Osoby mające poważne problemy z poruszaniem się od stycznia 2020 zyskają pomoc w załatwianiu spraw urzędowych w legionowskim starostwie. Urzędnicy odwiedzą ich w domu.
Od 2 stycznia 2020 starostwo uruchamia nową usługę, tym razem skierowaną do osób z ograniczeniami w poruszaniu się. Z początkiem roku działanie rozpocznie Mobilny Urzędnik. Osoby, które ze względu na wiek lub niepełnosprawność mają problemy z poruszaniem się w stopniu, który uniemożliwia samodzielne dotarcie do starostwa, będą mogły zgłosić potrzebę załatwienia sprawy telefonicznie. Pracownik przyjmujący zgłoszenie umówi termin, w którym urzędnik odwiedzi taką osobę w domu, pomoże wypełnić wniosek i go przyjmie oraz dostarczy do starostwa.
Chcąc skorzystać z obsługi Mobilnego Urzędnika należy zadzwonić pod numer 22 7640 555, pod którym zgłoszenia są przyjmowane codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 14.00. Zgłoszenie zostanie obsłużone w najbliższym dostępnym dniu obsługi. Dni obsługi przypadają na każdy wtorek i czwartek w godzinach 10.00 – 14.00.
W ten sposób będzie można złożyć wniosek o:
– przeniesienie pozwolenia na budowę,
– pozwolenie na rozbiórkę,
– zaświadczenie o samodzielności lokalu,
– zgłoszenie dotyczące robót budowlanych,
– ustalenie i wypłatę odszkodowania za nieruchomość przejętą pod drogę publiczną w trybie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami,
– zaświadczenie o tym, czy nieruchomość jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu,
– opisy taksacyjne z uproszczonego planu urządzenia lasu,
– lokalizację zjazdów na drogi powiatowe,
– wydanie rzeczy z Biura Rzeczy Znalezionych.