Warszawski Transport Publiczny (WTP) poinformował, że wszystkie osoby, które ze względu epidemii koronawirusa „zawiesiły” swoją Warszawską Kartę Miejską, mogą ją już „odwiesić” bez wychodzenia z domu. Jednak zwrot niewykorzystanego okresu nie nastąpi automatycznie.
Ze względu na panującą w Polsce epidemię koronawirusa i wprowadzenie wielu obostrzeń przez polski rząd od połowy marca Warszawski Transport Publiczny umożliwił „zawieszenie” Warszawskiej Karty Miejskiej i Biletu Metropolitalnego osobom, które musiały pozostać w domach lub znacznie ograniczyć swoje podróżowanie transportem publicznym (więcej pisaliśmy TUTAJ). Również wiele Punktów Obsługi Pasażerów (POP) zostało zamkniętych lub ograniczyło przyjmowanie klientów. Punkt Obsługi Pasażerów w Legionowie zamknięty był od 16 marca, ale jego działalność została wznowiona we wtorek (5 maja, więcej pisaliśmy TUTAJ).
Możliwość „odwieszenia” biletu bez wychodzenia z domu
Teraz Warszawski Transport Publiczny (WTP) uruchomił możliwość „odwieszenia” Warszawskiej Karty Miejskiej i Biletu Metropolitalnego bez wychodzenia z domu. Na stronie internetowej zawieswkm/wtp.waw.pl/odwies należy wpisać numer karty i wybrać opcję „odwieś” (należy podać numer karty i generowanego kodu z obrazka).
Można wykorzystać „zawieszony” czas, ale nie automatycznie
W momencie kiedy „odwiesimy” nasz bilet możemy korzystać ponownie z Warszawskiej Karty Miejskiej lub Biletu Metropolitalnego. Jeżeli ważność biletu skończyła się w czasie „zawieszenia” karty, musimy zakodować nowy bilet w punkcie sprzedaży WTP. Przekodowanie i wykorzystanie zawieszonego biletu musimy dokonać w Punkcie Obsługi Pasażerów w dowolnym momencie i nie musimy tego robić niezwłocznie po „odwieszeniu” Warszawskiej Karty Miejskiej lub Biletu Metropolitalnego (więcej informacji można znaleźć pod adresem wtp.waw.pl).