Kolejarze wciąż analizują, który z łącznie siedmiu wariantów przebiegu korytarza nowoprojektowanej linii kolejowej w ramach zadania pt. Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia –Nasielsk (Kątne/Świercze) wybrać. Obecnie na potrzeby tej inwestycji zlecono aktualizację map. Czynność ta jest wykonywana poprzez fotografowanie z dronów terenów, przez które ma przebiegać linia szybkiej kolei.
W m. in. powiecie legionowskim trwają obloty dronami. Wielu mieszkańców jest tym faktem mocno zaniepokojonych. Obawy te wynikają poniekąd z policyjnych apeli. Ogólnopolska policja wielokrotnie bowiem uczulała rodaków, że złodzieje coraz częściej sięgają po te urządzenia, aby np. upewnić się, co z danego domostwa można zrabować. Okazuje się, że przeprowadzane obecnie nad posesjami w powiecie legionowskim obloty dronami wykonują nie złodzieje, tylko kolejarze, a dokładnie na ich zlecenie pracownicy spółki Databout.
Trwa aktualizacja map na potrzeby budowy linii szybkiej kolei
Firma Databout opracowuje na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S. A. (PKP PLK S. A.) dokumentację przedprojektową dla zadania pt. Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia – Nasielsk (Kątne/Świercze) w ramach projektu pt. Prace przygotowawcze dla wybranych projektów. W ramach tych prac od dnia 27 kwietnia 2022r. prowadzone są obloty dronem nad terenem objętym zakresem analizy budowy nowego odcinka linii kolejowej. Na działania te pozyskano niezbędne zgody administracyjne. Realizacja oblotów dronem wynika z konieczności aktualizacji map i zaplanowano je wstępnie do końca lipca, jednak termin ten jest uzależniony od warunków pogodowych – uspokaja mieszkańców powiatu legionowskiego Magdalena Olejnik ze spółki Databout. Z jej kolejnych wyjaśnień wynika natomiast, że po aktualizacji map, zweryfikowane zostaną dotąd wyznaczone przebiegi linii szybkiej kolei, zaś jedna wybrana trasa do dalszej realizacji zostanie zarekomendowana kolejarzom z PKP PLK S. A. – W ramach prac nad opracowaniem studium wykonalności, w tym roku kontynuowana jest analiza, czego efektem będzie rekomendacja zamawiającemu korytarza przebiegu nowego odcinka linii kolejowej. Na podstawie wyników analiz podejmowane będą dalsze prace, w ramach których przygotowane zostaną szczegółowe rozwiązania techniczne – wyjaśnia Magdalena Olejnik ze spółki Databout.
Siedem propozycji
Przybliżmy. W czerwcu i w lipcu 2021r. przeprowadzono ponowne konsultacje społeczne w sprawie przebiegu korytarza nowoprojektowanej linii kolejowej w ramach zadania pt. Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia –Nasielsk (Kątne/Świercze). Przedstawiono wówczas siedem wariantów ich przebiegu. Pierwsze trzy korytarze były już wcześniej konsultowane. Kolejne trzy stanowiły nowe propozycje i były poniekąd echem oczekiwań społeczeństwa zgłoszonych podczas pierwszych spotkań konsultacyjnych. Siódmy korytarz stanowił rozbudowę istniejącej linii kolejowej nr 9 do 4 torów na odcinku Warszawa Praga-Nasielsk. Szczegółowiej na temat siedmiu wariantów przebiegu linii szybkiej kolei informowaliśmy w m. in. tej wiadomości.