Mieszkańcy zaczęli się skarżyć na samochody jednej z firm wynajmujących auta. Pojazdy mają blokować wiele miejsc parkingowych wokół samego dworca. Firma tłumaczy sytuację dużą popularnością swojej usługi i przeprasza mieszkańców za niedogodności.
Legionowski dworzec to centrum przesiadkowe dla całego powiatu legionowskiego. Mimo wybudowania wielkich parkingów mogących pomieścić kilka tysięcy aut, każde miejsce postojowe jest na wagę złota. Najlepsze są oczywiście te przy samym wejściu do dworca. Niestety, jak skarżą się nam mieszkańcy, są one notorycznie zablokowane na kilka dni przez firmę wynajmującą samochody.
– Piszę w imieniu swoim i grupy znajomych z Legionowa, których bardzo irytuje fakt, że na parkingu publicznym pod dworcem wypożyczalnia samochodów Rentis robi sobie prywatny parking (do tego w celach komercyjnych) zabierając tym samym miejsca mieszkańcom. Jako przykład podam dzień wczorajszy gdy pod samym dworcem stało 19 samochodów tej wypożyczalni, podczas gdy 3 z ich zarezerwowanych miejsc były wolne – pisze do naszej redakcji Pan Kacper. – To problem wszystkich osób korzystających z dworca – konstatuje mieszkaniec Legionowa.
W korespondencji załączył on dokumentację fotograficzną z parkingu, gdzie faktycznie aut firmy wynajmującej samochody jest bardzo dużo. Pytania o blokowanie miejsc postojowych skierowaliśmy do firmy Rentis, która dzierżawi miejsce pod punkt obsługi klienta w dworcu oraz 5 miejsc parkingowych.
– Rentis jest ogólnopolską wypożyczalnią samochodów, świadczącą swoje usługi od prawie 15 lat. (…) Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów m.in. pochodzących z powiatu legionowskiego, ale także pasażerów korzystających z pobliskiego portu lotniczego w Nowym Dworze Mazowieckim, to właśnie w Legionowie otworzyliśmy kolejny oddział firmy. Jak zapewne Pan zauważył, wewnątrz budynku dworca znajduje się punkt obsługi klienta oznakowany naszym logotypem. Jest to powierzchnia, którą użytkujemy na podstawie umowy najmu zawartą z operatorem legionowskiego dworca. Zgodnie z jej zapisami mamy również 5 miejsc parkingowych, które są do naszej wyłącznej dyspozycji – napisał na wstępie Hubert Miętus, kierownik ds. Marketingu sieci Rentis.
Zdarzają się takie sytuacje
W dalszej części odpowiedzi kierownik ds. marketingu sieci Rentis wyjaśniał skąd na parkingu mogło się wziąć tyle aut w jednym czasie. Całkowicie wykluczył możliwość tego, że firma robi to np. w celach marketingowych. – Oczywiście zdarzają się sytuacje, w których samochodów jest więcej lub mniej od przewidzianej liczby miejsc dla firmy Rentis. Jest to związane z charakterystyką branży rent-a-car, w której trudno dokładnie oszacować popyt w danym miejscu i w danym czasie. Stąd też możliwość pojawienia się większej ilości pojazdów w ciągu np. jednego dnia. Absolutnie nie jest to celowe działanie pracowników Rentis. Bardzo często klienci naszej firmy zwracają wypożyczony samochód na ogólnodostępnym parkingu i kontynuują podróż koleją, co w założeniu jest docelową funkcją tego miejsca i działaniem zgodnym z jego regulaminem – napisał Pan Hubert.
Przeprosiny dla mieszkańców
Mimo braku winy, wypożyczalnia samochodów przeprasza mieszkańców, których mogła narazić na niegodności. – Rentis obsługuje klientów w Legionowie od ponad roku. W tym czasie spotkaliśmy się głównie z pozytywnym odbiorem mieszkańców powiatu. Mimo wszystko uprzejmie przepraszamy osoby, które w jakiś sposób odczuły niedogodności w związku z prowadzoną przez naszą firmę działalnością. Zwrócimy także większą uwagę, aby przekazane przez Pana, mieszkańców i użytkowników dworca rozwiązania odnalazły w miarę możliwości odniesienie w codziennej organizacji pracy oddziału wypożyczalni Rentis w Legionowie.
Sprawie będziemy się jeszcze przyglądali. Z pewnością miejsca parkingowe przy dworcu powinny rotować. Niedopuszczalne jest, by kilkanaście aut blokowało te miejsca przez kilka dni.