O ile pamiętam kiedyś w obiegu pojawił sie wariant budowy wiaduktu z ul. Kolejowej do skrzyżowania dzisiejszej ul. Szwajcarskiej z ul. Piaskową po drugiej stronie torów. Pomijam sprawę kto miałby to wszystko zrobić – miasto, powiat czy kolej. Zachęcam tylko do zastanowienia się co można zrobić.

    • Dobrze opisane. Dodałbym, że znak stop jest całkowicie ignorowany. Jak to ogarnąć? To trudne, nawet budowa tunelu jest jest trudna bo musiałby się „łamać” w Szwajcarską lub Piaskową. Może jakiś układ ulic jednokierunkowych? To na prawdę jest dobry i trudny temat dla poważnych specjalistów drogowych, na pewno nie dla Rysiów, Beatek i innych trolli. Póki nie zmieni się cokolwiek to zawsze tam będzie super niebezpiecznie, niestety.Pozdrowienia dla normalnych i rozsądnych

    • Nie ma co teraz filozofować o tunelu lub kładce i na tym skrzyżowaniu, powinno się rozpocząć od zamontowania przed przejściami dla pieszych, progów zwalniających lub nawet podrzutowych, co przez wymuszenie ograniczenia prędkości jazdy czy zatrzymania się, może spowodować skokowy wzrost bezpieczeństwa – rozwiązanie bardzo tanie i szybkie w wykonaniu.

      • progi w tym miejscu to słaby pomysł. Nigdzie w Polsce nie widziałem progów przy przejedzie kolejowym. Pewno byłby to nowatorski pomysł. Poza tym chyba nie można tego robić na drogach powiatowych a Mireckiego jest chyba tak drogą. Nie wiem jak pozostałe ulice. Jeżeli mamy już spowolnić i to na już to nic innego jak fotoradar. Ale to wszystko półśrodki. Konieczne jest jakieś porządne rozwiązanie docelowe.

        • @Victor (bez kropki): Nie mędrkuj w sprawach, o których nie masz zielonego pojęcia, bo wprowadzasz ludzi w błąd, a chodzi tu o bezpieczeństwo, a być może nawet o zdrowie i życie mieszkańców.
          Najpierw zapoznaj się ze zrozumieniem z tym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, które podałem wcześniej, a składa się z dwóch części – łącznie 906 stron.
          To, że czegoś nie widziałeś, nie wiesz, nie rozumiesz, nie podoba ci się….. wcale nie znaczy, że to nie istnieje, jest nieporządne, niemożliwe, głupie……, a docelowo nie będę na ciebie tracił czas.

          • widzę, że szkoda gadać z takim mądralą jak ty. To, że czytasz w necie jakieś rozporządzenia to jeszcze nie świadczy o twojej PRAKTYCZNEJ mądrości. Polskie prawo , w tym rozporządzenia , są często nafaszerowane głupotą jak dobra kasza skwarkami. Mnie wystarczy to, co widziałem jako jeżdżący służbowo samochodem przez 30 lat po calej Polsce z przebiegiem okolo 1 mln kilometrów. Dla rozwiązania potrzebni są FACHOWCY od dróg , ja nim nie jestem i wcale się nie uważam za takiego. Gorzej, że za takiego fachowca uważa się przemądrzały dureń od czytania rozporządzeń, taki jak ty. Żegnam ozięble.

      • Progi zwalniające w tym miejscu nie dadzą kompletnie nic bo tu nie chodzi o ograniczenie prędkości bo prędkość i przepustowość tego skrzyżowania jest już i tak masakrycznie ograniczona
        Cały problem tkwi w tym że wystarczy kilka minut zamkniętego przejazdu kolejowego a sznur samochodów wypełnia Aleję Legionów jak i Mireckiego, kierowcy na siłę próbują pokonać to skrzyżowanie bo przejazd za chwilę może się zamknąć i znowu na Al.Legionów przybędzie samochodów co oznacza dalsze XX minut blokady na Mireckiego
        Poza tym progów zwalniających nie można stosować na ulicach i drogach, którymi porusza się autobusowa komunikacja miejska (z wyłączeniem progów wyspowych)a także 20 metrów za i przed przejazdem kolejowym (15 m dla tramwajów)

