Co o wydłużeniu trasy SKM S3 do Radzymina sądzą mieszkańcy Legionowa?

MIeszkańcy Legionowa korzystający z linii S3 z Radzymina do Warszawy

Mieszkańcy Legionowa korzystający z linii S3 SKM z Radzymina do Warszawy fot. GP/kj

Kilka dni temu nasz reporter udał się na stację PKP w Nieporęcie w celu poznania opinii okolicznych mieszkańców na temat wydłużenia trasy pociągu SKM Linii S3 z Radzymina do Warszawy. Teraz sprawdziliśmy, jakie zdanie w tej sprawie mają pasażerowie, którzy wsiadają do tego pociągu na stacjach PKP Legionowo Piaski i PKP Legionowo.

 

 

Pasażerowie, którzy do pociągu wsiadają w Nieporęcie, chwalili sobie wydłużenie trasy linii S3 do Radzymina. Wiele osób skarżyło się jednak na małą liczbę pociągów i ich zatłoczenie już na stacji PKP Legionowo Piaski. Również zwracano uwagę na źle skorelowane godziny kursowania pociągów z transportem miejskim. Niektóre osoby podnosiły również problem braku pociągów powrotnych do Radzymina przez Nieporęt po godz. 19 z Warszawy (więcej TUTAJ).

 

 

W piątek (24 stycznia) nasz reporter udał się również na stację PKP Legionowo Piaski i PKP Legionowo w celu poznania opinii mieszkańców Legionowa co do wydłużenia trasy Linii S3. Oto ich relacje:

 

Pani Joanna:

Z linii S3 korzystam teraz sporadycznie, ponieważ przestała jeździć przez Warszawę Wschodnią, a to jest mój przystanek docelowy, niestety muszę jeździć do Warszawy i przesiadać się w tramwaj, w związku z tym preferuję obecnie S9, ponieważ poranne pociągi startują z Legionowo Piaski, dzięki czemu mam większy komfort podróży, mam miejsce siedzące i nie zastanawiam się, czy przyjedzie pełen pociąg pasażerów. W tej chwili porannych pociągów jest sporo, jeżeli spojrzy się w rozkład, chociaż wiadomo, że większy komfort podróżowania jest, jeżeli te pociągi jeżdżą częściej i kiedy wychodzimy do pracy, czy z pracy nie musimy się śpieszyć z myślą, że następny pociąg będzie za pół godziny.

Pani Maria:

– Jeżeli chodzi o tłok w pociągach Linii S3 był on już spory przed przedłużeniem jej do Radzymina, a teraz jest jeszcze większy, dlatego wydaje mi się, że powinna być zwiększona częstotliwość ich kursowania. Ludzie w Legionowie mają czasami problemy, aby wejść do pociągu, ponieważ jest już tak zapchany. Z powodu remontów i budowania nowej stacji w Warszawie tą linią jeździ dużo ludzi, dlatego dołożyłabym chociaż jeden pociąg więcej rano. Jeżeli chodzi o powroty z Warszawy, to zależy od stacji, np. z Warszawy ZOO to połączenia są częste, z kolei jeżeli chodzi o powroty z Warszawy Wschodniej to pociąg jest co godzinę do Modlina i jeszcze jest S30 ok. godz. 16.30, więc tam też jest tłok.

Pan Piotr:

– Poprzez wydłużenie tego połączenia do Radzymina, obłożenie się zwiększyło, komfort jazdy dla pasażerów wsiadających na stacjach PKP Legionowo Piaski i PKP Legionowo się zmniejszył. Może nie zwiększyłbym częstotliwości kursowania tych pociągów, tylko składy powinny zostać wydłużone. Teraz przez budowę nowej stacji Warszawa Targówek, także te pociągi nie pojadą już tak długo np. z Centrum, lecz tylko z Warszawy Gdańskiej, ale poza tym połączenia z Warszawy mi odpowiadają.

