Powiat. Opóźnienia na przebudowie DK 61. Zamknięcie zjazdu na Wieliszew prawdopodbne dopiero latem

08.-Ukladanie-geokraty-na-poszerzeniu-DK-61-str.-prawa.-Km-4500-4700

fot. GDDKiA

Według wcześniejszych założeń na przełomie marca i kwietnia miało zostać uruchomione rondo tymczasowe w Zegrzu Południowym na skrzyżowaniu DK 61 i DW 631. Wtedy też zamknięty miał być zjazd na Wieliszew. Okazuje się jednak, że na budowie są spore opóźnienia, które skutkują tym, że powyższe rozwiązania drogowe zostaną doprowadzone dopiero w lecie. 

 

 

Na początku 2025 roku planowano, że na przełomie marca i kwietnia ruch drogowy w rejonie ronda w Zegrzu Południowym (skrzyżowanie DK 61 i DW 631) zostanie przeniesiony na nowe, tymczasowe rondo, a zjazd na DW 631 do Wieliszewa zostanie zamknięty. Dla kierowców oznacza to, że aby dojechać do Wieliszewa, na przykład jadąc od strony Nieporętu, będą musieli kierować się przez Michałów-Reginów. Jak dotąd, zmiana ta nie została wprowadzona w życie. O opóźnienie zapytaliśmy w GDDKiA i okazuje się, że na budowie pojawiły się poważne problemy.

 

 

– Przedstawiane terminy w zakresie wprowadzenia zmian w organizacji ruchu są szacowane, ponieważ są uzależnione od wielu różnych czynników. Jeśli chodzi o uruchomienie ronda tymczasowego w rejonie skrzyżowania DK61 i DW631 oraz zamknięcie zjazdu na Wieliszew (DW 631), wskazany wcześniej planowany termin uległ zmianie z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne (okres zimowy), które uniemożliwiły lub przesunęły termin zakończenia realizacji poszczególnych asortymentów prac. – poinformowała Gazetę Powiatową, 8 kwietnia br. rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA, Małgorzata Tarnowska.

Kiedy kierowcy pojadą rondem tymczasowym w Zegrzu Południowym, a zjazd w D631 na Wieliszew zostanie zamknięty?

W ostatnich dniach na jednym z forów internetowych poświęconych gminie Wieliszew jedna z mieszkanek poruszyła temat terminu wprowadzenia powyższych zmian dla kierowców w Zegrzu Południowym. Na pytania mieszkańców odpowiedział wójt Gminy Wieliszew Paweł Kownacki, który przekazał, że termin ten się zmienia i obecnie jest to początek lipca. Zweryfikowaliśmy te informacje u źródła.  – Obecnie wskazywany przez Wykonawcę termin przełożenia ruchu na rondo tymczasowe (lato 2025 r.) wynika m.in. z harmonogramu prowadzenia prac na innych frontach i konieczności wykonania innych prac w celu umożliwienia przełożenia ruchu. W trakcie prowadzenia prac Wykonawca na placu budowy napotyka na materiały wybuchowe i niebezpieczne pochodzenia wojennego. Z tego też tytułu konieczne jest zachowanie dużej ostrożności w prowadzeniu robót ziemnych. Wykonawca na tą okoliczność zapewnia nadzór saperski. W sytuacji napotkania tego typu materiałów jest wdrażana stosowna procedura działania celem zabezpieczenia znalezionych materiałów wybuchowych i ich utylizacji. Nie bez znaczenia jest fakt, iż nie wszyscy właściciele nieruchomości pozwalają Wykonawcy na wejście w teren celem wykonania prac. W dalszym ciągu są działki, na które Wykonawcy odmawiane jest prawo wejścia w teren celem realizacji inwestycji. Tego typu sytuacje powodują realne trudności w realizacji inwestycji zgodnie z harmonogramem. – przekazała Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.

Cały czas procedowane są przez GDDKiA roszczenia Wykonawcy

Konsorcjum, które modernizuje DK 61 już w 2023 roku przedstawiło swoje stanowisko, w którym oczekuje wydłużenia czasu na ukończenie inwestycji lub dodatkowych środków finansowych. Powodem takiej decyzji konsorcjum mają być przeciągające się procedury administracyjne w tym wielomiesięczne czekanie na wydanie decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej). – Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót. – Informowała w ubiegłym roku GDDKiA. Nasza redakcja zwróciła się z pytaniami do GDDKiA czy powyższe roszczenia Wykonawcy zostały w końcu rozpatrzone. – Procedura ich analizy i procedowania jest w toku. – poinformowała Gazetę Powiatową rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA, Małgorzata Tarnowska.

Kiedy ostatecznie zostanie ukończona przebudowa DK 61 między Legionowem a Zegrzem Południowym?