        • Fajnie Daro, że podałeś parę szczegółów o tych progach. Szkoda, że Konrad nie doczytał przepisów, na które tak mądrze i autorytatywnie się powołuje. Powtórzę , że nigdzie w Polsce nie widziałem progów spowalniających ani na przejeździe kolejowym ani na skrzyżowaniu w pobliżu przejazdu. Ale faktycznie przeczytać 960 stron przepisów i „ogarnąć” je to najwyższa sztuka, która widać nie jest dana wszystkim, nawet tym „najmądrzejszym”. Dla mnie modernizacja tego układu drogowego jest bardzo trudna i jest tematem dla specjalistów. Nie wiem , czy z uwagi na udział w tym różnych podmiotów jak osoby prywatne (działki) , powiat, miasto, kolej – czy to w ogóle jest w miarę szybko możliwe. Raczej wątpię

          • Victor (bez kropki) – nie stać cię na odrobinę samodzielnego myślenia?

          • @MIESZKANIEC III PARCELI: z czym nie myślę samodzielnie? To podziękowanie dla Daro za info jest brakiem samodzielności? Jakbyś sąsiedzie doprecyzował swój zarzut mógłbym się do niego odnieść. O ile nie będzie personalnym opluwaniem

        • Daro, znaczy się uważasz, że o bezpieczeństwie ruchu na tym skrzyżowaniu w dalszym ciągu mają decydować kierowcy, którzy mimo obowiązujących przepisów ruchu i oznakowania na skrzyżowaniu np. przejścia dla pieszych, ograniczenie prędkości…. „na siłę próbują pokonać to skrzyżowanie bo przejazd za chwilę może się zamknąć….”. Osobiście uważam, że dla takich kierowców, jednak zdecydowanie bezpieczniejsze będą progi zwalniające, od policji w rynsztunku bojowym z tarczami, pałami, gazem, polewaczkami, bronią gładkolufową do wymuszenia porządku prawnego na tym skrzyżowaniu. Masz coś bezpieczniejszego do zaproponowania takim kierowcom?

          • Konrad, dlaczego odnoszę wrażenie że jesteś kolejnym elementem układanki, utajonym elementem aparatu propagandy
            Powtarzasz jak mantrę dokładnie to samo co twoi poprzednicy że winni są jedynie kierowcy i nikt inny
            Ani słowa o tym co zrobić aby na tym skrzyżowaniu było bezpieczniej, lek to pałowanie kierowców
            WUZET słusznie zauważył że w przeciągu zaledwie kilku lat ruch na tym skrzyżowaniu i pobliskich drogach zwiększył się kilkunastokrotnie, przepustowość tych dróg już została wyczerpana
            A to jeszcze nie koniec bo planowane i budowane są kolejne osiedla w Legionowie, Wieliszewie co przełoży się wprost na kolejny wzrost ruchu
            I co zaproponujesz kierowcom którzy już teraz stoją 20 minut aby przejechać to skrzyżowanie, czekajcie sobie kolejne 20 minut lub pałowanie
            Skoro władze Legionowa wydają zgodę na budowę kolejnych osiedli mieszkaniowych a sam prezydent Smogorzewski zapewnia że znajdzie miejsce w pobliskiej szkole to niech władze wezmą też odpowiedzialność za to aby to skrzyżowanie było bezpieczne
            Co na tym skrzyżowaniu na przestrzeni lat zrobiono aby poprawić bezpieczeństwo, nie zrobiono nic oprócz postawienia zakazu skrętu w lewo w ulicę Kolejową
            Rozmach tego przedsięwzięcia aż poraża, taniej wychodzi przecież uruchomienie aparatu propagandy który będzie próbował udowodnić że winni są kierowcy którzy nie potrafią jeździć

          • Daro (14-02-2022 18:13) – teraz czekamy na komentarz wspierający
            Victor (bez kropki).

    • Najlepiej wykopać tam dziurę 2 metrową. Progi to można na osiedlowych drozkach stawiać a nie na takich jak Mireckiego.