Pan Paweł:

– Wydłużenie Linii SKM S3 do Radzymina zwiększyło obłożenie pasażerami w Legionowie. Pociągów powinno przybyć, ewidentnie coraz więcej ludzi jeździ koleją, czy to z powodów ekologicznych czy korków na drogach. Powody pewnie są różne, wydaje mi się, że pociągi powinny jednak kursować częściej. W pociągu linii S3 o godz. 7.51 do Warszawy wolne miejsca siedzące zdarzają się rzadko. Jeżeli chodzi  o powroty z Warszawy Centralnej, jest fatalnie, ponieważ jest obecnie jeden pociąg na godzinę.

Z nowego połączenia linii S3 z Radzymina przez Nieporęt i Legionowo do Warszawy korzysta coraz więcej osób. Na samej stacji w Nieporęcie jest to ok. 30-40 pasażerów na jeden kurs, a według okolicznych mieszkańców z dnia na dzień przybywa takich osób. Większość ludzi, z którymi rozmawialiśmy na stacjach PKP w Legionowie, podkreśla, że spadł przez to komfort jazdy, dlatego powinny zostać dodane nowe pociągi do rozkładu lub powinny zostać wydłużone już kursujące.

W fazie testów

Do marca rozkład jazdy wydłużonej linii S3 z Radzymina do Warszawy jest rozkładem testowym. Po tym okresie przedstawiciele Nieporętu i Radzymina wraz z przewoźnikiem zadecydują o ostatecznym kształcie nowej wydłużonej linii S3 z Radzymina. Mieszkańcy zarówno Nieporętu jak i Legionowa mają nadzieję, że ich uwagi zostaną uwzględnione, dzięki czemu poprawiony zostanie komfort podróży nową wydłużoną linią S3.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 13

  1. Legionowskie SKM mają najgorszy rozkład z możliwych, to zbiór przypadkowo powciskanych kursów niemających żadnego odzwierciedlenia w potrzebach podróżnych, każdy kolejny rozkład oprócz powielania błędów wprowadza kolejne
    Nie ma żadnej korelacji pomiędzy pociągami S3 i S9, obie SKM odjeżdżają i przyjeżdżają do Legionowa w odstępie 5 minut a potem jest godzinna przerwa, dla kogo są pociągi do Legionowa/Legionowa Piaski jadące rano o godz 7.22,7.30 czy 7.43, z czego ten ostatni pociąg na który mogliby zdążyć ci którzy pracują do 7 nie kursuje w święta, po co komuś potrzebne są pociągi do Legionowa które jadą z Warszawy o godzinie 9.04 i 9.17 poza wszelkim szczytem, dlaczego po godzinie 19 kiedy kończą pracę ludzie pracujący w systemie zmianowym pociąg jedzie tylko do Legionowa Piaski nie mówiąc już o Nieporęcie
    I dlaczego w końcu SKM S1 kursująca na trasie Otwock-Pruszków może mieć kursy równo co 30 minut niezależnie czy jest to dzień roboczy czy święto a w Legionowie marginalizowana S9 która zapewnia idealną przesiadkę do metra nie kursuje w święta ???
    Legionowo i okolice potrzebują generalnej przebudowy rozkładu jazdy SKM

    • Potwierdzam spostrzeżenia!
      Sa dwa pociągi ale o tej samej godzinie – 5 min. to żadna różnica – to to samo co 1 pociąg na godzinę.
      Taka sytuacja trwa już kilka lat, bezduszność systemu to jedno, ale to układa i zatierdza jakiś człowiek!!! Bez rozumu?

  2. Niezrozumiałe dla mnie jest, dlaczego na zwiększenie częstotliwości SKM choćby dwukrotne (oczywiście w godzinach szczytu) musimy czekać aż do kwietnia!!

    • Na pewno nie w kwietniu tego roku, SKM nie dysponuje rezerwą taboru na zwiększenie liczby obiegów a zaawansowany przetarg na 21 nowych pociąg gdzie już wyprodukowano 3 pociągi został przez spółkę anulowany

      • To prawda z tym przetargiem. Ale SKM już wypożyczała tabor, żeby trzymać poziom usług. Ale tym razem ma to SKM w nosie i nic nie wypożycza do czas ąz rodzimy tabor będzie większy. Lepiej doić kasę niż ja wydawać.

