Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich (MZDW) w Warszawie chce przebudować ulicę Strużańską na odcinku pomiędzy Józefowem, a Rembelszczyzną w gminie Nieporęt. Projekt tej inwestycji jeszcze powstaje. Obecnie wszczęto zaś postępowanie środowiskowe zmierzające do ustalenia szczegółowych uwarunkowań związanych z jej realizacją.
18 sierpnia 2023 r. Urząd Gminy (UG) w Nieporęcie na wniosek MZDW w Warszawie wszczął postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 632 od miejscowości Józefów do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 633 w miejscowości Rembelszczyzna na terenie gminy Nieporęt w powiecie legionowskim”. Chodzi o 3,5 kilometrowy fragment ulicy Strużańskiej na odcinku od jej skrzyżowania z ulicą Szkolną w Józefowie do jej skrzyżowania z ulicą Jana Kazimierza w Rembelszczyźnie.
Można składać wnioski i uwagi
Z uwagi na to, iż powyższa inwestycja drogowa jest przedsięwzięciem mogącym potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, nieporęccy urzędnicy już zwrócili się do szeregu innych instytucji z prośbą o zaopiniowanie jej w zakresie konieczności wykonania dla niej szczegółowszego raportu środowiskowego. I tak, wystąpiono w tej sprawie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Legionowie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z siedzibą w Dębem. Instytucje te mają wypowiedzieć się, czy w przypadku tej inwestycji konieczne jest opracowanie raportu środowiskowego tj. dokumentu, w którym kompleksowo oceniany jest wpływ danej inwestycji na środowisko, w tym na zdrowie ludzi. Oprócz tego, już teraz z dokumentacją zebraną w przedmiotowej sprawie, zainteresowane strony mogą się zapoznać w dziale ochrony środowiska i rolnictwa nieporęckiego urzędu. Mogą też składać do niej swoje wnioski i zastrzeżenia.
Koszty projektowania
Kompletną dokumentację projektową dla tej inwestycji drogowej od jesieni 2021 r. opracowuje firma Eco5tech z Warszawy. Zgodnie z umową, projektowanie tej inwestycji ma być połączone z uzyskaniem wszystkich zgód na jej faktyczną realizację, w tym decyzji o jej środowiskowych uwarunkowaniach. Proces ten powinien zakończyć się dopiero w 2024 r. MZDW w Warszawie za realizację tej usługi zapłacił 890 tys. zł. Również realizacja robót drogowych związanych z tym przedsięwzięciem zostanie opłacona z budżetu samorządu Mazowsza. – Dokumentacja projektowa powinna obejmować w zależności od potrzeb budowę lub przebudowę jezdni, poboczy, skrzyżowań, obiektów inżynierskich, dróg serwisowych, ciągów pieszo-rowerowych lub pieszych i rowerowych, zatok autobusowych, systemu odwodnienia, miejsc do kontroli pojazdów oraz budowę innych niezbędnych elementów drogi – informowali w przeszłości drogowcy z warszawskiego MZDW.