      • @Alfred: Podałem tu i ogólnie, tylko jeden przykład z wielu możliwych, zastosowania progów zwalniających do podniesienia bezpieczeństwa ruchu na tym skrzyżowaniu i dopuszczalnych prawnie.
        Dalsze szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w: Obwieszczeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 września 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach /Dz.U. 2019 poz. 2311/.
        Do podniesienia bezpieczeństwa ruchu na tym skrzyżowaniu z całą pewnością, nie będzie potrzeby „wykopać tam dziurę 2 metrową”, bo wystarczą tylko odpowiednie progi zwalniające.

    • Wreszcie jakiś głos rozsądku, post z autorem którego można merytorycznie dyskutować
      Problem z tym skrzyżowaniem faktycznie jest potężny, jak widać to nie jest tylko moje „widzimisie” i brak umiejętności kierowców jak próbuje sugerować aparat propagandy
      Problem jest tak poważny że nie słyszałem jeszcze aby ktoś poruszał temat tego skrzyżowania
      Tu nie wystarczy pie…ć ronda i punkty do lansu lecą
      Posesja na Mireckiego tuż przy samym skrzyżowaniu została wybudowana niedawno, mało tego działka na której ją wybudowano należała do miasta bo stał tam budynek komunalny który spłonął a działka została sprzedana
      Oczywiście nie pomyślano aby działkę przeznaczyć na poprawę bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu
      Co można zrobić, może światła ale połączone z zaporami na przejeździe, gdy zapory są opuszczone dla wszystkich kierunków świeci się czerwone światło tak aby uniknąć sytuacji że kierowcy jadąc pod prąd Aleją Legionów spotykają się z tymi którzy wyjeżdżają na wprost Mireckiego
      Owszem kiedyś padł pomysł budowy w tym miejscu tunelu, jak zwykle na pomyśle się skończyło zwłaszcza po oddaniu Szwajcarskiej
      W nieskończoność nie można udawać że problemu nie ma i zwalać winę na kierowców, jeszcze rok, góra dwa i przy tym tempie wzrostu natężenia ruchu w tym miejscu do tragedii będzie dochodzić regularnie

  5. Wisienka na torcie jest widywany na Mireckiego od czasu do czasu zestaw 18 metrowych ciężarówek.

  6. Teraz czekamy na komentarz wspierający od jakiegoś rysia czy innej beaty, mieszkańca III Parceli który na marginesie ze wspomnianą Parcelą ma tyle co wspólnego co kozia du…a z trąbką

    • Daro, zapomniałeś o towarzyszu Konradzie – światowej sławy specjaliście od budowy progów spowolniających na przejazdach kolejowych, kandydacie do nagrody Nobla w dziedzinie architektury dróg i rozwoju układów komunikacyjnych. Został nominowany przez mieszkańców III parceli za wybitne zasługi.

      • No faktycznie zapomniałem, ale gdybym miał wymieniać wszystkich „zasłużonych” dla Referatu Propagandy i Ogłupiania Mieszkańców to wkrótce zabrakłoby miejsca na serwerze
        Taniej wychodzi zatrudnienie trolla który za pomocą dziesiątków nicków będzie robił odpowiednią „atmosferę” na forum niż faktyczne rozwiązywanie problemów.
        Taniej jest szukać winnych wśród mieszkańców niż pomyśleć nad sensownym rozwiązaniem problemów na tym skrzyżowaniu
        Swoim postem włożyłem kij w mrowisko, gdybym nie napisał o problemach na tym skrzyżowaniu wynikających z tego a jakże „zrównoważonego rozwoju” to przeszłoby to bez echa jak wiele podobnych artykułów

    • Daro, zostałeś namiestnikiem Łukaszenki w Legionowie i teraz ze swoim dupolizem Victor (bez kropki) będziesz decydował, kto jest mieszkańcem III Parceli?

      • Mieszkańcu (??????) III Parceli: z chamami nie prowadzę polemiki. Twoim celem jest chamskie szerzenie fermentu i zabijanie normalnej dyskusji. A mnie to nie interesuje

        • Victor (bez kropki): moje pytanie było adresowane do twojego szefa Daro, a teraz dupolizie skul ogon pod siebie i wynocha.

