Jabłonna, Serock i Wieliszew z rządowym dofinansowaniem na budowę i remonty dróg. Niebezpieczne skrzyżowanie w Legionowie tylko na liście rezerwowej

Wojewoda Mazowiecki Konstanty Radziwiłł podczas piątkowego briefingu prasowego fot. Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

Wojewoda Mazowiecki Konstanty Radziwiłł podczas piątkowego briefingu prasowego fot. Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

W piątek (18 lutego) Wojewoda Mazowiecki Konstanty Radziwiłł podsumował wyniki naboru wniosków rekomendowanych do dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na rok 2022. Samorządy na Mazowszu otrzymają ponad 300 mln zł na budowę i remonty dróg gminnych i powiatowych. Na liście przedsięwzięć drogowych znalazły się dwie inwestycje z gminy Serock i po jednej z gminy Jabłonna i Wieliszew. Również Legionowo złożyło wniosek o dofinansowanie przebudowy jednego z najniebezpieczniejszych skrzyżowań w mieście – ulicy Sowińskiego i Krasińskiego. Niestety inwestycja znalazła się jedynie na liście rezerwowej.

 

 

Na briefingu prasowym Wojewoda Mazowiecki Konstanty Radziwiłł poinformował, że samorządy z województwa mazowieckiego otrzymają ponad 300 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na rok 2022. Wśród inwestycji drogowych, które rząd zdecydował się dofinansować znalazły się cztery z powiatu legionowskiego, natomiast jedna znalazła się na liście rezerwowej.

 

 

Inwestycje z terenu powiatu legionowskiego uzyskały dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na rok 2022:

Gmina Serock:

  • Przebudowa drogi powiatowej nr 1821W w miejscowości Zalesie Borowe na odcinku 2,7 km. Zadanie ma zostać zrealizowane w terminie od czerwca do października 2022 roku. Wartość całej inwestycji to nieco ponad 5,7 mln zł. Rząd postanowił dofinansować tę inwestycję w 70 procentach przeznaczając na ten cel kwotę 4 mln zł.
  • Przebudowa drogi gminnej Nr 180752W ul. Zakroczymskiej w Serocku w zakresie przebudowy chodnika, budowy chodnika oraz ścieżki rowerowej oraz przebudowy i remontu zjazdów na odcinku 800 metrów. Zadanie ma zostać zrealizowane w terminie od marca do kwietnia 2022 roku. Wartość całej inwestycji to blisko 1,1 mln zł. Rząd postanowił dofinansować tę inwestycję w 50 procentach przeznaczając na ten cel kwotę blisko 540 tys. zł.

Gmina Jabłonna:

  • Budowa ulicy Muzycznej w miejscowości Skierdy wraz z infrastrukturą na odcinku od ulicy Nadwiślańskiej do ulicy Modlińskiej na odcinku 340 metrów. Zadanie ma zostać zrealizowane w terminie od lutego do grudnia 2022 roku. Wartość całej inwestycji to nieco ponad 1 mln zł. Rząd postanowił dofinansować tę inwestycję w 50 procentach przeznaczając na ten cel kwotę 511 tys. zł.

Gmina Wieliszew:

  • Budowa ulicy Polnej – droga gminna 180524W w Wieliszewie na odcinku od ulicy Miłej do ulicy Modlińskiej – droga wojewódzka 631 na odcinku 550 metrów. Zadanie jest realizowane od stycznia do grudnia 2022 roku. Wartość całej inwestycji to nieco ponad 2,5 mln zł. Rząd postanowił dofinansować tę inwestycję w 50 procentach przeznaczając na ten cel kwotę blisko 1,3 mln zł.

Budowa ronda w Legionowie na skrzyżowaniu Sowińskiego i Krasińskiego tylko na liście rezerwowej

Gmina Legionowo ubiegała się o dofinansowanie przebudowy skrzyżowania ulicy Sowińskiego, Krasińskiego i Grottgera. Na zbiegu tych trzech ulic bardzo często dochodzi do kolizji i poważnych wypadków drogowych. Budowa ronda w tym miejscu była planowana od dawna i wydaje się, że wreszcie uda się ją zrealizować w tym roku. Budowa ma kosztować 1,8 mln złotych a legionowski urząd starał się o dofinansowanie przebudowy  z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w 60 procentach, czyli blisko 1,1 mln zł. Niestety okazało się, że inwestycja ewidentnie poprawiająca bezpieczeństwo mieszkańców Legionowa, ale także powiatu, bo znajduje się w bliskiej odległości od targowiska,  znalazła się tylko na liście rezerwowej i będzie finansowana w przypadku niezrealizowania działań z listy podstawowej.

Więcej o przebudowie skrzyżowania Sowińskiego, Krasińskiego i Grottgera pisaliśmy TUTAJ.

Jak informuje Mazowiecki Urząd Wojewódzki dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg dla zadań powiatowych i gminnych jest uzależnione od dochodów jednostek samorządu terytorialnego: im niższy dochód własny, tym większa wartość dofinansowania, przy czym maksymalne dofinansowanie może wynieść do 80 proc. kosztów realizacji zadania.