Nieporęt. Nawet 600 miejsc parkingowych w Zegrzu Południowym. Poczekalnia dla pasażerów i pętla autobusowa uzupełnią inwestycję

S4 Zegrze Południowe (2)

Stacja kolejowa w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt, fot. GP (archiwum)

Aby wart dziesiątki milionów złotych wielopoziomowy parking mógł powstać przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt trzeba sięgnąć po fundusze unijne. Szansa na otrzymanie tej dotacji zwiększy się dzięki zawarciu umowy partnerstwa między samorządami chcącymi zrealizować to przedsięwzięcie tj. gminami Nieporęt, Wieliszew i Serock oraz powiatem legionowskim. Aplikować o fundusze, które w aż 50 procentach pokryją wartość tej gigantycznej inwestycji można do czwartku, 26 września 2024 r.

Formalności związane z walką o 50 procentową dotację z funduszy unijnych do budowy parkingu wielopoziomowego, poczekalni dla pasażerów na peronach kolejowych oraz pętli autobusowej przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt przyspieszają. Aby móc aplikować o te środki, samorządy, które chcą zrealizować tę inwestycję muszą formalnie zawrzeć umowę partnerstwa.

Umowa partnerstwa

W poniedziałek, 23 września Rada Powiatu Legionowskiego podjęła uchwałę zobowiązującą zarząd powiatu legionowskiego do zawarcia umowy partnerstwa z gminami Nieporęt, Wieliszew i Serock na okoliczność planowanej budowy m. in. parkingu wielopoziomowego przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt. Liderem tego mającego być sfinalizowanym w 2027 r. projektu inwestycyjnego jest gmina Nieporęt. Jest to krok formalnie umożliwiający ubieganie się o środki unijne, które nawet w 50 procentach mogą pokryć koszt realizacji tej inwestycji. Aplikować o te fundusze można do czwartku, 26 września 2024 r.

25 tys. zł na prace przedprojektowe

Samorząd powiatowy podjął jeszcze jedną uchwałę w przedmiocie tej inwestycji. Mianowicie zapalił zielone światło do przekazania ze swojego tegorocznego budżetu 25 tys. zł gminie Nieporęt. Środki te mają wesprzeć ten ostatni samorząd w opracowaniu programu użytkowo-funkcjonalnego i studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Stworzenie tych 2 dokumentów jest kolejnym warunkiem umożliwiającym walkę o wspomnianą dotację z środków unijnych. Aktualnie, tak program funkcjonalno-użytkowy, jak i studium wykonalności dla budowy parkingu wielopoziomowego przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt są opracowywane przez nieporęckich samorządowców przy czynnym udziale ekspertów zewnętrznych.

600 miejsc parkingowych, poczekalnia dla pasażerów i pętla autobusowa

Łącznie 7 nieruchomości o łącznej powierzchni nieco ponad 5,6 hektara położonych wzdłuż zrewitalizowanej linii kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt, stanowiących własność powiatu legionowskiego zostanie w najbliższym czasie użyczonych gminie Nieporęt. Tereny zostaną udostępnione temu samorządowi bez przetargu i za darmo na okres 3 najbliższych lat w celu zrealizowania na nich wielopoziomowego parkingu. We wskazanej przestrzeni ma łącznie powstać nawet i 600 miejsc parkingowych, część z nich zostanie zrealizowana w formie naziemnej. Oprócz tego na peronach kolejowych znajdujących się na tej stacji zbudowana zostanie poczekalnia dla pasażerów, zaś w sąsiedztwie wspomnianego parkingowca powstanie też pętla autobusowa.

Koncepcja zagospodarowania przestrzeni wokół stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt powstała w 2016 r. Opracował ją powiat legionowski. Twórcy aktualnych dokumentów planistycznych dla tej inwestycji w dużej mierze wykorzystali zawarte w tym dokumencie rozwiązania.

 

O planach budowy m. in. parkingu wielopoziomowego przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt w ostatnim czasie informowaliśmy wielokrotnie m. in. w tej i w tej wiadomości.

 

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 31

  1. Czh ktokolwiek w ogóle analizował czy taka inwestycja jest tam potrzebna? Zapewne nie i wszystkie działania jak zwykle na hurra i pod publiczkę. Zasraneho lewoskrętu na Serock nie jesteście w stanie zrobić, ale wielopoziomowe parkingi się marzą. Zamiast robić z Zegrza ładną miejscowość turystyczno-wypoczynkową, to wszystko zostanie zalane betonem i pogrodzone płotami. Ciekawe jaki jest koszt takiego garażu vs. koszt budowy mostu kolejowego żeby rozpocząć przedłużanie linii do Serocka.

