Nieporęt. Nawet 600 miejsc parkingowych w Zegrzu Południowym. Poczekalnia dla pasażerów i pętla autobusowa uzupełnią inwestycję

S4 Zegrze Południowe (2)

Stacja kolejowa w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt, fot. GP (archiwum)

Aby wart dziesiątki milionów złotych wielopoziomowy parking mógł powstać przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt trzeba sięgnąć po fundusze unijne. Szansa na otrzymanie tej dotacji zwiększy się dzięki zawarciu umowy partnerstwa między samorządami chcącymi zrealizować to przedsięwzięcie tj. gminami Nieporęt, Wieliszew i Serock oraz powiatem legionowskim. Aplikować o fundusze, które w aż 50 procentach pokryją wartość tej gigantycznej inwestycji można do czwartku, 26 września 2024 r.

Formalności związane z walką o 50 procentową dotację z funduszy unijnych do budowy parkingu wielopoziomowego, poczekalni dla pasażerów na peronach kolejowych oraz pętli autobusowej przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt przyspieszają. Aby móc aplikować o te środki, samorządy, które chcą zrealizować tę inwestycję muszą formalnie zawrzeć umowę partnerstwa.

Umowa partnerstwa

W poniedziałek, 23 września Rada Powiatu Legionowskiego podjęła uchwałę zobowiązującą zarząd powiatu legionowskiego do zawarcia umowy partnerstwa z gminami Nieporęt, Wieliszew i Serock na okoliczność planowanej budowy m. in. parkingu wielopoziomowego przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt. Liderem tego mającego być sfinalizowanym w 2027 r. projektu inwestycyjnego jest gmina Nieporęt. Jest to krok formalnie umożliwiający ubieganie się o środki unijne, które nawet w 50 procentach mogą pokryć koszt realizacji tej inwestycji. Aplikować o te fundusze można do czwartku, 26 września 2024 r.

25 tys. zł na prace przedprojektowe

Samorząd powiatowy podjął jeszcze jedną uchwałę w przedmiocie tej inwestycji. Mianowicie zapalił zielone światło do przekazania ze swojego tegorocznego budżetu 25 tys. zł gminie Nieporęt. Środki te mają wesprzeć ten ostatni samorząd w opracowaniu programu użytkowo-funkcjonalnego i studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Stworzenie tych 2 dokumentów jest kolejnym warunkiem umożliwiającym walkę o wspomnianą dotację z środków unijnych. Aktualnie, tak program funkcjonalno-użytkowy, jak i studium wykonalności dla budowy parkingu wielopoziomowego przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt są opracowywane przez nieporęckich samorządowców przy czynnym udziale ekspertów zewnętrznych.

600 miejsc parkingowych, poczekalnia dla pasażerów i pętla autobusowa

Łącznie 7 nieruchomości o łącznej powierzchni nieco ponad 5,6 hektara położonych wzdłuż zrewitalizowanej linii kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt, stanowiących własność powiatu legionowskiego zostanie w najbliższym czasie użyczonych gminie Nieporęt. Tereny zostaną udostępnione temu samorządowi bez przetargu i za darmo na okres 3 najbliższych lat w celu zrealizowania na nich wielopoziomowego parkingu. We wskazanej przestrzeni ma łącznie powstać nawet i 600 miejsc parkingowych, część z nich zostanie zrealizowana w formie naziemnej. Oprócz tego na peronach kolejowych znajdujących się na tej stacji zbudowana zostanie poczekalnia dla pasażerów, zaś w sąsiedztwie wspomnianego parkingowca powstanie też pętla autobusowa.

Koncepcja zagospodarowania przestrzeni wokół stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt powstała w 2016 r. Opracował ją powiat legionowski. Twórcy aktualnych dokumentów planistycznych dla tej inwestycji w dużej mierze wykorzystali zawarte w tym dokumencie rozwiązania.

 

O planach budowy m. in. parkingu wielopoziomowego przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt w ostatnim czasie informowaliśmy wielokrotnie m. in. w tej i w tej wiadomości.

 

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 13

  1. Czh ktokolwiek w ogóle analizował czy taka inwestycja jest tam potrzebna? Zapewne nie i wszystkie działania jak zwykle na hurra i pod publiczkę. Zasraneho lewoskrętu na Serock nie jesteście w stanie zrobić, ale wielopoziomowe parkingi się marzą. Zamiast robić z Zegrza ładną miejscowość turystyczno-wypoczynkową, to wszystko zostanie zalane betonem i pogrodzone płotami. Ciekawe jaki jest koszt takiego garażu vs. koszt budowy mostu kolejowego żeby rozpocząć przedłużanie linii do Serocka.

