Wiemy jak będzie wyglądał dworzec. Kto i za ile go wybuduje?

520465febca38.jpg

projekt nowego budynku dworca

18 miesięcy ma trwać budowa Centrum Komunikacyjnego w Legionowie, projektu współfinansowanego ze szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. 7 lutego poznamy wykonawcę jednej z najważniejszych budowli w historii powiatu.

 

Dzięki ogłoszonemu na początku stycznia br., przez Urząd Miasta Legionowo, przetargowi na budowę Centrum Komunikacyjnego w Legionowie, poznaliśmy ostateczny kształt tej ogromnej, strategicznej z punktu widzenia powiatu legionowskiego, inwestycji. Budowa będzie składała się z czterech segmentów: budowy dworca, garażu, połączenia drogowego ulicy Polnej i Piaskowej oraz rozbudowy istniejącego przejścia podziemnego. Głównym kryterium przetargu jest cena oraz termin gwarancji.

 

Dworzec
Aktualne zabudowania, tymczasowy budynek dworca kolejowego i autobusowego w postaci parterowego baraku kontenerowego musi zostać rozebrany. Nowy budynek dworca przy ul. Tadeusza Kościuszki będzie oferował powierzchnię komercyjną, biurową, magazynową oraz publiczną i komunikacyjną. Na parterze znajdzie się 6 lokali usługowych, poczekalnia i kasy biletowe. Na pierwszym piętrze zaprojektowano stanowiska komputerowe, salę wystawową, widowiskową i rozkładaną scenę. Na drugim piętrze znajdą się pomieszczenia dla pracowników dworca oraz gabinet przyszłego dyrektora Centrum Komunikacji. Aktualny projekt zakłada niewiele większą powierzchnię zabudowy i wysokość niż pierwotnie planowano. Zamiast 15,3 m budynek w najwyższym punkcie będzie liczył 15,9 m wysokości. Na przydworcowym parkingu zmieści się 97 samochodów. Kubatura dworca wynosić będzie 17297,7 m3, a powierzchnia zabudowy 1217 m2. Budynek będzie liczył 3 kondygnacje.

 

Garaż
Budynek wielopoziomowego garażu przy ul. Zegrzyńskiej zostanie wykonany w technologii parkingu otwartego. Z pierwotnie zaproponowanych 1800 miejsc parkingowych w ostatecznym projekcie pozostały 774 miejsca. Przed parkingiem przewidziano kolejne 52 miejsca. Garaż zamiast czterech pięter, będzie liczył trzy poziomy z czego trzeci, ostatni postanie niezadaszony. Porównując projekt do początkowych propozycji, okazuje się, że zamiast trzech wjazdów zostały dwa od strony torów, dwa od strony osiedla, a także wyjazd ślimakowy. Zamiast ośmiu klatek z windami, projekt zakłada trzy i jedną windę. Powierzchnia zabudowy zamiast 10509 m2, będzie liczyć ledwo 6570 m2.

 

Droga przez Piaski
Wzdłuż linii kolejowej ma powstać droga, która połączy ulicę Polną z Piaskową. Jej zadaniem będzie usprawnienie komunikacji dla mieszkańców dojeżdżających do wielopoziomowego parkingu. Ma powstać tu również chodnik, zatoki autobusowe oraz zjazdy. Nowa lokalna droga będzie wąska i ma mieć 6 metrów szerokości.

 

Rozbudowa przejścia
Jednym z elementów przetargu na wykonanie Centrum Komunikacyjnego jest również budowa przejścia podziemnego pod ul. Torową w Legionowie. Ta budowa na terenie zamkniętym należącym do PKP, będzie wymagać od wykonawcy modernizacji istniejącej sieci ciepłowniczej, przeniesienia kabli elektroenergetycznych, teletechnicznych i remontu kanalizacji deszczowej. Powstanie tu przejście o szerokości 3 m i długości ponad 12 m wraz z oświetleniem, chodnik, schody i pochylnia.

 

Wymagania urzędu
Liczbę uczestników przetargu oraz nazwy startujących w nim firm, urząd trzyma w tajemnicy. Koperty z dokumentami zostaną otworzone dopiero 7 lutego o 11.30. Aby mieć szansę na przystąpienie do przetargu, firmy muszą wpłacić wadium niebagatelnej wysokości bo ponad 1,1 mln złotych. Urząd postawił wiele obostrzeń i warunków dla przyszłego wykonawcy. Każdy z nich musiał w ostatnich pięciu latach wybudować, co najmniej 2 obiekty wielokondygnacyjne o łącznej kubaturze nie mniejszej niż 30 tysięcy m3, z czego jeden o wartości brutto minimum 18 mln oraz drugi o wartości 12 mln zł. Wykonawca musi się też wykazać doświadczeniem z zakresu budowy dróg. W ostatnich pięciu latach miał wybudować minimum 2 tys. mb dróg o wartości minimum 8 mln zł i 8 tys. m2 nawierzchni asfaltowej oraz 4 tys. m2 kostki brukowej.