  2. północna cześć ‚aglomeracji’ w sensie komunikacyjnym to tragedia

    • Podziękujmy Grabcowi i Sokolnickiemu, którzy palcem nie ruszyli, żeby rozbudować układ komunikacyjny. 20 lat poszło w piz..du. Tych matołów to się powinno na latarniach powywieszać za działania (a raczej ich brak) przeciw społeczności, taka prawda.

  3. Jak zwykle trzeba zrobić coś co nikomu nie jest potrzebne, coś spektakularnego, żeby wójcica mogła znowu fotek napstrykać i oczywiście złapać za mikrofon, coś takiego, żeby ludziom zamydlić oczy, że przecież takie wow inwestycje są robione, więc padajcie pachołki na kolana i mnie podziwiajcie. A można by było zacząć od prawdziwych potrzeb mieszkańców, przede wszystkim bezpiecznego lewoskrętu w Zegrzu, kanalizacji tam, gdzie jej brakuje, dróg i wielu innych, bo naprawdę jest co robić, ale nie Nieporęt będzie robić parking, bo to rzeczywiście pierwsza potrzeba mieszkańców.

  4. Kolejny projekt typu „megalomania urzędnicza”, a tymczasem z powiatu nie ma nawet zakichanego łącznika do którejś S-ki i jedyna opcja to korek na Modlińskiej. Co wam się kretyni „samorządowi” wydaje, że wszyscy SKM na Gdański jeżdżą?

    • Wójty sołtysi prezesi starości i reszta ma pracę na miejscu więc co ich obchodzi Twój los czy moj

      • Jak ktoś chce mieć infrastrukturę, to pozostaje tylko głosowanie nogami i wyprowadzka na zachodnią stronę Wisły (a nawet południowo-wschodnia już ma dużo lepiej). Tu psy szczekają dupami, a jedyne inwestycje to deweloperskie kołchozy po horyzont.

    • Łącznik do istniejącej eski, mogła wymyślić osoba która nie ma zielonego pojęcia o drogach.

      • No, ty za to masz. Tyle co sobie ciasteczka w urzędzie zeżresz z okazji opierda.lania się.

  5. Kolej do Przasnysza – kurde ludzie macie gotowe tory od Przasnysza do Mławy itd i gniją i wszyscy mają w nosie. A wystarczyło by zrobić połączenie i nie trzeba wysiedlać poł polski ku nowym inwestycjom

    • To jest wąskotorówka środkiem wsi przy płotach. A kolej „do Przasnysza” ma sens gdyby łączyła się z linią w Chorzelach kilkanaście km dalej i była zelektryfikowana aż do Olsztyna. Wtedy mogłoby być to alternatywne i szybsze połączenie z Mazurami. Osobiście jednak uważam, że zamiast pchać się w taką kolej, powinna być przekształcona odnoga do Wodociągu Północnego w SKM z dodatkowym 2km łącznikiem do szkoły w Komornicy i tam stacją końcową. Wtedy 3/4 gminy Wieliszew i Serock miałyby SKM w odległości do 5km i to byłby realny benefit. Do zrealizowania dużo szybciej i za dużo mniejsze pieniądze niż parking wielopoziomowy w Zegrzu.

      • Pani Jolu SKM w Komornicy nigdy nie bedzie bo piniedzy nie ma.A poza tym bez przesady zeby tam inwestowac w SKM ktora bedzie kursowac 2 razy dziennie juz tez prosze nie wymyslac.Moze zaraz SKM zrobimy do Rozana… W powiecie Legionowskim brakuje dostepu do S i na takich dzialaniach niech cala wladza samorzadowa i powiatu sie skupi.Zadne parkingi, zadne pkp do Serocka po prostu S-ka!

        • Chłopie, jaka S-ka jak zafajdanej nawierzchni na DW632 w Dębe od 2 miesięcy nie mogą wymienić, a przez objazdy wszędzie dookoła mieszkańcy mają autostradę pod oknami. Tu S-ka to za 50 lat nie powstanie, a wiochy do czworaków deweloperskich się coraz więcej zjeżdża.