          • chamstwo nie zna granic. nie będę się zniżać do dyskusji z kimś, kto tylko z wyglądu przypomina człowieka a jest mu bliżej do małpy

      • Banalny w sumie artykuł, stłuczka jakich wiele. Wystarczyło jednak wspomnieć o przyczynach tego zdarzenia, wspomnieć o braku przepustowości na tym skrzyżowaniu który bierze się wprost ze wzrostu niekontrolowanej zabudowy i lawinowo rosnącej liczbie mieszkańców i samochodów której nie wytrzymują przeciążone ponad wszelką miarę legionowskie drogi.
        I proszę Aparat Propagandy i Ogłupiania Mieszkańców rozgrzany do czerwoności, szukanie winnych tam gdzie ich nie ma
        Może wreszcie do mieszkańców dotrze dlaczego mają tak mało do powiedzenia bo aparat propagandy próbuje obrzydzić im wszelką aktywność

        • Daro: poruszając problemy typu „braku przepustowości na tym skrzyżowaniu”, „przeciążone ponad wszelką miarę legionowskie drogi” itp. masz oczywiście rację. Jednak nowoczesne strategie zrównoważonego rozwoju i tu od dawna, dostarczają świetne rozwiązania takich problemów w miastach o większej gęstości zaludnienia od Legionowa np. Tokio – według Wikipedii gęstość 6410 os./km². W Tokio nie można zarejestrować samochodu, jeśli się nie ma dokumentu potwierdzającego, że ma się miejsce parkingowe. Już nawet częściowe wprowadzenie w Legionowie np. pilotażowo na szczególnie interesującej Cię III Parceli tego rozwiązania z Tokio, może się zdecydowanie przyczynić do spadku natężenia ruchu, emisji spalin, hałasu, wzrostu płynności i bezpieczeństwa ruchu…. – od czegoś trzeba zacząć, same zalety i tylko trzeba chcieć.

  7. Nowoczesna strategia zrównoważonego rozwoju to także ograniczenie gęstości zaludnienia.
    Taki pilotażowy program chętnie wprowadzimy na III Parceli doświadczonej już ponad wszelką miarę tym zrównoważonym rozwojem.
    I nie musimy przy tym korzystać z wzorców japońskich.
    Mamy doskonałe narzędzie które nazywa się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
    Wystarczy realizować ustalenia tego planu co przyczyni się na zmniejszenie hałasu i wzrost płynności ruchu.

    • @Daro: dlaczego piszesz w liczbie mnogiej „chętnie wprowadzimy..”, „nie musimy…”, „Mamy doskonałe narzędzie..” – ktoś cię upoważnił do reprezentowania innych mieszkańców? Skoro masz takie „doskonałe narzędzie..” to jak je wykorzystałeś w sprawie dogęszczeń, oprócz setek bezwartościowych postów z blablabla, „Aparat Propagandy i Ogłupiania Mieszkańców”, „różne rysie i beaty”….?

      • Towarzyszu „Arkadiusz” już wyjaśniam dlaczego.
        Praktycznie każdy mieszkaniec III Parceli, każdy kto tam mieszka myśli i wypowiada się dokładnie w taki sposób
        To doskonałe narzędzie jakim są zapisy planu zagospodarowania przestrzennego może także posłużyć do niszczenia ludzkiego dorobku, zależy jak zostanie użyte
        Mieszkańcy III Parceli są zmęczeni tę bezładną zabudową bezpośrednio ingerującą w nasze życie,tymi pekinami i czworakami, mamy dość korków, smrodu i hałasu, zatłoczonych ulic, chcemy tam normalnie żyć
        Jak na razie setki bezwartościowych postów produkujesz ty, pod kolejnym wcieleniem próbujesz przekonać, ciekawe tylko kogo, myślisz że mieszkańcy którzy już rzygają tym „rozwojem” nagle uwierzą że żyją w raju???
        Swoim postem włożyłem kij w mrowisko, nie może przecież być że ktoś bezkarnie może piętnować manipulacje Aparatu Propagandy
        Więc do akcji rusza „rysio, beata, arkadiusz,kondrat, mieszkaniec III Parceli
        Czekam więc na kolejne wcielenia rysia

        • Daro, aleś teraz walnął z tym kijem. Spróbuj na czymś usiąść i szybko się przekonasz, że ten kij włożyłeś sobie w tyłek, a nie mrowisko.

Dodaj komentarz