  2. północna cześć ‚aglomeracji’ w sensie komunikacyjnym to tragedia

    • Podziękujmy Grabcowi i Sokolnickiemu, którzy palcem nie ruszyli, żeby rozbudować układ komunikacyjny. 20 lat poszło w piz..du. Tych matołów to się powinno na latarniach powywieszać za działania (a raczej ich brak) przeciw społeczności, taka prawda.

  3. Jak zwykle trzeba zrobić coś co nikomu nie jest potrzebne, coś spektakularnego, żeby wójcica mogła znowu fotek napstrykać i oczywiście złapać za mikrofon, coś takiego, żeby ludziom zamydlić oczy, że przecież takie wow inwestycje są robione, więc padajcie pachołki na kolana i mnie podziwiajcie. A można by było zacząć od prawdziwych potrzeb mieszkańców, przede wszystkim bezpiecznego lewoskrętu w Zegrzu, kanalizacji tam, gdzie jej brakuje, dróg i wielu innych, bo naprawdę jest co robić, ale nie Nieporęt będzie robić parking, bo to rzeczywiście pierwsza potrzeba mieszkańców.

  4. Kolejny projekt typu „megalomania urzędnicza”, a tymczasem z powiatu nie ma nawet zakichanego łącznika do którejś S-ki i jedyna opcja to korek na Modlińskiej. Co wam się kretyni „samorządowi” wydaje, że wszyscy SKM na Gdański jeżdżą?

    • Wójty sołtysi prezesi starości i reszta ma pracę na miejscu więc co ich obchodzi Twój los czy moj

      • Jak ktoś chce mieć infrastrukturę, to pozostaje tylko głosowanie nogami i wyprowadzka na zachodnią stronę Wisły (a nawet południowo-wschodnia już ma dużo lepiej). Tu psy szczekają dupami, a jedyne inwestycje to deweloperskie kołchozy po horyzont.

  5. Kolej do Przasnysza – kurde ludzie macie gotowe tory od Przasnysza do Mławy itd i gniją i wszyscy mają w nosie. A wystarczyło by zrobić połączenie i nie trzeba wysiedlać poł polski ku nowym inwestycjom

    • To jest wąskotorówka środkiem wsi przy płotach. A kolej „do Przasnysza” ma sens gdyby łączyła się z linią w Chorzelach kilkanaście km dalej i była zelektryfikowana aż do Olsztyna. Wtedy mogłoby być to alternatywne i szybsze połączenie z Mazurami. Osobiście jednak uważam, że zamiast pchać się w taką kolej, powinna być przekształcona odnoga do Wodociągu Północnego w SKM z dodatkowym 2km łącznikiem do szkoły w Komornicy i tam stacją końcową. Wtedy 3/4 gminy Wieliszew i Serock miałyby SKM w odległości do 5km i to byłby realny benefit. Do zrealizowania dużo szybciej i za dużo mniejsze pieniądze niż parking wielopoziomowy w Zegrzu.

      • Pani Jolu SKM w Komornicy nigdy nie bedzie bo piniedzy nie ma.A poza tym bez przesady zeby tam inwestowac w SKM ktora bedzie kursowac 2 razy dziennie juz tez prosze nie wymyslac.Moze zaraz SKM zrobimy do Rozana… W powiecie Legionowskim brakuje dostepu do S i na takich dzialaniach niech cala wladza samorzadowa i powiatu sie skupi.Zadne parkingi, zadne pkp do Serocka po prostu S-ka!

  6. Cudotwórca wójt Wieliszewa i inni zbawiciele nasi, wybrańcy narodu, zrobiły nam stacje PKP 3km na moczarach zwaną Centrum Wieliszew choć ja bym to nazwał Cymbałowo Wieliszew bo tylko na tym odludziu cymbały słychać z kościoła. Boże błogosław naszego Wujta i resztę trzech króli dzięki niem przeprawa przez bagna aby dostać się do dworca będzie codzienną akcją chroń łosie z wójtem. Dzięki tej przeprawie wszystkie łosie dały się znów zrobić w bambuko

    • Myślący Wójt forsowałby SKM po torach Wod. Północnego. Ale znaleźć myślącego wójta (burmistrza, prezydenta) w powiecie to mission impossible, dlatego jest co jest – wszędzie czworaki, szeregówki, bloki i korki – takie tuzy intelektu się pchają do rządzenia.

    • Kohamy naszego Pana wujta. Wyborcy wierni z Panem. Jamen.

Dodaj komentarz