Powiat. Opóźnienie kolei z Wieliszewa do Zegrza Południowego. Winne inne, niż zakładano warunki geologiczne. Budowa ma potrwać do marca 2023 r.

Prace związane z rewitalizacją linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza Południowego fot. Powiat Legionowski

Prace związane z rewitalizacją linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza Południowego, fot. Powiat Legionowski (archiwum GP)

Przez odmienne – niż pierwotnie zakładano – warunki geologiczne nasypu i podłoża trzeba było dokonać poprawek w projekcie rewitalizacji kolei do Zegrza Południowego. Stąd obecne opóźnienia w realizacji tej inwestycji. – Z uwagi na konieczność wykonania dodatkowych prac związanych ze wzmocnieniem nasypu, przywrócenie ruchu pociągów planowane jest do marca przyszłego roku. Wykonawca będzie starł się przyśpieszyć prace – zapewnia redakcję Gazety Powiatowej Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. (PKP PLK S.A.)

Od stycznia 2022 r. trwają prace związane z rewitalizacją linii kolejowej nr 28 z Wieliszewa do Zegrza Południowego. Inwestycję na zlecenie PKP PLK S. A. realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest spółka Gór-Tor ze Słupska. Przedsięwzięcie jest realizowane w formule projektuj i buduj. Jego koszt opiewa na blisko 42 mln zł. Pierwotny termin finalizacji tej inwestycji ustalono na koniec 2022 r. W tym czasie pociągi m. in. Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) miały pojechać tą trasą.

 

Doniesienia o opóźnieniach w realizacji inwestycji

W połowie października 2022 r. branżowe media donosiły, że przy realizacji tej inwestycji pojawiły się dość duże opóźnienia. Głos w tej sprawie zabrał Alan Beroud, prezes SKM, który publicznie sygnalizował, że przez konieczność wykonania dodatkowych badań z zakresu wytrzymałości torów i nasypów nacisku kół pociągów, przedsięwzięcie zostanie sfinalizowane dopiero pod koniec 2023 r. Obecnie słowa prezesa SKM dotyczące wytrzymałości budowanej infrastruktury kolejowej się potwierdzają. Nie potwierdza się jednak, termin ukończenia tej inwestycji. Kolejarze mówią, że nastąpi to dużo szybciej, niż przed końcem 2023 r.

Pociągi mają dojechać do Zegrza dopiero wiosną 2023 r.

Do publicznych doniesień dotyczących opóźnień przy rewitalizacji kolei do Zegrza Południowego na łamach Gazety Powiatowej odnosi się Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK S.A. – W trakcie realizacji projektu badania nasypu i podłoża wykazały odmienne warunki geologiczne. Po wypracowaniu metody wzmocnienia nasypu wykonawca opracował dokumentację projektową i przystąpił do realizacji prac. Do wykonania górnej warstwy nasypu przewidziano geotkaniny o podwyższonych parametrach, które są dostępne na indywidualne zamówienie. Materiał, zgodnie z deklaracjami wykonawcy, powinien zostać dostarczony na budowę w listopadzie 2022 r. – wyjaśnia. – Od terminu dostawy tych materiałów uzależnione jest zakończenie wszystkich prac na linii. Z uwagi na konieczność wykonania dodatkowych prac związanych ze wzmocnieniem nasypu, przywrócenie ruchu pociągów planowane jest do marca przyszłego roku. Wykonawca będzie starł się przyśpieszyć prace – zapewnia następnie.

Aktualny stan prac

Roboty budowlane związane z odtworzeniem linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza Południowego są na ten moment mocno zaawansowane. – Obecnie kontynuowane są prace przy budowie nowych peronów, torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wykonawca usuwa kolizje z sieciami – relacjonuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK S. A.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 7

  1. Odbudowa 3 kilometrowego odcinka w dawnym śladzie linii i „pojawiły się dość duże opóźnienia”.
    Nawet nie myślę jakie to dość duże opóźnienia pojawią się kiedy zacznie się budowa 70 kilometrowej linii do Przasnysza od zera

    • 3 km łącznika z linią Warszawa Radom aby odbiła na Okęcie robiono ze 30 lat? znaczy planowano, planowano…. a kawałka do Modlina to nie zrobią chyba nigdy… jak to możliwe że kiedyś nakładziono tysiące kilometrów torów w jakiś stepach, dżunglach, puszczach?

    • Prosimy Pania Redaktor o regularny artykul na temat skm do Zegrza i aktualne postepy prac i info na kiedy wykonawca sie upora czy w marcu 2023 pojedziemy z Zegrza do Gdanskiego.
      Kompletniebez sensu jest polaczenie Piaseczno do Zegrza bo beda ogromne opoznienia. Za dluga trasa.
      Dla dobra wszystkich czyli punktualnosc i przepustowosci na torach powinno byc:
      1. Piaseczno-Warszawa i koniec
      2. Zegrze – wystarczy przedluzona aktualnie skm z Wieliszewa do Warszawy i to w zupelnosci wystarczy i wszyscy beda zadowoleni.

      Trzeci pociag spowoduje spoznienienia i korek na torach.
      W koncu nic nie pojedzie i bedzie burdel jak zawsze.
      Pociagi skm powinny jechac z przedmisc Warszawy wszystkie do Warszawy zachodniej i na lotnisko, a w Warszawie mozna sie przesiasc na inna skm.
      To najlepsze rozwiazanie.
      Wspomnicie mojego posta jak beda opoznienia.

  2. Modlin się mam nadzieję rozwinie, będzie więcej umów to i lotnisko w końcu dwukrotnie się powiększy. I łącznik kolejowy będzie niezbędny

  3. Hmm, nie znam się na kolei bom od dróg kołowych, ale czy tam nie sprawdza się warunków geologicznych PRZED rozpoczęciem inwestycji, jak to ma miejsce na każdej innej budowie? Przecież muszą być uwzględnione już na etapie projektowania…

    • Bo to są wyjaśnienia dla naiwniaków, badania geologiczne powinny być wykonane przed rozpoczęciem inwestycji i wtedy nie ma żadnych niespodzianek
      Tu chodzi o coś zupełnie innego, w taki sposób tuszuje się wszelkie niepowodzenia

  4. Prosimy Pania Redaktor o regularny artykul na temat skm do Zegrza i aktualne postepy prac i info na kiedy wykonawca sie upora czy w marcu 2023 pojedziemy z Zegrza do Gdanskiego.
    Kompletniebez sensu jest polaczenie Piaseczno do Zegrza bo beda ogromne opoznienia. Za dluga trasa.
    Dla dobra wszystkich czyli punktualnosc i przepustowosci na torach powinno byc:
    1. Piaseczno-Warszawa i koniec
    2. Zegrze – wystarczy przedluzona aktualnie skm z Wieliszewa do Warszawy i to w zupelnosci wystarczy i wszyscy beda zadowoleni.

    Trzeci pociag spowoduje spoznienienia i korek na torach.
    W koncu nic nie pojedzie i bedzie burdel jak zawsze.
    Pociagi skm powinny jechac z przedmisc Warszawy wszystkie do Warszawy zachodniej i na lotnisko, a w Warszawie mozna sie przesiasc na inna skm.
    To najlepsze rozwiazanie.
    Wspomnicie mojego posta jak beda opoznienia.

Dodaj komentarz