Nieporęt. Wykonawca rozbudowy DK 61 zwęził ul. Warszawską w okolicy ronda w Zegrzu Południowym do jednego pasa w obu kierunkach

Utrudnienia na Dk 61 w Zegrzu Południowym (fot. Facebook)

Utrudnienia na DK 61 w Zegrzu Południowym (fot. Facebook)

Trwa jedna z największych inwestycji drogowych ostatnich lat na terenie powiatu legionowskiego – rozbudowa drogi krajowej nr 61 na odcinku między Legionowem a Zegrzem Południowym. Dzisiaj (18 listopada) wykonawca w okolicy ronda w Zegrzu Południowym zwęził DK 61 do jednego pasa ulicę Warszawską zarówno w stronę Legionowa jak i Serocka. Nowa tymczasowa organizacja ruchu wprowadzona została do czasu zakończenia prowadzonych tam prac związanych z przebudową infrastruktury technicznej i budową drogi.

 

 

– W poniedziałek, 18 listopada, po godz. 11.00 na DK 61 (od km 29+780 do km 30+253) zostanie wprowadzona czasowa zmiana w organizacji ruchu. Na odcinku ok. 500 m (w rejonie ronda w Zegrzu) kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Prędkość zostanie ograniczona do 50 km/h. – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

 

 

Jak dodają przedstawiciele GDDKiA wykonawca będzie prowadził prace m.in. w pasie rozdziału związane z:

  • przebudową istniejącej infrastruktury technicznej oraz budową projektowanej infrastruktury technicznej (sieci teletechniczne, energetyczne, wod.-kan.),
  • budową odcinka drogi krajowej DK-61.

Jak na razie nie wiadomo, ile czasu zajmą wykonawcy powyższe prace. GDDKiA nie podaje obecnie takiej informacji.

Powyższą informację o rozpoczęciu utrudnień na powyższym odcinku DK 61 potwierdzają w poniedziałek (18 listopada) kierowcy, którzy na co dzień korzystają z DK 61 w Zegrzu Południowym.

Utrudnienia na ulicy Warszawskiej (DK 61) w Zegrzu Południowym (fot. Facebook):

Zakres inwestycji

DK nr 61 na odcinku pomiędzy Legionowem, a Zegrzem Południowym jest poszerzana do drogi 4-pasmowej, a rondo istniejące w Zegrzu Południowym ma być całkowicie przebudowane. Rondo, na którym obecnie krzyżują się DK nr 61 z drogą wojewódzką nr 631 (DW nr 631) stanie się rondem turbinowym tj. takim, w którym dwa lub więcej pasów ruchu będą oddzielone od siebie wysepką lub rodzajem krawężnika. Co do zasady, na rondzie turbinowym nie ma możliwości zmiany pasa ruchu, a jeśli jest już taka możliwość, to jest ona ograniczona jedynie do wybranych fragmentów ronda. Co ważne, prowadząca z Legionowa do Serocka DK nr 61 zostanie poprowadzona wiaduktem, co oznacza, że nad rondem turbinowym w Zegrzu Południowym powstanie estakada. Dzięki tym rozwiązaniom powstanie bezkolizyjna relacja z Legionowa do Serocka.

W ramach tej inwestycji, powstaną też pooddzielane ekranami akustycznymi równoległe do DK nr 61 drogi serwisowe, które w większości będą drogami dwukierunkowymi. Obok nich zbudowane zostaną chodniki i ścieżki rowerowe. Sama krajówka zostanie oświetlona na całej przebudowywanej długości. Pozostała infrastruktura drogowa zostanie oświetlona tylko w miejscach przejść dla pieszych i skrzyżowań.

Więcej o rozbudowie DK 61 pisaliśmy m.in. TUTAJ.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 33

  1. Jak można dopuścić do takiej organizacji w umowie powinno być utrzymanie dotychczasowej przepustowości ruchu ewentualnie zmiana organizacji 2 pasy rano w jedną stronę a wieczorem odwrotnie, jak mieszkańcy Serocka mają dojechać do pracy? Jak mają dojechać służby ratunkowe ?

    • No jak chce się mieć drogę dwupasmową w obu kierunkach z Serocka i do Serocka to trza się trochę nacierpieć.

