Kończą się roboty związane z budową nowego wiaduktu nad drogą krajową nr 61 (DK nr 61), położonego na odcinku pomiędzy Legionowem, a Zegrzem Południowym. Obecnie przy realizacji tej inwestycji nic się nie dzieje, ponieważ jej realizatorzy czekają na pozwolenie na budowę dla dalszej rozbudowy tej trasy na wskazanym odcinku. Wykonawca wnioskuje o dodatkowe pieniądze lub wydłużenie czasu realizacji.
Trwa rozbudowa DK nr 61 na 4,5 kilometrowym odcinku z Legionowa do Zegrza Południowego. Inwestycję na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) za blisko 195 mln zł wykonują firmy Torpol i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Wykonawcy kończą już roboty związane z odtworzeniem nowego wiaduktu kolejowego nad tą trasą. Informacje, które otrzymała Gazeta Powiatowa, mówiące o tym, że realizacja tej inwestycji została wstrzymana, nie potwierdzają się. – W grudniu 2022 r. realizowane były prace wykończeniowe przy budowie wiaduktu. Wykonawca wznowi prace przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Roboty nie zostały wstrzymane. Wykonywanie poszczególnych asortymentów robót wymaga zachowania odpowiedniego reżimu technologicznego. Ponadto zgodnie z kontaktem od 16 grudnia do 15 marca jest przerwa zimowa. W czasie tego okresu wykonawca ma prawo zminimalizowania zakresu robót lub też zawieszenie ich. Niemniej jednak, jak już wspomniałam w grudniu prace były realizowane – informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA w Warszawie.
Czekają na pozwolenie na budowę dla dalszej rozbudowy DK nr 61
Przebudowa DK nr 61 na odcinku z Legionowa do Zegrza Południowego została podzielona na dwa etapy, gdzie dla każdego z nich inwestor musi otrzymać odrębne pozwolenie na budowę. W pierwszym etapie, taką decyzję wydano na rzecz rozbiórki starego i budowy nowego obiektu kolejowego – wiaduktu nad DK nr 61. Druga taka decyzja ma dotyczyć poszerzenia tej trasy na pozostałym odcinku. – Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji ZRID dla pozostałego odcinka drogi. Przewidujemy otrzymanie decyzji do połowy bieżącego roku. Po jej pozyskaniu wykonawca będzie mógł rozpocząć roboty w terenie (w zakresie pozostałego odcinka drogi – poza wiaduktem kolejowym) – potwierdza Małgorzata Tarnowska z GDDKiA w Warszawie, informując zarazem, że firmy przebudowujące DK nr 61 domagają się wydłużenia czasu realizacji tego przedsięwzięcia. – W procedowaniu są roszczenia wykonawcy, w których oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót – przekazuje Gazecie Powiatowej wspomniana urzędniczka. – Umowny termin zakończenia inwestycji nie uległ zmianie i jest to II kwartał 2024 r.– zapewnia następnie.
O szczegółach tego przedsięwzięcia informowaliśmy w m. in. tej wiadomości.