Powiat. Przebudowa DK61 do końca II kwartału 2024 r. Wykonawca wnioskuje o dodatkowe pieniądze lub wydłużenie czasu realizacji

Zmiana organizacji ruchu na DK 61 w miejscu rozebranego wiaduktu kolejowego w Michałowie-Reginowie 2 fot. GDDKiA

Przebudowa DK nr 61 na odcinku z Legionowa do Zegrza Południowego, fot. GP (archiwum)

Kończą się roboty związane z budową nowego wiaduktu nad drogą krajową nr 61 (DK nr 61), położonego na odcinku pomiędzy Legionowem, a Zegrzem Południowym. Obecnie przy realizacji tej inwestycji nic się nie dzieje, ponieważ jej realizatorzy czekają na pozwolenie na budowę dla dalszej rozbudowy tej trasy na wskazanym odcinku. Wykonawca wnioskuje o dodatkowe pieniądze lub wydłużenie czasu realizacji. 

Trwa rozbudowa DK nr 61 na 4,5 kilometrowym odcinku z Legionowa do Zegrza Południowego. Inwestycję na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) za blisko 195 mln zł wykonują firmy Torpol i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Wykonawcy kończą już roboty związane z odtworzeniem nowego wiaduktu kolejowego nad tą trasą. Informacje, które otrzymała Gazeta Powiatowa, mówiące o tym, że realizacja tej inwestycji została wstrzymana, nie potwierdzają się. – W grudniu 2022 r. realizowane były prace wykończeniowe przy budowie wiaduktu. Wykonawca wznowi prace przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Roboty nie zostały wstrzymane. Wykonywanie poszczególnych asortymentów robót wymaga zachowania odpowiedniego reżimu technologicznego. Ponadto zgodnie z kontaktem od 16 grudnia do 15 marca jest przerwa zimowa. W czasie tego okresu wykonawca ma prawo zminimalizowania zakresu robót lub też zawieszenie ich. Niemniej jednak, jak już wspomniałam w grudniu prace były realizowane – informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA w Warszawie.

 

Czekają na pozwolenie na budowę dla dalszej rozbudowy DK nr 61

Przebudowa DK nr 61 na odcinku z Legionowa do Zegrza Południowego została podzielona na dwa etapy, gdzie dla każdego z nich inwestor musi otrzymać odrębne pozwolenie na budowę. W pierwszym etapie, taką decyzję wydano na rzecz rozbiórki starego i budowy nowego obiektu kolejowego – wiaduktu nad DK nr 61. Druga taka decyzja ma dotyczyć poszerzenia tej trasy na pozostałym odcinku. – Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji ZRID dla pozostałego odcinka drogi. Przewidujemy otrzymanie decyzji do połowy bieżącego roku. Po jej pozyskaniu wykonawca będzie mógł rozpocząć roboty w terenie (w zakresie pozostałego odcinka drogi – poza wiaduktem kolejowym) – potwierdza Małgorzata Tarnowska z GDDKiA w Warszawie, informując zarazem, że firmy przebudowujące DK nr 61 domagają się wydłużenia czasu realizacji tego przedsięwzięcia. – W procedowaniu są roszczenia wykonawcy, w których oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót – przekazuje Gazecie Powiatowej wspomniana urzędniczka. – Umowny termin zakończenia inwestycji nie uległ zmianie i jest to II kwartał 2024 r.– zapewnia następnie.

O szczegółach tego przedsięwzięcia informowaliśmy w m. in. tej wiadomości.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 8

  1. Na 100% wykonawca nie zrobi tego w cenie podanej w przetargu, bo nie ma poprawki na inflację , co ja PIS rozpętał.
    Koszty budowy tego odcinka wzrosną minimum 30% , a to sprawi że firma zejdzie z placu budowy , jak nie dostanie tej kasy.

  2. A tak w ogóle 1,5 roku na przebudowę 5 km drogi i wniosek o przedłużenie czasu budowy ….
    To możliwe tylko u nas 🙁
    Kolejna sprawa – czekają na pozwolenie na budowę, które spodziewają się otrzymać w połowie roku. To nie można było wniosku złożyć wcześniej i teraz nie czekać ?
    PRL Bis

    • Sęk w tym, że wnioski o pozwolenie na budowę dla 1 i 2 odcinka (wiadukt i poszerzenia trasy) złożono 15.10.2022. Wcześniej Powiatowa informowała, że wydanie pozwolenia na poszerzenie DK61 jest planowane na przełomie 2022/23. Teraz okazuje się, że może będzie w połowie roku. Oczywiście komentarza ze strony Urzędu Wojewody brak…

  3. Ile można w III dekadzie XXI wieku przebudowywać 4,5 km drogi? Jak można udzielać zamówienia publicznego na wykonanie prac, a dopiero po ich rozpoczęciu wnioskować o kolejne pozwolenia? Jak ekipa wykonawcy wchodzi na plac budowy to chyba już powinny wszystkie kwity być załatwione. Zapytam jeszcze raz ile czasu przy technologiach budowalnych III dekady XXI wieku można przebudowywać 4,5 km drogi.? Jaka przerwa zimowa, przecież od kilku lat mamy w zimie deszczową jesień. Zakres prac powinien być na bieżąco korygowany faktycznymi warunkami pogodowymi. Jak grudzień czy styczeń pozwala na prace to robimy, a nie, że zaspisane zminimalizowanie zakresu robót lub też zawieszenie, mimo, że styczeń mamy z temperaturami po 10 st. celsjusza w ciągu dnia.

  4. Najwazniejsze w tej sytuacji to uruchomic skm do Zegrza, zeby byla alternatywa na dojazd, bo inaczej zaczna sie masowe wyprowadzki zpowrotem do Warszawy. Czy ktos tu mysli jak bedziemy jedzic do Legionowa i do Warszawy jak nie rozladuja korkow na objazdach oddajac jak najszybciej Skm do Zegrza. Jedyny ratunek. Inaczej wywioza na taczkach Burmistrza i Wojtow, ktorzy nie naciskaja na szybkie uruchomienie Skm w Zegrzu.
    A 20.000 ich skromnych pensji wezmie kto inny, kto jest wladny dzialac.

  5. Prym nieudacznictwa wiedzie w tym względzie Serock. Gmina, która nie potrafi nic załatwić dla swoich mieszkańców.
    Komunikacja tragiczna i w dodatku od tego roku dodatkowo płatna. SKM oczywiście będzie się kończyć w Zegrzu PLD, czyli tuż przed granicą gminy 🙁 O autobusie do W-wy oczywiście nie ma co marzyć … bo po co. Chcą, to niech jeżdżą samochodami
    Podwyżki cen za śmieci pomimo wyboru tańszej oferty niż w ubiegłym roku
    Infrastruktura światłowodowa tylko dla wybranych. Brak zainteresowania Gminy w rozwiązaniu problemu
    Brak nacisków na operatorów GSM, aby poprawić zasięg telefonii komórkowej. Kto to słyszał aby w XXi wieku w centrum Polski aby zadzwonić trzeba było wychodzić na zewnątrz budynku .. :/
    Ale najważniejsze jest dobre samopoczucie władz i przypinanie sobie kolejnych orderów …

    • Dużo w tym racji, zgadzam się z Panem.

    • Samo gęste i prawdziwe. Pozdrawiam z Jadwisina

Dodaj komentarz