      • Przecież już była dwupasmowa od kilku lat, remontowana, ulepszana. A od jakiegoś czasu jak zrobili stację i zaczęli remont drogi z i do legionowa (a nie do Serocka) to się zaczęły tworzyć korki…
        To jak teraz to jeszcze zwężą to powodzenia….
        Już i tak wydostanie się rano w stronę Warszawy to katastrofa
        Ludzi tu mieszka co raz więcej. A pociągi raz na godzinę i to tak że się nie da na 08:00 dojechać do pracy to trochę bieda
        Jak jeszcz zaczną robić wiadukt..
        W zimę
        No mistrzostwo świata
        Rozgrzebią i zostawią bo deszcz i mróz
        I jeszcze nie podać informacji do kiedy planują to skończyć
        Sam pracuje na budowach od ponad 30 lat
        I nie wyobrażam sobie takiej sytuacji 😉

    • Wiekszosc z Serocka i tak dojezdza do SKM w Zegrzu zatem nie ma tragedi.Wazne ze w koncu zostanie rozbudowana ta droga.Z Zegrza do Marek tez powinna byc rozbudowana do 4-pasmowej ale poprzedni wojt nie dal na to pozwolenia.A obecnej wojt to tylko tance w glowie.

      • C.a 500 samochodów na placu to większość? Zdecydowana MNIEJSZOŚĆ. Ile można tłumaczyć, ze nie każdy pracuje w Centrum Warszawy? Dziś o 10 był już korek dzięki temu zwężeniu. Strach pomyśleć co będzie w szczycie. I znowu sporo ruchu pójdzie w DK62 i już załadowaną pod korek DW632 a potem Łajski albo Sobieskiego. Niech się wszyscy w powiecie cieszą, że korki się wszędzie powiększą.

        • dziś przed 6 rano już był korek

          • a dziś jak popadało to byl większy korek.

      • zakładasz ze ‚każdy’ z Serocka jedzie do pracy/szkoły do Warszawy? mocne

    • Naprawdę zabrakło zarządzającym tą inwestycją rozumu. Gdyby logicznie ktoś czytaj Starostwo pomyslał to kolejność powinna być taka:
      Szybką budowa drogi serwisowej od mostu w Zegrzu do ronda w Zegrzu co rozładowałoby by czesciowo ruch w obu kierunkach, dałoby możliwość dojazdu do Skm Zegrze, żeby wydostać się do Warszawy i zmniejszyć korek.
      Zafundowali nam MEGA KOREK, nawet do S4 będzie problem dotrzeć rano, o powrocie przez rondo nie wspomnę, tu możemy podziękować za brak działania Panu Botkowskiemu, o którym zawsze sobie pomyślcie jak będziecie stać w korku na rondzie w Zegrzu wracając do gminy Serock.
      Doprawdy to takie oczywiste jechać codziennie w przeciwnym kierunku i to w korku.

      • To jest piękny, modelowy przykład jak kijowo skomunikowana kolej nic nie daje, mimo że jest. Tak btw. te pociągi to raptem odtworzenie stanu z lat 90-tych, co przy obecnej ilości mieszkańców jest absolutnie niewystarczające. Do tego wielki sukces Kownackiego, czyli prześwietny dworzec kolejowy „Centrum”, z którego pies z kulawą nogą nie korzysta oraz równie wielki sukces Sokolnickiego, czyli brak P&R z prawdziwego zdarzenia w Zegrzu wraz z dojazdami. Same sukcesy mają te tutejsze orły intelektu.

        • bo te samorządowe ‚orły’ to są/były/będą (wybrać) zajęte mocno przekształcaniem działek rolnych w budowlane oraz podejmowanie w gościnę ‚doświadczonych deweloperów’….

    • Żeby choć częściowo usprawnić ruch i rozładować korek można czasowo zdemontować słupki dzielące 2 pasy na 2pasmówce na przeciwko Pizzerri w Zegrzu i upłynnić ruch z parkingu SKM.

      • wyjazd z parkingu SKM… a najlepszy jest wyjazd spod biedry wprost na 2 pasmówkę bez pasa rozbiegowego, jakbym z posesji wyjeżdżał na gruntówkę. majstersztyk

  2. To jest brzydko mówiąc zyebany po całości projekt. Zamiast zrobić wiadukt w ciągu DW (w tym nad torem) z rezerwą pod drugą jezdnię i w pełni bezkolizyjne skrzyżowanie, to robi się drogi i niepotrzebny wiadukt w ciągu DK i zostawia korkogenne rondo. Dekiel projekt robił, inne dekle akceptowały, a konsekwencje latami będą ponosić i mieszkańcy i jadący tranzytem. I tak to się żyje w tym syfie. Realizacja tego to osobna bajka. Tempo ślimaka z artretyzmem, a koszty codziennie znowu ponoszą mieszkańcy i tranzyt. Psim obowiązkiem powiatu jest czuwać nad takimi inwestycjami, ale że były dziadek i obecny miszcz na stołku to przygłupy, to jest jak jest.