  3. Bo wprowadza zmiany 1 kwietnia w pryma aprilis dziękuję

  4. @Daro
    W punkt!
    Macie lokalne forum, żeby nagłośnić temat? Lokalne władze czytają Wasze fora?

    Po drugie primo niezadowolonych, że S3 z Radzymina przyjeżdża z dodatkowym bagażem 50 osób…
    Litości, 50 osób na cały skład SKM…
    To tak jakby teraz wszyscy z kolejowej linii wołomińskiej wszczęli lament, że na Wileński M2 przyjeżdża z mieszkańcami z Targówka. Potem to samo będzie z Bródnem i Białołęką.
    O rany, mam nadzieję, że mieszkańcy Jabłonny nie będą przyjeżdżać samochodami do P&R na Białołękę…!? 😉
    Szanowni, to jest postęp, rozwój i urbanizacja. Zdecydowaliśmy się mieszkać i pracować w miastach, więc pewne mechanizmy są nieuniknione.
    Od marca zmieni się rozkład i trzymajmy kciuki, żeby wyrobili się z budową stacji i przywróceniem SKM na Wchodni i Centralny.
    A ludzie od rozkładów niech usłyszą Wasze głosy, bo Radzymina jakoś częściowo posłuchali.

    • Problem tragicznego rozkładu jazdy pociągów SKM i ciągłych zmian w rozkładzie jazdy był poruszany wielokrotnie przez jedną z legionowskich gazet.
      Artykuły przy których powstaniu miałem udział pojawiły się już w listopadzie zeszłego roku,w grudniu został powiadomiony Starosta legionowski.
      Wszystko przeszło bez echa, zero jakiegokolwiek odzewu ze strony władz,
      Przewoźnik czyli SKM za rozkład wini zarządce infrastruktury spółkę PLK, ta znowu odbija pałeczkę i każe pisać do SKM , takie otrzymałem wyjaśnienia od obu spółek
      Najlepsze jednak były komentarze zamieszczone na jednym z portali społecznościowych, jedna z panienek która pisała że „ludziom poprzewracało się w d…ch i domagają się pociągów pod same drzwi” teraz narzeka na tłok w pociągach, wtórował jej w tym wójt Wieliszewa dając jej lajka
      Tak w praktyce i teorii wygląda batalia o normalny rozkład SKM w Legionowie i okolicach
      Tak w teroii

  5. skoro ciągle panuje taki syf w rozkładach i skm , uważam że bilety powinny być za darmo. hańba w państwie i zdzierstwo z pasażera.

  6. Daro zastanawia mnie fakt, dlaczego władze Legionowa milczą w tej sprawie.

  7. Wydłużenie? Pomysł OK, realizacja ( częstotliwość kursów, długość składów itp) totalne dno

  8. Zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów oraz wydłużenie ich składów powinno być wprowadzone jak najszybciej.
    Jednak moim skromnym zdaniem narzekanie na pociągi jeżdżące rano z Warszawy do Legionowa odwraca uwagę od głównego problemu. Ludzie Kochani – przecież jeśli pociągi pojechały z Legionowa do Warszawy o 6:35, 6:48 i 7:04 to muszą jakoś wrócić po następnych pasażerów. Zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów do Warszawy zwiększy również częstotliwość tych powrotnych 🙂

  9. Jabłonna i Nieporęt? Nie do porównania. Tych gmin nie da się porównać, tam (Nieporet) wójt dba o mieszkańców aż 4 autobusy do Warszawy (2 Żerań, 2 Metro Marymont) oraz linie uzupełniające w dodatku mają pociągi KM i nowość Szybka Kolej Miejska. Wójtowi w Jabłonnie odjeżdżają nie tylko pociągi, ale i autobusy (741). Niedługo to nawet rowery odjadą.

Dodaj komentarz