 

Obawy o nadzór
Szacunkowy koszt całej inwestycji wynosi ok. 37 mln zł. Wielobranżowy nadzór inwestorski nad całością budowy będzie prowadziła firma Bud-Invent. Niestety jest to firma, która ostatnio nie cieszy się dobrą opinią. Lokalne media opisują skandal związany z budową Aquaparku w Słupsku, ogólnopolskie codziennie informują o zamkniętym lotnisku w Modlinie (z powodu wadliwie wykonanego pasa startowego). W obu przypadkach firma Bud-Invent pełniła rolę inwestora zastępczego – czyli robiła dokładnie to samo, co ma zrobić w Legionowie. Czy uda się bez kłopotów zakończyć tę jakże ważną dla miasta inwestycję, czas pokaże.

iw

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 15

  1. o się nachapią.. 😛
    mieszkańcy – róbmy zakłady o ile będzie obsuwa 😀

  2. Wymagania brzmią jak ustawka pod konkretną firmę.

  3. 18 miechów plus upalne lato 1 miech, plus mroźna i śnieżna zima 3 miechy, plus postępowanie upadłościowe i inne takie no dajmy na to 6 miechów, plus rozpisanie nowego konkursu na przetarg no niech optymistycznie będzie 6 miechów to będzie jakoś tak: 18+1+3+6+6 = 34 miechy
    34-18 = dużo 😀
    A nie, jeszcze odbiór, nieprawidłowości, naprawy w ramach reklamacji, BHP, P.POże, dajmy na to plus jeszcze 8 miechów
    A więc;

    34+8=42
    i
    42-18=24

    czyli obsuwa jakieś 2 lata.

  4. Jak będą tak budować dworzec jak ten tunel na L-wo Przystanek to POrażka będzie… Wiadukt nie będzie „skomunikowany” z dworcem, widocznie prezydent zapomniał że w Europie i na świecie są tzw. węzły komunikacyjne.Dworzec dawno można było wybudować skromny, najważniejsze są parkingi.Roman źle rządzi miastem.

  5. ekhm… brak słów. przepraszam, kto decydował o wyborze tego projektu? i ciekawe dlaczego po wyborze akurat raptem z 4 kond. zrobiło się trzy, z ponad 1,5 tyś. miejsc parkingowych zrobiło się zaledwie 774. i ta tragiczna elewacja… a ta kopułka… mmmmmmm miód malina. przy naszym urzędzie będzie wyglądać jak zlepek pozostałości…

  6. PROPONUJĘ NAZWĘ DLA TEGO GARAŻU – „PRZEKRĘT”, może byc też „USTAWKA”, są inne propozycje ???

  7. Bud-Invent ??? FIRMA KTÓRA NIE POTRAFIŁA ZBUDOWAĆ PASA STARTOWEGO BEZPOŚREDNIO NA ZIEMI MA NADZOROWAĆ BUDOWĘ WIELOPIĘTROWEGO BUDYNKU ??? CZY W TYM GUCIŃSKIM RATUSZU WSZYSCY POWARIOWALI ???

  8. Chyba po tej budowie kilku urzędników nie będzie już musiało pracować do końca życia.

  9. wszystko będzie dobrze, pod warunkiem że jonasze nie będą się fotografować ze szpadlami jak przy tunelu. uwaga, oni ściągają pioruny

  10. Niedługo okaże się że nie będzie chętnych do korzystania z dworca
    SKM z każdym rozkładem jest mniej, jeżeli odpadnie możliwość jazdy pociągiem KM to i nie będzie pasażerów

  11. Niestety piaskowe dziadki zablokowały postawienie większego parkingu. A szkoda mogło by to naprawdę ucywilizować parkowanie w tym rejonie.

  12. Kto stoi za firmą BUD-INVENT ?

  13. Kto stoi za firmą BUD-INVENT ?

  14. Warunki przetargu w części wymagania wyglądają, jakby Urząd Miasta wiedział, kto spełnia te wymagania z góry.

  15. BUD-IVENT….???? ktoś na tej decyzji nieźle zarobił, ręka rękę myje….

Dodaj komentarz