Rondo na skrzyżowaniu Alei Krakowskiej, Piastowskiej i Nowobarskiej? Mieszkańcy chcą poprawy bezpieczeństwa

nowobarska legionowo3

Skrzyżowanie ulic Alei Krakowskiej, Piastowskiej i Nowobarskiej na Przystanku w Legionowie, fot. radny Sławomir Traczyk

Legionowianie z Przystanku w trosce o bezpieczeństwo swoje i swoich pociech domagają się, aby na skrzyżowaniu Alei Krakowskiej, Piastowskiej i Nowobarskiej w przyszłości powstało rondo. Interwencję w ich imieniu u starosty legionowskiego, Romana Smogorzewskiego podjął ostatnio legionowski radny, Sławomir Traczyk.

W trosce o bezpieczeństwo swoje i swoich dzieci legionowianie z Przystanku chcą, aby na skrzyżowaniu Alei Krakowskiej, Piastowskiej i Nowobarskiej powstało rondo. Z uwagi na to, że Aleja Krakowska jest drogą zarządzaną przez Starostwo Powiatowe w Legionowie, prośby te kierowane są do starosty legionowskiego, Romana Smogorzewskiego. W ich imieniu interwencję u tego włodarza podjął ostatnio legionowski radny, Sławomir Traczyk.

Mieszkańcy chcą ronda

Obecne skrzyżowanie wprowadza cały ruch w ulicę Krakowską powodując nieustanny potok samochodów trwający od rana do późnych godzin wieczornych. Jadąc od strony Alei Róż nie można skręcić w lewo, w ulicę Nowobarską, tylko trzeba jechać prosto ulicami Aleją Krakowską i Jana III Sobieskiego, bądź zawrócić Aleją Krakowską, robiąc bezsensowne kółko, aby dotrzeć do ulicy Jagiellońskiej. Nie inaczej sprawa się ma, kiedy jedzie się od strony ulicy Jana III Sobieskiego. Wtedy zamiast bezpośrednio skręcić w ulicę Piastowską, trzeba jechać do ronda na Przystanku – żalą się legionowianie korzystający z ww. dróg. – Zarówno w mojej, jak i mieszkańców opinii rondo w tym miejscu byłoby znacznie lepszym rozwiązaniem, niż obecne skrzyżowanie, które nie pozwala skręcać w lewo. Ruch samochodowy zostałby częściowo przekierowany na ulice Nowobarską i Piastowską, co w opinii mieszkańców w znacznym stopniu poprawiłoby komfort ich życia. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest to, że rondo w naturalny sposób spowolniłoby ruch na odcinku, na którym nie bez powodu często przeprowadzane są policyjne kontrole prędkości – pisze do starosty legionowskiego, Romana Smogorzewskiego radny miejski, Sławomir Traczyk.

Wzdłuż tunelu na Przystanku przydałyby się ekrany dźwiękochłonne

Oprócz budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Alei Krakowskiej, Piastowskiej i Nowobarskiej na Przystanku w Legionowie, radny Traczyk prosi też starostę legionowskiego o montaż ekranów dźwiękochłonnych wzdłuż tunelu istniejącego w tej dzielnicy miasta. – Legionowianie z Alei Krakowskiej mieszkający na jej odcinku mieszczącym się pomiędzy ulicami Piastowską, a rondem na Przystanku dopytują o możliwość instalacji wzdłuż tunelu ekranów dźwiękochłonnych, skarżąc się na nadmierny hałas powodowany jadącymi przez tunel pojazdami – informuje zarządcę drogi w ciągu której znajduje się owy tunel wspomniany samorządowiec.

 

Pismo w sprawie budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Alei Krakowskiej, Piastowskiej i Nowobarskiej na Przystanku w Legionowie oraz montażu ekranów dźwiękochłonnych wzdłuż tunelu istniejącego w tej dzielnicy miasta trafiło na biurko starosty, Romana Smogorzewskiego w środę, 9 października 2024 r. Włodarz jeszcze nie odniósł się do zawartych w nim postulatów.

