Noc Świętojańska w Legionowie upłynęła pod znakiem aktywności i wspólnej zabawy. Popołudnie mieszkańcy spędzili na sportowych animacjach plenerowych z instruktorkami fitness. Wieczorem odbył się pokaz 3D „Światło i dżwięk” i prezentacja nowej marki miasta – Legionowo Porusza!
„Akcja. Poruszenie!” to pierwsza z cyklu imprez wdraźających nowe logo miasta. Organizatorzy sobotnią próbą „poruszenia” mieszkańców, chcieli podkreślić główne wartości promowanej przez urząd marki – aktywność, zdrowie i wspólnotę, poprzez dostarczenie pomysłów na wspólne, aktywne spędzanie czasu. Akcja rozpoczęła się na dziedzińcu przed ratuszem o 15.30. Instruktorki z FitnessArena prowadziły zajęcia taneczno–sportowe. Mieszkańcy mogli spróbować swoich sił w maratonie Zumby, zajęciach dance i pozytywnie spoźytkować nadmiar energii w aeroboxingu. – Propagujemy dzisiaj aktywny styl źycia wśród mieszkańców Legionowa. Część osób krępowała się, by na otwartej przestrzeni z nami ćwiczyć, ale mieliśmy duźą widownię tych, którzy chcieliby chodzić na tego rodzaju zajęcia – powiedziała Agata Wożnicka, manager klubu FitnessArena.
Poruszyli ratuszem
Całe popołudnie mieszkańcy rozgrzewali się podczas zajęć sportowych, jednak głównym punktem imprezy był wieczorny spektakl. Juź przed godz. 22.00 przed budynkiem zebrał się tłum mieszkańców Legionowa. Pokazy 3D rozpoczęła projekcja legionowskiego Lipduba. – Wiemy, źe ten film nie jest bez wad, ale naprawdę go lubimy – powiedziała współprowdząca pokaz Anna Szczepłek z Działu Marketingu UML. Markę „Legionowo Porusza! ” zainaugurował pokaz „Światło i dżwięk” w technice Video Mapping, wyświetlony na głównej fasadzie ratusza. Postać skacząca po budynku zaprezentowała nowe logo miasta. Realizatorem wydarzenia była agencja „Anix Production House”. – Jest to technologia dosyć niespotykana w Polsce, projekcja „Światło i dżwięk” w Legionowie jest o tyle wyjątkowa, źe jest jedną z trzech projekcji w Polsce, które były wykonane na samej elewacji – mówią realizatorzy. Do realizacji pokazu wykorzystano nietypowe narzędzie energetyczne. Odpowiednią ilość energii do poruszenia ratusza dostarczyli prezydent oraz wicestarosta wraz z legionowskimi gwiazdami sportu, m.in. siatkarkami Siódemki Legionovia, piłkarzami ręcznymi KPR, piłkarzami noźnymi KS Legionovia, Joanna Paprocka – Mistrzyni Świata w taekwondo oraz Sensei Jan Gruba IV DAN – wielokrotnym Mistrzem Polski i Europy w Karate. Pedałowali razem z mieszkańcami na rowerach, podczas gdy projektory wyświetlały pokaz na ścianie.
Promocja w 3D
Video Mapping to absolutna nowość podczas imprez plenerowych. – Sama technologia video mappingu jest to wykorzystanie projekcji multimedialnej stworzonej specjalnie dla danego obiektu – powiedział Michał Pieprzowski, realizator projektu. Video Mapping to projekcje wielkiego formatu przedstawiane na ścianach budynków lub innych obiektów, takich jak samochody, autobusy, łodzie. Podczas projekcji dla uzyskania złudzenia optycznego wykorzystywana jest struktura i głębia płaszczyzny, na której pokaz jest wyświetlany. – Oszukujemy ludzkie oko, wykorzystując drugi i trzeci plan w filmie. Dzięki temu widzowie mogą oglądać to jako projekcję 3D, nie posiadając okularów – powiedział Pieprzowski. Na ścianie ratusza zawisł biały materiał, który pozwolił zwiększyć chłonność szkła. – Dzięki wykorzystaniu bardzo dokładnego pomiaru siatki budynku przygotowywaliśmy tę animację około półtora miesiąca – dodał. Do wirtualnej mapy obiektu dostosowana była animacja wysokiej rozdzielczości. – Dobrze współpracowało nam się z Urzędem, bo są to fajni, aktywni ludzie, otwarci na nowe rozwiązania technologiczne. Rzadko spotykam się z tym, aby urząd miasta czy instytucje państwowe sięgały po takie środki. Sądzę, źe to fajny początek marki Legionowo Porusza! To nowoczesny pomysł na promocję, pokazuje, źe miasto idzie z duchem czasu, a nawet wychodzi krok do przodu – powiedział Michał Pieprzowski. Po projekcjach 3D mieszkańcy Legionowa zasiedli na krzesełkach przed ratuszem i obejrzeli film „Mamma Mia!”, wyświetlony na ścianie głównej. Po północy rozpoczął się seans filmu „Dziewczyna z tatuaźem” w sali widowiskowej.
/Katarzyna Śmierciak/