Według planów nieporęckich urzędników siedziba Urzędu Gminy (Plac Wolności 1) jeszcze w 2025 roku powinna zostać przebudowana. Pod koniec grudnia ubiegłego roku rozstrzygnięto przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Siedziba nieporęckiego Urzędu Gminy ma się wzbogacić o Biuro Obsługi Mieszkańca, które zostanie dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
Cztery firmy były gotowe wykonać dokumentację projektowo-kosztorysową przebudowy Urzędu Gminy Nieporęt
Na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej siedziby Urzędu Gmin nieporęccy urzędnicy byli gotowi przeznaczyć maksymalnie 140 tys. zł brutto. W wyznaczonym terminie swoje oferty przesłały cztery firmy:
– ARCHEFAKT Rafał Wójcik, Warszawa, ul. Wolfganga Amadeusza Mozarta 6 lok. 918, 02-736 Warszawa – 138 990,00 zł brutto,
– MxA ARCHITEKTURA Pracownia Projektowa Jan Mazur, ul. Mogilska 40 lok. 33, 31-546 Kraków – 196 185,00 zł brutto,
– MAMARCHITEKCI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Estońska 1/3, 03-903 Warszawa – 152 040,30 zł brutto,
– SART Sp. z o.o., ul. Czerwonych Maków 11, 05-800 Pruszków – 218 940,00 zł brutto.
Ostatecznie nieporęccy urzędnicy za najkorzystniejszą wybrali ofert firmy ARCHEFAKT z Warszawy ma blisko 139 tys. zł brutto, która jako jedyna mieściła się w zaplanowanym budżecie.
Zakres inwestycji
Jak dowiadujemy się z udostępnionej dokumentacji przetargowej celem powyższego zadania jest wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy budynku UG w Nieporęcie w zakresie budowy Biura Obsługi Mieszkańca.
Wykonanie powyższej dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy Urzędu Gminy Nieporęt będzie obejmowało poniższe etapy:
- Etap 1 – wykonanie projektu koncepcyjnego. Dopiero po pozytywnym zaopiniowaniu rozwiązań projektowych, zaproponowanych w projekcie koncepcyjnym przez nieporęckich urzędników, Wykonawca będzie mógł przystąpić do etapu szczegółowego projektowania.
- Etap 2 – wykonanie kompletnej, wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz uzyskanie wszystkich wymaganych prawem i niezbędnych do realizacji decyzji w tym decyzji zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę.
- Etap 3 – pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych, prowadzonych na podstawie opracowanej dokumentacji, od dnia rozpoczęcia procedury przetargowej na wykonanie robót budowlanych (na podstawie dokumentacji projektowej) do dnia ich zakończenia przez Wykonawcę inwestycji i uzyskania wymaganych prawem niezbędnych do użytkowania decyzji/zgód/zgłoszeń.
Według planów nieporęckich urzędników Biuro Obsługi Mieszkańca powinno zawierać stanowiska otwarte (dla osób przychodzących do Urzędu Gminy), w tym m.in.:
– 1 stanowisko (1 osobowe) dla Kancelarii (okienko do przyjmowania osób),
– 1 stanowisko (1 osobowe) dla Działu Podatków i Windykacji,
– 3 stanowiska (3 osobowe) dla Działu Spraw Obywatelskich i USC,
– 1 stanowisko (1 osobowe) dla Działu Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
– 1 stanowisko (1 osobowe) dla Działu Zarządu Dróg Transportu,
– 1 stanowisko (1 osobowe) dla Działu Zagospodarowania Przestrzennego i Działu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami,
– 1 stanowisko rotacyjne tzw. „zapasowe”,
– „kącik dla dzieci” w strefie otwartej.
W miejscu obecnej Kancelarii stworzone mają zostać 2 oddzielne, zamknięte pomieszczenia.
Dodatkowo w ramach planowanej inwestycji planowane jest utworzenie pomieszczeń zamkniętych:
– 1 pomieszczenie dla potrzeb Kancelarii ze stanowiskami pracy dla 2 osób (praca cicha),
– 1 duże pomieszczenie dla Działu Podatków i Windykacji ze stanowiskami pracy dla co najmniej 6 osób,
– 2 pomieszczenia dla Działu Spraw Obywatelskich i USC ze stanowiskami pracy dla co najmniej 6 osób,
– 1 pomieszczenie dla Działu Gospodarki Komunalnej ze stanowiskiem pracy dla 1 osoby,
– 2 pomieszczenia dla Straży Gminnej z zapleczem socjalnym, do których będzie oddzielne wejście z zewnątrz.
Pełna dokumentacja projektowo-kosztorysowa powinna zostać wykonana przez wybraną firmę w ciągu czterech miesięcy od podpisania umowy na realizację tego zadania. Nieporęccy urzędnicy przewidują, że w czasie prowadzonych prac budowlanych Urząd Gminy będzie cały czas funkcjonował.
Z przyjętej pod koniec 2024 uchwały budżetowej Gminy Nieporęt wynika, że w 2025 roku na przebudowę budynku Urzędu Gminy w Nieporęcie w zakresie utworzenia strefy Biura Obsługi Mieszkańca zarezerwowano około 500 tys. zł.