    • Co ty chuopie gadasz. Rondo byndzie turbinowe. Turbinowe, rozumiesz??? I 2 lata zwężenia DK, a co! Jak już coś spier.dolić, to z rozmachem. Ten cieć co to projektował powinien codziennie tamtędy jeździć. Naprawdę nie wiem jakim trzeba być ułomem, żeby nie zaprojektować tego tak jak piszesz, gdzie korzyści byłaby masa, a utrudnień w trakcie budowy niewiele. NIK tam powinien wejść i prokurator i do powiatu też, że zgodę na takie guano wydali.

      • Turbinowe czyli, że tylko te z turbiną po nim mogo, a reszta góro?

        • Tylko s turbopompom do genstego bendom mogli. Zwykłe gurom.

  3. Było się nie budować tam gdzie psy dupami szczekają po taniości bo ziemia tańsza. Nie bez powodu była tańsza, a teraz płacz w internetach ha ha ha ha

    • Ale w sensie że dziadek kupił po taniości 5 ar w Legionowie w międzywojniu?

      • dostał darmo, bo był wojakiem Legionów Pilsudskiego a teraz prawnuk kozaczy ‚pochodzeniem z miasta’

    • Typowy komentarz typowego kretynusa z samorządu czy innej gminy. Najpierw wydają pozwolenia na budowy na polach, bo, hehe, ludzie muszą gdzieś mieszkać, a potem, hehe, było na zadupiu nie kupować. A tymczasem ładna leśna działeczka w zapyziałym Legionowie to okrągły milion z groszami, hehe. Jeden z drugim kretynus nawet nie stał koło takich pieniędzy. Ps. Mieszkam w Jabłonnie na granicy Wawy i dojazdy też są ujowe, bo brak tras szybkiego ruchu. Szybciej idzie do Choszczówki czy Płud dojechać na SKM niż do wielkiego centrum komunikacyjnego w zapyziałym Legionowie, hehe.

      • to i tak masz miod malina bo mieszkańcy oddalenie kilka km od granicy Stolicy (Rajszew Suchocin, Skierdy) są już udu…eni na maxa. Jedyny bezpośredni bus do Warszwy (w sensowne miejsce przesiadki) zlikwidowano, zostala jazda turystyczno krajoznawcza L41 co godzinkę do zaj… na max SKM z Legionowa (tez co godzinkę)

      • Alex ma rację co do braku tras. Gdyby było takie „S” to wtedy różnica między Jablonną a takim Serockiem w dojeździe, to 10-15 minut raptem, a nie 30-40 minut jak dziś. W 40 minut to ludzie z Wyszkowa S8 dojeżdżają, w godzinę z Ostrowi Maz. Tymczasem tu ze Skierd czasem 1,5 godziny schodzi, z czego pół godziny to korek w Jabłonnej. Jedna wielka kpina z mieszkańców.

        • i będzie tylko gorzej. zabudowy łanowej przybywa. a dojechać trzeba bo jedno na godzinę L to nic. do pracy, do szkoły, po żarcie i zakupy, zajęcia pozalekcyjne i hobbystyczne. w drugą stronę kurierka, szambonauci, a Modlińska z gumy nie jest. zero alternatywy. ‚trasa mostowa’ w formie mrzonek kilku seniorow pamiętających plany z czasów Gierka, północny ‚ring’ Warszawy?? a gdzie tam, zróbmy ring ze ścieżek rowerowych, najfajfafniejszych na Mazowszu. rozwoj linii kolejowych (SKM WKD)? paaanie tylko nie po moich hetarach ugorów po dziadach pradziadach bo ja je na 30 działeczek pod łanowe sprzedam.

    • z ciebie to taki zwykły TŁUK!!

  4. a do kiedy to zwężenie??

    • Jakieś 2 lata jak dobrze pójdzie. Jak źle to ze 3.

  5. W tym powiecie korki byly sa i beda.Przeciez z tego slynie ten powiat na cala Polske.Nie pozwolmy sobie tego odebrac!Prosze deweloperow o dogeszczanie zabudowy. I koniecznie szambo przy kazdym domku!

    • Muj człowiek!

    • „Szambo +”, Nowy program na Nowe czasy

  6. A wójcica ma gdzieś, co się w tak kluczowym punkcie w gminie dzieje i poszła sobie na zabieg zmniejszania żołądka. W końcu trzeba się jakoś prezentować na kolejnych zdjęciach wrzucanych na fb. Jak już przyjdzie do wielkiego otwarcia tej inwestycji, to będzie pierwsza do zdjęć biegła.

    • a może dostała zaproszenie do ‚Tańca z Gwiazdami’ czy innego szoł?

  7. W Polsce nie buduje się, czy projektuje, żeby było dobrze i na lata, tylko żeby było tanio i jakoś to będzie. A kto ma zarobić, to zarobi.

Dodaj komentarz