  6. Cudotwórca wójt Wieliszewa i inni zbawiciele nasi, wybrańcy narodu, zrobiły nam stacje PKP 3km na moczarach zwaną Centrum Wieliszew choć ja bym to nazwał Cymbałowo Wieliszew bo tylko na tym odludziu cymbały słychać z kościoła. Boże błogosław naszego Wujta i resztę trzech króli dzięki niem przeprawa przez bagna aby dostać się do dworca będzie codzienną akcją chroń łosie z wójtem. Dzięki tej przeprawie wszystkie łosie dały się znów zrobić w bambuko

    • Myślący Wójt forsowałby SKM po torach Wod. Północnego. Ale znaleźć myślącego wójta (burmistrza, prezydenta) w powiecie to mission impossible, dlatego jest co jest – wszędzie czworaki, szeregówki, bloki i korki – takie tuzy intelektu się pchają do rządzenia.

    • Kohamy naszego Pana wujta. Wyborcy wierni z Panem. Jamen.

  7. Pani Jolu widać nie zna Pani torów od Przasnysza do Mławy i jego odnóg do Golotczyzny itd. Druga sprawa że nie ma Pani pojęcia chyba o czym mówi bo czy wąskie tory czy szerokie nie robią różnicy chociażby na Kasprowy bez torów a pasażerów jest więcej niż w tej SKM na odcinku Zegrze Legionowo. Za granicą podróżują jednym nawet torem i się opłaca i jest cacy chociaż w Indiach jest najfajniej bo na dachu i widoki ładne. Reasumując w Polsce nic się nie opłaca poza zmianami rządzących figurantów co robią zament i Lansing Dancing tyle w temacie wystarczy popatrzeć na zbiornik Racibórz który budowali od 1970 roku od pierwszych dużych powodzi. Pani Jolu pies drapał SKM czy inne inwestycje – powiat legionowski jest terenami uznawanymi od niedawna przez firmy ubezpieczeniowe terenami powodziowymi bo ciekawostka firmy ubezpieczeniowe biorą informacje na temat wałów i od Warszawy do Nowaka nie były wały od wojny robione więc tym bym się martwił a nie SKMką

    • Tym byś się Renatek martwił i wąskotorówką popylał jak w Indiach na dachu zimą. No no. Nowa jakość normalnie. W którym urzędzie takie spierdoliny się lęgną? Pewnie w UG Wieliszew gdzie się nic nie da, poza kolejnymi blokami.

  8. Kurs 1 na godzinę i na więcej kursów kasy nie ma, a miliony wywalac na parking to są?

    • Bo przy parkingu można se słit focie strzelić, a przy kursach nie bardzo. Urzedasami kieruje lans, a nie efektywność i racjonalność.

  9. Narod wybral usmiechnietych i piniedzy ni ma i nie bedzie.Prosze stac w korkach i sie usmiechac a jak Grabiec bedzie mial wnuka to odrazu go na radnego za zaslugi dziadka dla powiatu.

  10. Menel ty umiesz czytać ze zrozumieniem – wątpię. Jak to trudno zrozumieć że można wykorzystać stara infrastrukturę. Menel nie gadaj głupot bo jak przychodzi wolne czy weekend to większość fejsowiczow lata z kijkami do Serocka na pieszo czy rowerami do Płońska pedałuje – no i jakoś wtedy nikt nie marudzi a tu kurcze narzekacie. Tak się zastanawiam czy czytający opinie innych to potrafią odróżnić w zdaniu przenośnię od realizmu ech polaczkom to nie dogodzi cóż taki naród….

    • Ale co ty do mnie piszesz? Budowa parkingu wielopoziomowego w tym miejscu to bezsens. Nikt nie analizował tej inwestycji, tylko został rzucony pomysł „z dupy”, żeby ładnie wyglądało i żeby władzia mogła się polansować. I ciekawe kto będzie potem koszty obsługi ponosił. Zapewne wszyscy po piątaku za parkowanie. Poza tym Pułtusk i Nasielsk też tam będzie chciał parkować. Najpierw to niech lewoskręt zrobią, a dopiero później myślą co dalej. Poza tym jeżeli cały teren jest własnością powiatu, to można zrobić ładny parking jednopoziomowy, zadrzewiony, wiaty, panele, etc., a nie ładować miliony w betonowy bunkier. Zacznijcie w końcu urzędasy myśleć.