Pierwotnie cała inwestycja miała zakończyć się do końca II kwartału 2024 roku jednak m.in. ze względu na długotrwałą procedurę uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla poszerzenia DK 61 na odcinku między Legionowem a Rondem w Zegrzu Południowym planowany koniec inwestycji przesunięto aż na koniec 2026 roku.

Zakres inwestycji

Powyższa inwestycja dotyczy rozbudowy DK 61 na 4,5 kilometrowym odcinku z Legionowa do Zegrza Południowego. Inwestycję na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) za blisko 195 mln zł wykonuje konsorcjum firm: Torpol i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Wykonane zostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, drogi dojazdowe, skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, a w miejscu obecnego ronda w Zegrzu Południowym bezkolizyjny węzeł z estakadami. Obok zmodernizowanej DK 61 zbudowane zostaną również chodniki i ścieżki rowerowe. Sama krajówka zostanie oświetlona na całej przebudowywanej długości. Pozostała infrastruktura drogowa zostanie oświetlona tylko w miejscach przejść dla pieszych i skrzyżowań. Oprócz rozwiązań drogowych dla kierowców, rowerzystów i pieszych, na DK nr 61 na odcinku z Legionowa do Zegrza Południowego powstaną też udogodnienia dla zwierząt. Pod poszerzoną krajówką powstanie kilka przeznaczonych dla nich przejść.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 13

  1. No pięknie. w lato? wtedy gdy tam są korki po naście kilometrów?

  2. Skąd Tarnowska wytrzasnęła zimę, która uniemożliwiała prowadzenie prac?
    Miniona zima wyjątkowo sprzyjała pracom budowlanym, w zasadzie nie było ani jednego dnia, w którym prowadzenie prac nie było możliwe z powodu pogody.

    • Zapraszam do pracy na budowie przy temperaturze -20C

      • Kiedy miałeś minus 20? Co ty prdlisz. 3/4 tej zimy było na plusie i jakoś deweloperzy mogą stawiać osiedla bloczyska 24/24h a tu kur.. nie mogą budować???

  3. Za ślamazarność tej budowy i skopany doszczętnie projekt węzła z dw 631 to ktoś w ogóle odpowiedzialność poniesie?

    • Nikt. Tam jest wał pt. Heron dał łapówę, żeby wyjazdu z planowanego blokowiska nie utrudniać, więc zamiast estakady w ciągu DW, bezkolizyjnego węzła i w miarę szybkiej budowy, mamy bezsensowne estakady w ciągu DK, poronione rondo, przejazd kolejowy bez zmian i skomplikowane długotrwałe wykopki.

      Tam ogólnie to prokurator powinien wejść i do starostwa, które ten poroniony projekt klepneło.

      • A Haron… znajoma firma znajomego Starosty, w sumie dwóch, bo bylego też?? Nie mam pytań.

  4. Już teraz polecam połowie powiatu (do pracy) i województwa (wypady na mazury) objazd przez Pomiechowek.

    • a i wstawać godzinkę wcześniej. Już świta teraz.

    • Na DW632 tytany intelektu zaplanowały roczny remont przepustu z ruchem kierowanym. Nie wiem czy przez Pomiechówek wystarczy. Wyszogród bardziej, Wyszków.

  5. 900 metrów drogi lokalnej w Zegrzu nie można się doprosić, bo Wojt Nieporetu nie potrafi załatwić. To jej teren Zegrze Poludniowe, a Powala nic nie robi żeby był przepust i normalna komunikacja dla mieszkańców gminy i obcych.
    Tyle tlumokow na tej budowie, że żaden na to nie wpadł. Od drogi serwisowej od mostu do ronda trzeba bylo zacząć i wtedy blokować Dk61, a Tak doprowailiscie do totalnego paraliżu.
    Nawet ścieżki pieszorowerowej nie ma wzdłuż torów od Wieliszewa do Zegrza.
    Ludzie z S4 jadący na Serock nie dokładaliby się do powiększania korka w obie strony.

  6. Mario Hotel cofnie ciut ogrodzenie, gmina zapłaci. Przed marketami jest elegancko przygotowane pod drogę serwisową i dalej też nie ma żadnych budynków.

  7. Ludzie, czego wy się jeszcze dziwicie ? Jakiś the bill wymyślił „obwodnicę” przez środek miasta, Serock można było ominąć, a Legionowo trzeba było przeciąć na pół. Tutaj większość inwestycji robią znajomi znajomych, koperty zapewnie latają , miało być ograniczenie budowy „czworaków” ,a nadal stawiają ludziom okna w okna gdzie tylko kawałek działki. Tutaj już pół Polski się sprowadziło, jeszcze trochę a nie będzie się jak poruszać. Więc taki szczegół jak opóźnienia na budowie drogi to „pikuś”.

Dodaj komentarz