Kilka dni temu nasz reporter udał się na stację PKP w Nieporęcie w celu poznania opinii okolicznych mieszkańców na temat wydłużenia trasy pociągu SKM Linii S3 z Radzymina do Warszawy. Teraz sprawdziliśmy, jakie zdanie w tej sprawie mają pasażerowie, którzy wsiadają do tego pociągu na stacjach PKP Legionowo Piaski i PKP Legionowo.
Pasażerowie, którzy do pociągu wsiadają w Nieporęcie, chwalili sobie wydłużenie trasy linii S3 do Radzymina. Wiele osób skarżyło się jednak na małą liczbę pociągów i ich zatłoczenie już na stacji PKP Legionowo Piaski. Również zwracano uwagę na źle skorelowane godziny kursowania pociągów z transportem miejskim. Niektóre osoby podnosiły również problem braku pociągów powrotnych do Radzymina przez Nieporęt po godz. 19 z Warszawy (więcej TUTAJ).
W piątek (24 stycznia) nasz reporter udał się również na stację PKP Legionowo Piaski i PKP Legionowo w celu poznania opinii mieszkańców Legionowa co do wydłużenia trasy Linii S3. Oto ich relacje:
Pani Joanna:
– Z linii S3 korzystam teraz sporadycznie, ponieważ przestała jeździć przez Warszawę Wschodnią, a to jest mój przystanek docelowy, niestety muszę jeździć do Warszawy i przesiadać się w tramwaj, w związku z tym preferuję obecnie S9, ponieważ poranne pociągi startują z Legionowo Piaski, dzięki czemu mam większy komfort podróży, mam miejsce siedzące i nie zastanawiam się, czy przyjedzie pełen pociąg pasażerów. W tej chwili porannych pociągów jest sporo, jeżeli spojrzy się w rozkład, chociaż wiadomo, że większy komfort podróżowania jest, jeżeli te pociągi jeżdżą częściej i kiedy wychodzimy do pracy, czy z pracy nie musimy się śpieszyć z myślą, że następny pociąg będzie za pół godziny.
Pani Maria:
– Jeżeli chodzi o tłok w pociągach Linii S3 był on już spory przed przedłużeniem jej do Radzymina, a teraz jest jeszcze większy, dlatego wydaje mi się, że powinna być zwiększona częstotliwość ich kursowania. Ludzie w Legionowie mają czasami problemy, aby wejść do pociągu, ponieważ jest już tak zapchany. Z powodu remontów i budowania nowej stacji w Warszawie tą linią jeździ dużo ludzi, dlatego dołożyłabym chociaż jeden pociąg więcej rano. Jeżeli chodzi o powroty z Warszawy, to zależy od stacji, np. z Warszawy ZOO to połączenia są częste, z kolei jeżeli chodzi o powroty z Warszawy Wschodniej to pociąg jest co godzinę do Modlina i jeszcze jest S30 ok. godz. 16.30, więc tam też jest tłok.
Pan Piotr:
– Poprzez wydłużenie tego połączenia do Radzymina, obłożenie się zwiększyło, komfort jazdy dla pasażerów wsiadających na stacjach PKP Legionowo Piaski i PKP Legionowo się zmniejszył. Może nie zwiększyłbym częstotliwości kursowania tych pociągów, tylko składy powinny zostać wydłużone. Teraz przez budowę nowej stacji Warszawa Targówek, także te pociągi nie pojadą już tak długo np. z Centrum, lecz tylko z Warszawy Gdańskiej, ale poza tym połączenia z Warszawy mi odpowiadają.
Pan Paweł:
– Wydłużenie Linii SKM S3 do Radzymina zwiększyło obłożenie pasażerami w Legionowie. Pociągów powinno przybyć, ewidentnie coraz więcej ludzi jeździ koleją, czy to z powodów ekologicznych czy korków na drogach. Powody pewnie są różne, wydaje mi się, że pociągi powinny jednak kursować częściej. W pociągu linii S3 o godz. 7.51 do Warszawy wolne miejsca siedzące zdarzają się rzadko. Jeżeli chodzi o powroty z Warszawy Centralnej, jest fatalnie, ponieważ jest obecnie jeden pociąg na godzinę.
Z nowego połączenia linii S3 z Radzymina przez Nieporęt i Legionowo do Warszawy korzysta coraz więcej osób. Na samej stacji w Nieporęcie jest to ok. 30-40 pasażerów na jeden kurs, a według okolicznych mieszkańców z dnia na dzień przybywa takich osób. Większość ludzi, z którymi rozmawialiśmy na stacjach PKP w Legionowie, podkreśla, że spadł przez to komfort jazdy, dlatego powinny zostać dodane nowe pociągi do rozkładu lub powinny zostać wydłużone już kursujące.
W fazie testów
Do marca rozkład jazdy wydłużonej linii S3 z Radzymina do Warszawy jest rozkładem testowym. Po tym okresie przedstawiciele Nieporętu i Radzymina wraz z przewoźnikiem zadecydują o ostatecznym kształcie nowej wydłużonej linii S3 z Radzymina. Mieszkańcy zarówno Nieporętu jak i Legionowa mają nadzieję, że ich uwagi zostaną uwzględnione, dzięki czemu poprawiony zostanie komfort podróży nową wydłużoną linią S3.