  11. Tak się zastanawiam że faktycznie te wały do okoła powiatu są stare i z ziemi i nigdy nie były reanimowane. To będzie jazda jak gdzieś coś puści, wtedy to już jedynie uciekać na te żelbetowe parkingi obok dworców, włazić wysoko i czekać bo tam to nawet niemieckie śmiglowce ratunkowe wyladują. No no POwcy brawo pomysłu BUDUJTA BUDUJTA TE PARKINGI BĘDĄ JAK SCHRONY TYLE ZE W ODWROCONEJ WERSJI. Powódź rwoca woda pod spodem a na ostatniej kondygnacji garażu dworcowego wszyscy z Legionowa się zmieścili i czekają na ewakuację

  12. Popieram ładne 2 wielkie place. Nie ma potrzeby wyrzucać pieniędzy z naszych podatków z Serocka Nieporetu u Wieliszewa. Czemu nikt nie zapytał korzystających z SKm o zdanie.
    Trzeba zrobić ankietę on line w Powiatowej i wtedy zobaczycie, że takiej betonozy za grube miliony w pięknym Zegrzu nikt z nas nie chce.
    My chcemy co 30 min Skm I lokalną od Rybakow do Biedry czy do ronda.
    A to nie kosztuje 26 milionów.

  13. Sorki, to Warszawa powinna się dorzucać a nie zwróć oczy inne. Bo to Warszawa powinna dbać aby auta nie wjeżdżały do Warszawy. Uśmiechnięta Polska i jej wyborcy teraz powinni się uśmiechać. W końcu macie to co chceta, więc szeroko uśmiech.

  14. Ludzie chcą lokalnej w Zegrzu, żeby nie jeździć w celu zawrócenia na rondo tylko sprawnie wyjeżdżać w kierunku Serocka z SKM
    Czy to tak trudno pojąć ?
    Możecie to zrobić właściwie już teraz a nie budować nam niechciane parkingi i dworce za miliony, których potem nie będzie komu utrzymać i zacznie się to co w Legionowie pustki bo 5 zł będziecie wydzierać.
    Dlaczego robicie ludziom na złość ? Nie po to jest samorząd żeby ludziom szkodzić tylko żeby wyborcom życie ułatwiać.

    I SKM co 30 minut !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! przynajmniej między 16. a 17.00 jak wracamy z pracy, a nie co godzinę.

  15. Mega korki od strony Serocka i Zegrza w kierunku do Legionowa i Nieporetu, stoi się codziennie. Normalny dojazd zapewnia tylko SKM z Zegrza, tylko powinna być co 30 minut, jest ogrom ludzi chętnych.

    • To dziwne. Developerzy twierdzą, że jedzie się 20 minut do Centrum Warszawy. Czyżby ktoś tu kłamał?

    • Mnie to osobiście strasznie wk.rwia. Stada wieśniaków pokupowały domy i inne szeregówki na wypizdowie pt. Serock, sami te korki robią i potem narzekają, że korki. Trzeba było wcześniej myśleć, a nie wierzyć w reklamy deweloperów. Jeszcze parę lat temu żadnych korków nie było, dopóki się wsiurów na patoosiedla nie nazjeżdżało.

  16. To, że nie ma komunikacji co 30 minut z Zegrza jak Pan Bóg przykazał i inni przy korytach deklarowali głośno jak się lansowali na YT po otwarciu S4 z Zegrza, to nie jest wina tych co się sprowadzili na wipizdowo pt. Serock tu żyć.
    Trzeba się cieszyć, że chcą mieszkać w takiej marnej gminie Serock, co to Burmistrz nie potrafi skupić się na priorytetach dla napływających kolejnych podatników, czyli walczyć o dojazd kolejką z Zegrza co 30 minut, bo wiadomo autem to nieporozumienie i drożyzna.
    Powinien też zadbać i to w trybie pilnym o rekreację dla nowych i starych mieszkańców, a nie zafiksował się na pseudorekreacji wzdłuż głównych arterii drogowych. Jakoś ten zbiornik wodny pod nazwą Jezioro Zegrzyńskie i Narew wyjątkowo przeszkadzają Panu Borkowskiemu, widać to jakie ma nastawienie i jak nie może ruszyć dalej z kontynuacją ścieżki z Zegrza przez Jadwisin do Serocka.
    Przynajmniej robił by to etapami jak deklarował publicznie.
    Jest taka mądra maksyma – Nie ważne jak ktoś zaczyna, ważne jak kończy.

Dodaj komentarz