Urząd Gminy Nieporęt rozstrzygnął postępowanie przetargowe mające na celu wyłonić wykonawcę, który zaprojektuje, a następnie wybuduje w Ryni nowy, blisko 2-kilometrowy odcinek drogi pieszo-rowerowej w rejonie zapory bocznej Zalewu Zegrzyńskiego. Inwestycja powinna zostać wykonana w ciągu 12 miesięcy i pochłonie blisko 3 mln zł.
5 ofert
Urząd Gminy Nieporęt planował przeznaczyć na opracowanie dokumentacji technicznej, a następnie budowę drogi dla pieszych i rowerów w miejscowości Rynia maksymalnie 3 070 000,00 zł brutto. W wyznaczonym terminie swoje oferty przesłało pięć firm:
– INSTALNIKA Sp. z o.o. – 2 808 388,23 zł brutto
– Infrastruktura BUD-59 Sp. z o.o. – 7 760 000,00 zł brutto
– Jakość Bis Sp. z o.o. – 1 949 968,20 zł brutto
– TIT BRUK – 2 846 207,70 zł brutto
– AGBUD GROUP – 3 998 960,01 zł brutto
Ostatecznie kilka dni temu nieporęccy urzędnicy poinformowali, że za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy: INSTALNIKA Sp. z o.o., która wykona zadanie w Ryni za 2 808 388,23 zł brutto.
Zakres inwestycji
Celem tego zadania jest opracowanie dokumentacji technicznej, a następnie budowa drogi dla pieszych i rowerów na odcinku ok. 1 940 mb w miejscowości Rynia. Projektowany ciąg pieszo – rowerowy zlokalizowany zostanie na zaporze bocznej Zalewu Zegrzyńskiego na odcinku od ul. Głównej (pętla autobusowa) do ul. Wczasowej (granica z Gminą Radzymin).
Minimalne parametry techniczne dla nowego ciągu pieszo – rowerowego będą wynosić:
– długość około 1 940 m,
– prędkość projektowa (trasa lokalna) 20 km/h,
– szerokość zgodnie ze standardami infrastruktury drogowej poza terenem zabudowanym ciągu pieszo – rowerowego, do której nie wlicza się szerokości krawężnika/opornika/obrzeża – 2,5 m,
– skrajnia pionowa nie mniejsza niż 2,50 m,
– skrajnia pozioma nie mniej niż 0,3 m.
Wybrany wykonawca zrealizuje poniższe rozwiązania dla nowej drogi pieszo-rowerowej:
– warstwa ścieralna z betonu asfaltowego – o grubości 4 cm,
– skropienie kruszywa emulsją asfaltową przed ułożeniem warstwy ścieralnej,
– warstwa wiążąca z betonu asfaltowego – o grubości 4 cm,
– warstwa podbudowy z kruszywa łamanego o grubości 10 cm,
– warstwa ulepszonego podłoża (mrozoochronna) – mieszanka związana spoiwem hydraulicznym (cementem) o gr. minimum 15 cm.
Na czarno zaznaczono przebieg nowej planowanej drogi pieszo-rowerowej w Ryni (fot. Google Maps)
Wybrany wykonawca będzie miał 12 miesięcy na zaprojektowanie i budowę nowego odcinka drogi pieszo-rowerowej na terenie Ryni od momentu podpisania stosownej umowy z Urzędem Gminy Nieporęt.