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 9

  1. Jeśli gdziekolwiek w Legionowie jest potrzebne rondo, to zdecydowanie w tym miejscu.
    Przestrzeń jest i odkąd ruszył tunel zastanawiam się, jakiż to tęgi umysł wymyślił obecne porypane skrzyżowanie z absurdalną organizacją ruchu, zamiast zaprojektować zwykłe, proste rondo.
    Zamiast tego mamy nikomu niepotrzebne rondo na skrzyżowaniu Jagiellońskiej z Mickiewicza…

  2. Sobieskiego to jest obwodnica dla połowy Wieliszewa, Serocka i Nasielska. Bez Trasy Mostowej Poniatów-Jabłonna natężenie ruchu tylko będzie tam rosło. Można dziękować uśmiechniętemu Romkowi.

  3. Tak, rondo w tym miejscu byłoby bardzo wskazane, poprawi możliwość włączenia się do ruchu. Pozdrawiam

    • Tak. I przy okazji utrudni lub raczej całkiem zablokuje wyjazd straży pożarnej, bo tunel w szczycie będzie permanentnie zakorkowany w obie strony.

  4. Rondo w tym miejscu będzie powodować jeszcze większe korki rozciągające się do kolejnych rond przy Al. Legionów i Parkowej. Rondo jest oczywiście ok, tylko problem jest taki, że ulica jest alternatywą tranzytową dla DW632/631, a dodatkowo os. Młodych swoje też dorzuca. Bez innych możliwości objazdów tam nigdy nie będzie „uspokojenia”, a poza tym więcej ruchu będzie uciekać w Jagiellońską i korek się rozleje. Miasto rozpaczliwie potrzebuje inwestycji w nowe trasy, a nie działań pod publiczkę.

  5. Najlepiej rzucic haslo rondo pokazac ludziom ze cos robimy.Nie jest to kosztowna inwestycja zatem srodki sie znajda.Za 2 lata festyn fstegi i wielke otwarcie przez elite.A trasa mostowa sam projekt potrwa 10 lat budowa 10 lat wladza sie zmieni i to oni beda przecinac wstegi zatem po co sie starac.Budujmy ronda i sie usmiechajmy!

    • Za 10 lat to przejazd z Chotomowa do Centrum Legionowa i z powrotem będzie zajmował 2h, a do Warszawy szybciej będzie rowerem. Zdecydowana większość obecnych mieszkańców nie dożyje jakichkolwiek sensownych inwestycji, bo żeby takowe robić, to chociaż jakieś projekty trzeba zacząć i harmonogramy mieć, a tu jak na pikniku tylko uśmiechamy się. Jak ktoś chce wiązać swoją przyszłość z powiatem legionowskim, a musi się przemieszczać do pracy, to najgorszy z możliwych wyborów, bo tu wszędzie jest ciężko dojechać, nie tylko do Warszawy i z miesiąca na miesiąc jest coraz gorzej. Takie Piaseczno-bis z czasów przed S-kami i południową obwodnicą.

  6. Ja proponuję profilaktycznie każde skrzyżowanie przebudować na rondo, aby z nawet z najmniejszej uliczki łatwo było włączyć się do ruchu.
    A tak na prawdę, to mamy już chyba więcej rond niż Warszawa

    • Jak mikry wacek Romano zrobił z Sobieskiego/Suwalnej i pośrednio Jagiellońskiej „małą obwodnicę” dla mieszkańców zadupiewów gminnych, tudzież połowy Nasielska (polecam zobaczyć ile blach WND tędy jeździ), to bez rond i świateł byłaby to autostrada do nieba dla pieszych i innych zapier.dalaczy. Problem nie jest w rondach, tylko braku obwodnicy Legionowa i ujowym układzie dróg z lat 50-tych nijak nie przystających do obecnego natężenia ruchu. A sam pamiętam jak kiedyś były szumne plany dwujezdniowej Sobieskiego. I na planach jak zwykle się skończyło, a w międzyczasie deweloperka zabudowała wszystko na gęsto i jest jak jest. Miernoty, które do tego doprowadziły dalej są na stołkach.

Dodaj komentarz